بازدید 4076

درگیری میان تروریست‌ها در ادلب سوریه

کد خبر: ۸۴۰۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۷ 06 October 2018

منابع محلی و سازمان موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه از درگیری میان یکی از گروه های مسلح تروریستی مورد حمایت ترکیه با عناصر وابسته به گروه تروریستی تکفیری موسوم به تحریر الشام در اطراف منطقه پیش بینی شده بی طرف (عاری از سلاح) دراستان ادلب در شمال غرب سوریه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاری فرانسه از بیروت، درگیری مسلحانه میان آنها روز جمعه و چند روز مانده به پایان مهلت نهایی برای ایجاد منطقه بی طرف (عاری از سلاح) در استان ادلب سوریه رخ داد.

سازمان موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه در بیانیه ای اعلام کرد درگیری ابتدا میان عناصر وابسته به هیئت تحریر الشام که تحت فرماندهی عناصر سابق گروه القاعده هستند با افراد مسلح گروه نورالدین الزنکی در شهرک کفر حلب در استان ادلب آغاز شد. گروه نورالدین الزنکی مورد حمایت دولت ترکیه است.

بر اساس گزارش منابع محلی، عناصر گروه تحریر الشام تلاش داشتند تا یکی از رهبران محلی مستقر در شهرک کفر حلب واقع در غربی ترین نقطه استان حلب و نزدیک مرز اداری با استان ادلب را بازداشت کنند که منجر به درگیری آنها با اعضای جنبش نور الدین الزنکی ش .

رامی عبد الرحمن رئیس دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد درگیری های شدید میان طرفین با سلاح های سنگین همچنان ادامه دارد. این درگیریها در منطقه ای نزدیک منطقه بی طرفی که در آینده ایجاد خواهد شد، ادامه دارد. این بزرگترین درگیری میان عناصر وابسته به گروه های مسلح و تروریستی در ادلب سوریه از زمان امضای توافق میان روسای جمهور ترکیه و روسیه در سوچی است.

رامی عبد الرحمن گفت عناصر هیئت تحریر الشام دو شهرک از جمله کفر حلب را در کنترل خود درآوردند و دست کم سه غیر نظامی، یک عضو هیئت تحریر الشام و دو تن از عناصر گروه های مسلح در این درگیری ها کشته شدند.

یکی از ساکنان محلی به خبرگزاری فرانسه گفت خانه های غیرنظامیان هدف حملات شدید قرار گرفت و یک کودک کشته شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان