بازدید 2214

شکار پرندگان مهاجر به معضلی زیست محیطی تبدیل شده

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران با انتقاد از اینکه شکار پرندگان مهاجر به معضلی زیست محیطی تبدیل شده سوء مدیریت و ضعف فرهنگ‌سازی را در نسل‌کشی پرندگان موثر دانست.
کد خبر: ۸۳۹۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳ 05 October 2018

محمد دامادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از اینکه هر ساله با کشتار پرندگان مهاجر در فریدونکنار روبرو هستیم، گفت: انتظار می رود سازمان محیط زیست امسال تدابیر پیشگیرانه را برای جلوگیری از نسل کشی پرندگان مهاجر اتخاذ کرده باشد.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برخی افراد نه از روی تفنن و سرگرمی بلکه برای تامین معیشت شکار می کنند، افزود: حق نداریم حق حیات را برای پرندگان و حیوانات نادیده بگیریم و عرصه را بر آنها تنگ کنیم.

سوء مدیریت ها و ضعف آگاهی و فرهنگ سازی عامل موثر تهدید نسل پرندگان مهاجر

وی سوء مدیریت ها و ضعف آگاهی و فرهنگ سازی را در کشتار بی رحمانه پرندگان مهاجر و انقراض نسل برخی از آنها موثر دانست و گفت: خشکسالی، خشکی تالاب ها و رودخانه ها کاهش ورود پرندگان مهاجر به کشور را به همراه داشته و کشتار آنان توسط سودجویان نیز مزید بر علت شده است.

بیشتر بخوانید:
محیط زیست سریع تر کشتار پرندگان مهاجر در خوزستان را کنترل و مدیریت کند
فرهنگ سازی، نظارت و برخورد قضایی مناسب سه ضلع کنترل کشتار پرندگان مهاجر
کشتار پرندگان مهاجر در سکوت محیط زیست/ تبدیل تالاب‌های خوزستان به قتلگاه پرندگان مهاجر
ضعف نظارت و اطلاع‌رسانی عامل موثر کشتار بی رحمانه پرندگان مهاجر/ محیط زیست تدابیر پیشگیرانه را اتخاذ کند

برخی از پرندگان مهاجر دیگر به ایران نمی آیند

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه برخی از پرندگان مهاجر دیگر به ایران نمی آیند، ادامه داد: متاسفانه صید و شکار پرندگان مهاجر در کشور به معضلی زیست محیطی تبدیل شده در این رابطه می طلبد محیط زیست با کنترل صید بی رویه پرندگان از انقراض نسل آنها جلوگیری کند.

آسیب های ناشی از شکار پرندگان مهاجر به مردم اطلاع رسانی شود

دامادی تصریح کرد: باید با سودجویان و متخلفان به صورت جدی برخورد شود؛ باید با فرهنگ سازی مناسب آسیب های ناشی از شکار پرندگان مهاجر مانند شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان، تهدید صنعت مرغداری و انقراض نسل آنها به مردم اطلاع رسانی شود؛ بی شک اگر اطلاع رسانی مناسب در دستور کار قرار گیرد می توان تا حدودی به کنترل و مدیریت این معضل امیدوار بود.

لزوم ساماندهی تشکل های مردم نهاد

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران بر لزوم ساماندهی تشکل های مردم نهاد تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت تشکل و سازمان های مردم نهاد برای فرهنگ سازی استفاده شود البته فرهنگ سازی باید به گونه ای انجام شود که تمامی شکارچیان سلاح های خود را کنار بگذارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل