بازدید 3586

4 خاصیت ماست برای سلامتی

کد خبر: ۸۴۰۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴ 06 October 2018

ماست از گزینه‌های غذایی مفید برای سلامت به حساب می‌آید که سرشار از مواد مغذی همچون پروتئین، کلسیم، ویتامین‌ها و پروبیوتیک‌هاست.

به گزارش ایسنا، بیشتر کارشناسان تغذیه از میان انواع ماست مصرف ماست یونانی را توصیه می‌کنند که از جمله فوائد آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش استحکام استخوان: در مطالعه‌ای که گروهی از محققان ایرلندی روی تعدادی فرد بزرگسال انجام دادند، مشخص شد رابطه‌ای بین افزایش مصرف ماست و تقویت تراکم استخوان‌ها وجود دارد. همچنین مصرف ماست باعث می‌شود خطر پوکی استخوان در مردان و زنان به ترتیب 52 و 39 درصد کاهش پیدا کند.

تقویت قدرت ایمنی: سلامت روده فاکتور کلیدی در هضم بهتر مواد غذایی، بالا رفتن کیفیت خواب، کاهش خطر ابتلا به بیماری و کاهش شدت عفونت‌ها به حساب می‌آید. ماست که منبع غنی از پروبیوتیک‌هاست نه تنها می‌تواند سلامت دستگاه گوارش را تقویت کند؛ بلکه سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌دهد.

حفظ سلامت قلب: گروهی از محققان استرالیایی به بررسی تاثیر مصرف لبنیات همچون شیر، پنیر و ماست در خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی در زنان مسن پرداختند.

به گفته محققان، تنها مصرف ماست با کاهش خطر ضخامت لایه‌ی اینتیما مدیای سرخرگ کاروتید مرتبط بوده‌ است.

به گزارش مدیکال دیلی، کنترل وزن از دیگر خاصیت‌های مصرف ماست به حساب می‌آید. ماست به دلیل حاوی بودن پروتئین گزینه غذایی مفید برای کاهش وزن است. مصرف ماست باعث می‌شود فرد مدت زمان بیشتری را احساس سیری داشته باشد و ساعتی پس از صرف وعده غذایی گرسنه نشود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی