بازدید 3432

وقتی شأن معلمی زیر پا گذاشته می‎شود ضرب و شتم معلم هم عادی می‎شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از بی تفاوتی آموزش و پرورش در قبال رفتارهای ناهنجار دانش آموزان و اولیاء آن‌ها در قبال معلمان، گفت: وقتی شأن معلمی زیر پا گذاشته می‎شود ضرب و شتم معلم هم عادی می‎شود.
کد خبر: ۸۳۹۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ 05 October 2018

سیدمحمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به حادثه تلخ ضرب و شتم دو معلم در شهر مشهد، اظهار کرد: سال گذشته نیز شاهد اتفاقات مشابهی مانند این حادثه بودیم و در حمیدیه استان خوزستان نیز اتفاق مشابهی رخ داد که معلم توسط اولیاء دانش آموز مورد ضرب و شتم قرار گرفت؛ این‌ها نشان می‌دهد که شأن معلمی زیر سئوال رفته است و معلم در جامعه از آن جایگاه معلمی خود برخوردار نیست.

صدا و سیما به جای فرهنگ‌سازی جایگاه معلم را تنزل داد

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه صدا و سیما نیز به جای فرهنگسازی با ساخت برخی برنامه‌ها جایگاه و شأن معلمی را زیر سئوال می‎برد و این پدیده‌های فرهنگی در اذهان مردم باقی خواهد ماند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر وقتی معلمان به لحاظ معیشتی تأمین نیستند و معلم پس از کلاس درس مجبور به مسافرکشی می‌‎شود، چنانچه در این شرایط با دانش آموزان خود مواجه شود، شأن و جایگاه معلمی او در اذهان لطمه می‎بیند.

ضرورت برخورد قوه قضاییه با متجاوزان به حقوق معلم

ابطحی یادآور شد: از سوی دیگر در صورت بروز رفتارهای هنجارشکن با معلم، هیچ برخوردی با دانش آموزان یا اولیای دانش آموز نمی‌‎شود و همین مسئله نیز به تکرار این رفتارهای هنجارشکن ضربه می‎‌زند در این شرایط ضرورت دارد وزارت آموزش و پرورش برای حفظ جایگاه معلم با قوه قضاییه رایزنی داشته باشد تا جایگاه و شأن معلم حفظ شود.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر مهم‌ترین مسئله رسیدگی به وضع معیشتی معلمان و ارتقای سطح رفاهی آنان است که وزارت آموزش و پرورش از لحاظ بودجه‎ای تأمین شود؛ انتظار داریم با اجرای طرح رتبه بندی نیز این جایگاه و شأن معلمی بیش از پیش ارتقا یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار