بازدید 5268

توصیه های صدر به نخست وزیر جدید عراق

کد خبر: ۸۴۰۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۹ 06 October 2018

مهر نوشت: رهبر جریان صدر با انتشار توییتی توصیه هایی به عادل عبدالمهدی نخست وزیر مامور تشکیل کابینه عراق کرد.

مقتدا صدر با انتشار توییتی از عادل عبدالمهدی نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه عراق خواست که پست های حساس امنیتی کابینه را در اختیار بگیرد.
وی اعلام کرد: از نخست وزیر می خواهم که پست های وزارت دفاع و کشور و همه پست های امنیتی حساس را در اختیار بگیرد و حزب یا گروهی حق معرفی نامزد برای آنها را ندارد. ارتش عراق و پلیس و نیروهای امنیتی باید منحصرا در خدمت کشور باشند. تعیین افراد برای تصدی این پستها باید منحصر در خود شخص نخست وزیر باشد و این هدیه ای برای فراکسیون ها و احزاب نیست و نمی توان آنرا بر اساس سهم خواهی تقسیم کرد. باید این وزارتخانه ها در دست تکنوکرات های مستقل باشد و گرنه موضع دیگری اتخاذ خواهیم کرد.
مقتدا صدر بیان کرد: بقیه مناصب نیز دست کمی از وزارتخانه های یاد شده ندارد و باید بر اساس ضوابط و اصول قانونی و منطقی درست باشد و براساس عدالت و انصاف و تجربه باشد و از حزب گرایی به دور ماند. باید باب نامزدی برای تصاحب مناصب و مسئولیت برای همه صاحبان تخصص ها و مهارتها فراهم شود. مناصب مهم و حساس یکی از مهمترین اصول اصلاحات و مقابله با فساد است و نخست وزیر باید آنرا به طور انحصاری در اختیار گیرد و فقط از مشورت بهره مند شود و لاغیر. کمیسیون های پارلمانی نیز حق همه است و توصیه می کنم که توزیع آن بر اساس منافع ملت عراق باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل