بازدید 4006

سومین دوره مسابقات سراسری متالوگرافی برگزار شد

کد خبر: ۸۳۹۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰ 05 October 2018

سومین دوره مسابقات سراسری متالوگرافی به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این آیین دکتر عباس کیان وش دبیر علمی سومین دوره مسابقات سراسری متالوگرافی در دانشگاه تبریز گفت: علم متالوگرافی از جمله مهم ترین بخش مهندسی مواد است که تحول و پیشرفت مهندسی علم مواد مدیون این رشته است و بدون آن نمی توان به بررسی ومطالعه ساختار داخلی فلزات و سایر مواد دست یافت.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه در هر جامعه ای توسعه کشورها و ملت ها به میزان زیادی به رشد و توسعه تولید علم و فناوری وابسته است، تصریح کرد: دولتمردان و دست اندرکاران کشورمان نیز باید بیش از اینها به توسعه و تولید علم با توجه به نیاز کشور و حل مشکلات کشور توجه داشته باشند.

این عضو هیات علمی دانشکده فنی مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز در خاتمه برگزاری این نوع مسابقات را برای رشد و تعالی آینده دانشجویان که در آینده آینده سازان کشور به شمار می روند، تعیین کننده عنوان کرد.

دکتر شاهین خامنه اصل مدیرگروه مهندسی مواد دانشکده فنی مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز هم در این آیین داشتن مسئولیت پذیری، ریسک پذیری و احترام را از جمله سه شاخص مهم بالندگی و توسعه صنعت و علم بیان کرد و گفت: دانشجویان شرکت کننده در چنین مسابقاتی نیز در راستای این شاخص ها حرکت می کنند که در آینده برای موفقعیت و شکوفایی این دانشجویان و به ویژه توسعه دانش مهندسی علمی کشور مثمرثمر خواهد بود.

سید رضا دامادی رئیس سومین دوره مسابقات سراسری متالوگرافی در دانشگاه تبریز نیز در این آیین گفت: این دوره از مسابقات با شرکت ۲۱ تیم از دانشگاه های شهر کرد، صنعتی ارومیه، صنعتی مالک اشتر، صنعتی اصفهان، ارومیه، بناب، تبریز، صنعتی شریف، صنعتی شاهرود، صنعتی امیر کبیر و... برگزار می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه این دوره مسابقات در دو بخش متالوگرافی و الکتروشیمی برگزار می شود، تصریح کرد: این مسابقه نو پا که سومین دوره خود را تجربه می‌کند، با تکیه بر توان علمی و نیروی دانشجویی، تجربه و هدایت اعضای هیئت علمی گروه مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه تبریز برنامه ریزی شده است.

دامادی در بخش دیگر سخنان خود برگزاری این نوع مسابقات را برای تمرین و تقویت فعالیت های مشارکت اجتماعی دانشجویان ضروری بیان کرد و گفت: دانشجویانی که در این گونه فعالیت های علمی و فوق برنامه فعالیت و مشارکت دارند، در آینده فردی موفق و کارآفرین خواهند شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، سومین دوره مسابقات سراسری متالوگرافی از سوی انجمن علمی مهندسی مواد دانشکده فنی مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز و با همکاری اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی مهندسی مواد و متالورژی به مدت دو روز به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر