بازدید 4927
اقتصاد در گذر زمان

از کناره گیری محمدعلی وارسته از وزارت دارایی تا لغو شدن بزرگترین بخش تحریم ها

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی چهاردهمین روز مهر ماه پرداخته می شود که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۸۳۹۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 06 October 2018

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی چهاردهمین روز مهر ماه پرداخته می شود که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

14 مهر 1327، محمدعلی وارسته وزیر دارایی از کار کناره‌ گیری کرد.

14 مهر 1337، غرفه فرش ایران در نمایشگاه جهانی بروکسل برنده نشان طلایی شد.

14 مهر 1338، کارخانه جیپ آغاز به کار کرد.

14 مهر 1349، جزیره کیش منطقه آزاد اعلام شد و کلیه کالاهای وارداتی نیز از مالیات معاف شدند.

14 مهر 1352، شاه اعلام کرد اگر دولت در مبارزه با گرانفروشی موفق نشود ارتش عهده‌ دار این کار خواهد شد.

14 مهر 1354، مجلسین افتتاح شد و شاه در نطق افتتاحیه خود از افزایش کرایه خانه‌ ها شکایت کرد.

14 مهر 1389، آقای احمدی ‌نژاد در برنامه گفت ‌و گوی زنده تلویزیونی با مردم گلستان گفت: در دولت نهم و دهم بیش از پنج و نیم میلیون شغل ‌ایجاد شد در حالی که سه میلیون شغل عقب افتاده داشتیم‌.

14 مهر 1390، پایگاه اطلاع ‌رسانی ریاست‌ جمهوری خبر داد: با توجه به تذکر صریح رهبر معظم انقلاب اسلامی، ممنوع شدن خرید هر نوع کالای خارجی از سوی موسسات و شرکت ‌های دولتی در صورت وجود کالای داخلی تصویب شد.

14مهر 1392، حجت ‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس ‌جمهور در حکمی سید صفدر حسینی را به سمت «رییس و عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی» منصوب کرد.

14 مهر 1394، سومین استیضاح از کابینه حسن روحانی ناکام ماند و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم دوباره از مجلس رای اعتماد گرفت.

14 مهر 1395، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با ابراز خوش ‌بینی درباره پابرجا ماندن توافق هسته ‌ای و اینکه خطر جدی برای آن وجود ندارد از لغو بزرگ ‌ترین بخش تحریم‌ ها خبر داد و تصریح کرد که زمان برداشت آغاز شده است.

 

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر