بازدید 8572

حضور نامحسوس پلیس در بازار ارز

کد خبر: ۸۴۰۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱ 06 October 2018

فرمانده ناجا در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در هفته گذشته مشاهده شد که دلال‌های ارزی مردم را در خرید و فروش ارز، اذیت می‌کردند و آیا نیروهای پلیس در بازارهای ارز حضور خواهند داشت، متذکر شد: از ماه‌های گذشته که با درخواست مرجع قضایی و مسئولان اقتصادی کشور در عرصه‌های مختلف حضور پیدا کردیم و به لطف خدا شاهد نتایج خوبی بودیم؛ برخی متهمان توسط پلیس شناسایی و بازداشت شدند.

به گزارش تسنیم، سردار اشتری افزود: بخش عمده‌ای از این دستگیری‌ها در تهران بزرگ توسط پلیس آگاهی اتفاق افتاد و در استانها نیز موارد مشابهی داشتیم، اقدامات اطلاعاتی ما به‌صورت غیرآشکار تقریبا در شبانه‌روز انجام شده، چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی، اشراف اطلاعاتی خوبی پیدا کردیم و هر موقع لازم باشد برخورد لازم صورت می‌گیرد؛ اگر بنا شد در جایی حضور بیشتری داشته باشیم، هر زمان که مسئولان مربوطه اراده کنند برای شناسایی افراد می‌توانیم اقدام کنیم.

تمام تحت‌نظرگاه‌های کلانتری‌ها به دوربین مجهز شده‌اند

فرمانده نیروی انتظامی گفت:‌ تمام تحت نظرگاه‌های ما در کلانتری‌ها به دوربین مجهز شده و در مراکز از قبل پیش‌بینی شده، مانیتور شده و به‌صورت متمرکز امکان دیدن و پایش تصویر وجود دارد که باعث می‌شود دقت در نگهداری متهمین بالا رود و مستندات قضایی بهتر شود.

سردار حسین اشتری پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم رونمایی از فناوریهای نوین پلیس پیشگیری ناجا در حوزه کلانتری و پاسگاه اظهار کرد: امروز از سامانه‌های جدیدی که در پلیس پیشگیری راه‌اندازی شده بود رونمایی شد؛ به لطف خدا نیروی انتظامی با تأکیدات مقام معظم رهبری از تکنولوژی و فناوری روز در حال استفاده است. فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: در ناجا نیروهای متدین وجود دارد و سعی بر این است از فناوریهای روز استفاده شود، یکی از فناوریهایی که به دست آمد بحث ارجاع پرونده‌های قضایی بین مراکز قضایی و کلانتری‌ها است که به‌صورت آزمایشی از امروز در چند استان عملیاتی می‌شود، هدف ما این است سرعت، دقت و صحت عمل‌مان بیشتر شود، استفاده از این تکنولوژی جدید می‌تواند رضایت مردم را به همراه داشته باشد، دستگاه قضایی نیز در این زمینه همکاری خوبی داشته است.

وی تصریح کرد: تمام تحت نظرگاه‌های ما در کلانتری‌ها به دوربین مجهز شده و در مراکز از قبل پیش‌بینی شده، مانیتور شده و به‌صورت متمرکز امکان دیدن و پایش تصویر وجود دارد که باعث می‌شود دقت در نگهداری متهمین بالا رود و مستندات قضایی بهتر شود؛ در تعداد زیادی از کلانتری‌ها نیز دوربین وجود دارد و مراجعات مردم و کار همکاران تحت کنترل است، امیدواریم با حمایتهای مالی که از ما می‌شود تمام کلانتری‌ها و مقرهای انتظامی را به دوربین مجهز کنیم. اشتری افزود: در بحث نظارت بر گشت‌های نیروهای انتظامی در فاتب این کار صورت گرفته و تمام گشت‌های نیروی انتظامی تحت پایش تصویری است که باعث می‌شود در آمایش سرزمینی آنها نظارت بیشتری داشته باشیم؛ اگر اتفاقی در گوشه‌ای از شهر رخ داد بتوانیم سریعا آنها را مطلع کرده و کنترل‌های لازم را داشته باشیم. فرمانده ناجا با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته توسط نخبگان نیروی انتظامی گفت: امیدوارم این کارها صحت عمل و دقت کار ما را افزایش دهد.

اشتری یادآور شد: بنا داریم نخستین واحد گشت با سرعت لازم خود را به محل‌هایی که مردم عزیز شکایت کردند، برسانیم؛ اصولا بیش از 70 درصد تماسها با پلیس 110 مورد رضایت مردم بوده در برخی مکانها به دلیل کمبود نیرو، فاصله، ترافیک یا مشکلات دیگر بعضا با تاخیر بوده اما به آنها نیز رسیدگی شده و با سامانه‌ای که جدیدا راه‌اندازی شده و آمادگی بیشتر همکاران، و افزایش نیرو امیدواریم این خلاء تکمیل شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر