بازدید 8937

برف و باران، در راه ایران

کد خبر: ۸۳۹۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱ 05 October 2018

کارشناس هواشناسی گفت: از روز جمعه با ورود سامانه بارشی بسیار قوی در بخش های شمالی کشور و بسیاری از مناطق نیمه شمالی کشور شاهد بارندگی های قابل توجه و حتی بارش برف خواهیم بود.

به گزارش مهر، معصومه احمدی افزود: امروز در بخش هایی از استان های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی و شمال استان خراسان رضوی به ویژه در ساعات عصر بارش خفیف باران و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود و در بخش های جنوبی و مرکزی کشور شامل مناطقی از استان های یزد، کرمان، اصفهان، فارس و هرمزگان احتمال بارش وجود دارد.

وی به ورود سامانه بارشی بسیار قوی به بخش های شمالی کشور از روز جمعه اشاره کرد و گفت: از روز جمعه در استان های ساحلی دریای خزر، شمال غرب ، شمال شرق و در خیلی از مناطق نیمه شمالی کشور شاهد بارندگی های خوبی خواهیم بود.

احمدی گفت: شدت بارش ها در روز جمعه و شنبه به حدی است که در گیلان، مازندران، گلستان و اردبیل احتمال جاری شدن سیلاب و حتی بارش برف در ارتفاعات برخی استان ها وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: در استان های دامنه جنوبی البرز از جمله تهران، سمنان، زنجان، قزوین، البرز و حتی در بخش های غربی کشور از جمله استان های همدان ، کردستان و تا حدی کرمانشاه برای ابتدای هفته آینده بارندگی خواهیم داشت.

احمدی گفت: با توجه به کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای دمای هوا حتی احتمال بارش برف در نواحی کوهستانی شمال غرب و شمال دور از انتظار نیست و در شرق کشور نیز در روزهای آینده وزش باد پیش بینی می کنیم.

وی گفت: تهران از عصر جمعه شاهد افزایش ابر و بارش های پراکنده خواهد بود و برای روزهای شنبه و یکشنبه بارش بسیار خوب همراه با کاهش دما پیش بینی می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر