بازدید 1794

جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های پیام نور مستلزم ایجاد چه شرایطی است؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به ضرورت جذب دانشجو خارجی، شرایط موردنیاز دانشگاه‌ها را برای تحقق این امر برشمرد.
کد خبر: ۸۴۰۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲ 06 October 2018

داود محمدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ضرورت جذب دانشجو خارجی، گفت: در تمامی جلسات اعضا کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر استفاده از ظرفیت دانشجویان خارجی و جذب آنها تاکید شده است اما نکته مهم در تحقق این امر آماده‌سازی امکانات رفاهی به روز برای اسکان دانشجویان است در حال حاضر و با توجه به شرایط اقتصادی جذب دانشجو یکی از راه‌هایی است که دانشگاه‌ها می‌توانند برای کمک به اقتصاد کشور اجرایی کنند اما به نظر در استفاده از این ظرفیت غفلت می‌کنند.

گسترش دانشگاه های پیام نور به منظور جذب دانشجوی خارجی و ارزآوری

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت دانشگاه پیام نور در جذب دانشجو، افزود: اکثر کلاس‌های این دانشگاه غیرحضوری برگزار می‌شود و نیازی به حضور دانشجو نیست و دانشجویان می‌توانند از آموزش از راه دور بهره ببرند و فقط در هنگام برگزاری امتحانات و پایان ترم در ایران ماندگار شوند بنابراین گسترش این دانشگاه ها به منظور جذب دانشجوی خارجی بیشتر بهترین راه برای ارزآوری و در نتیجه تامین اعتبارات موردنیاز حوزه آموزش عالی است.

بسیاری از دانشگاه‌های کشور شرایط بین‌المللی شدن و در نتیجه جذب دانشجو را دارند

وی بیان کرد: بسیاری از دانشگاه‌های کشور شرایط بین‌المللی شدن و در نتیجه جذب دانشجو را دارند؛ امکانات و تجهیزات موجود مانند آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌های درسی در دانشگاه‌ها می‌توانند انتظارات و توقعات دانشجویان خارجی را برآورده کنند دانشگاه پیام نور نیز به دنبال مجهز کردن آزمایشگاه‌ها و کلاس‌های خود برای جذاب دانشجو است.

جذب دانشجوی خارجی در گرو افزایش سطح علمی دانشگاه‌ها

محمدی با تاکید بر اینکه اگر دانشگاه پیام نور به دنبال جذب دانشجوی خارجی است باید سطح علمی خود را افزایش دهد، اظهار کرد: کاهش ارز پول ملی مشکلاتی برای دانشگاه‌ها ایجاد کرده است این مراکز نمی‌توانند با اعتبارات موجود تجهیزات موردنیاز خود را خریداری کنند بنابراین بهترین راهکار برای حل این مشکل جذب دانشجوی خارجی و ارزآوری از این طریق است.

موانع موجود در مسیر جذب دانشجوی خارجی چیست؟

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به موانع موجود در مسیر جذب دانشجوی خارجی، عنوان کرد: سطح علمی دانشگاه ها، تسهیل ورود و خروج دانشجو به کشور، اتخاذ تدابیر ویژه برای برگزاری کلاس ها و امتحانات به زبان انگلیسی و..... عامل تعیین کننده انتخاب دانشگاه توسط دانشجوی خارجی است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های برتر کشور از نظر علمی رتبه بالایی در دنیا دارند بنابراین باید از این فرصت و ظرفیت برای جذب دانشجو استفاده کرد؛ آماده کردن تسهیلات برای ورود و ادامه تحصیل دانشجویان خارجی منحصر به فعالیت و تلاش وزارت علوم نیست و نهادهای مربوطه نیز باید با وزارت علوم در این مسیر همراهی کنند.

برای افزایش جذب دانشجوی خارجی از یک سو باید مطالبات این دانشجویان اجابت شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است برای افزایش جذب دانشجوی خارجی از یک سو باید مطالبات این دانشجویان اجابت شود و از سوی دیگر دانشگاه‌های کشور باید با سایر دانشگاه‌ها تعاملات بین بخشی در سطح بین المللی برقرار کنند؛ بین تمام دانشگاه‌های دنیا مراوداتی در جریان است و ایران نیز نباید از این قافله عقب بماند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار