بازدید 2024
آشنایی با مفاهیم اقتصادی؛

راهنمای اولویت‌های کالایی در بانک عامل

کد خبر: ۸۳۹۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶ 05 October 2018

برای استفاده از تسهیلات بانکی و اختصاص ارز به کالاهای ثبت سفارش شده،‌ رعایت برخی موارد و داشتن اطلاعات ضروری است.

در سامانه ثبت سفارش هنگام ثبت درخواست و ویرایش گواهی ثبت آماری در بانک عامل، ممکن است در بخش اولویت یکی از مقادیر زیر نمایش داده شود:

۱. اولویت‌های کالاهای ثبت سفارش با یکدیگر تفاوت دارد. برای رفع مشکل باید کالاهای با اولویت متفاوت تفکیک و در پرونده‌ای مجزا ثبت شوند.

۲. اولویت ثبت سفارش یک است و امکان تخصیص ارز از نوع «بانکی» و تامین آن از بانک مرکزی وجود دارد. در صورت تمایل برای این دسته از پرونده‌ها، امکان خرید ارز از سامانه نیما به نرخ رسمی نیز وجود دارد؛ در این حالت باید درخواست تخصیص از نوع «بانکی (نیما)» ثبت شود.

۳. اولویت ثبت سفارش دو است و امکان تخصیص ارز از نوع «بانکی (نیما)» و تامین آن از سامانه نیما به نرخ رسمی وجود دارد.

۴. اولویت ثبت سفارش سه است و امکان تخصیص ارز از نوع «ارز اشخاص» وجود دارد. تأمین ارز این دسته از پرونده‌ها به سه روش میسر است: یک. استفاده از سامانه نیما به نرخ توافقی؛ دو. به‌ کارگیری ارز حاصل از صادرات (کالاهای خُرد) خود یا دیگران؛ و سه استفاده از ارز موجود در حساب بانک‌های عامل.

۵. کالاهای ثبت سفارش جزء کالاهای ممنوع است و امکان تخصیص ارز برای آن وجود ندارد.

۶. اطلاعات ثبت سفارش موجود در بانک با اطلاعات ثبت سفارش سامانه جامع تجارت مغایر است. در صورتی که پرونده در سامانه جامع تجارت در حال ویرایش است، پس از تکمیل ویرایش این مشکل به صورت خودکار حل می‌شود؛ در غیر اینصورت با مرکز پشتیبانی سامانه جامع تجارت تماس بگیرید.

۷. اشکالی در ارتباط با سامانه ثبتارش به وجود آمده است. رفع این مشکل را از کانال‌های ارتباطی سامانه تجارت پیگیری کنید.

۸. پرونده نیازمند دریافت مجوز تخصیص ارز از دستگاه مربوطه است. در صورتی که اطلاعی از دستگاه مجوز دهنده تخصیص ارز ندارید، با مرکز تماس پشتیبانی سامانه تجارت تماس بگیرید.

منبع: ایبِنا

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان