بازدید 1990

شرکت‌های لبنی خودمختار در قیمت‌گذاری

ظاهرا عدم برخورد سازمان حمایت در سنوات گذشته با شرکت‌های لبنی موجب شدن تا این شرکت‌ها در حوزه قیمت گذاری به خودمختاری برسند و هرازگاهی قیمت‌ها را افزایش دهند.
کد خبر: ۸۴۰۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۸ 07 October 2018

ظاهرا عدم برخورد سازمان حمایت در سنوات گذشته با شرکت‌های لبنی موجب شدن تا این شرکت‌ها در حوزه قیمت گذاری به خودمختاری برسند و هرازگاهی قیمت‌ها را افزایش دهند.

به گزارش میزان، اوایل مردادماه بود که قیمت محصولات لبنی با مجوز ستاد تنظیم بازار حدود ۱۰ درصد افزایش یافت و رسما گران شد.

هر چند پیش‌تر از رسمی شدن افزایش قیمت از سوی ستاد تنظیم بازار شرکت‌های لبنی چندین بار خودسرانه نسبت به افزایش قیمت‌ها اقدام کرده بودند و این مجوز موضوع تازه‌ای نبود بلکه تنها به افزایش قیمتی که خیلی زودتر شرکت‌های لبنی نسبت به آن اقدام کرده بودند رسمیت بخشید.

در حالی که مصرف کنندگان امیدوار بودند تا با این مجوز افزایش قیمت حداقل تا ۶ ماهه قیمت محصولات لبنی اثابت بماند اما، این پایان کار نبود و در حالی که حدود دو ماه از تغییر قیمت‌ها گذشته بود شرکت‌های لبنی مجددا همانند دفعات گذشته اقدام به افزایش قیمت‌ها کردند.

صنایع لبنی افزایش قیمت شیر و گران شدن مواد بسته بندی و پتروشیمی را از جمله دلایل افزایش مجدد قیمت شیر عنوان می‌کنند.

افزایش قیمت محصولات لبنی در حالی صورت گرفته که حسن یونس سینکی معاون وزیر هفته گذشته در این باره اعلام کرده بود به طور مفصل در ستاد تنظیم بازار بحث شد و مقرر شد کارگروه حرفه‌ای تشکیل شود، اما اکنون افزایش قیمتی نداشتیم.

در حالی که معاون وزیر صنعت از افزایش نیافتن قیمت سخن گفته که قیمت های درج شده بر روی محصولات لبنی چیز دیگری حکایت می کند، همچنین خریداران نیز این موضوع را تایید نمی‌کنند، ظاهرا شرکت‌های لبنی با توجه به اینکه برخورد آنچنانی با آن‌ها در تخلفات گذشته از سوی سازمان حمایت صورت نگرفته در قیمت گذاری جداگانه و خودمختار عمل می‌کنند و کاری به ستاد تنظیم بازار و مصوبات آن ندارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان