بازدید 81154
کشف حدود ۹ تن مواد مخدر از ابتدای سال جاری؛

آخرین نرخ خرید و فروش مواد مخدر توسط قاچاقچیان

کد خبر: ۸۳۹۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹ 05 October 2018

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت از کشف حدود 9 تن مواد مخدر با انهدام 44 باند و دستگیری 451 نفر با گذشت 6 ماه از سال جاری خبر داد.

سرهنگ محمد بخشنده در گفت‌وگو با جام‌جم‌آنلاین ضمن تبریک به مناسبت سالروز نیروی انتظامی در ارتباط با فعالیت پلیس در خصوص پاکسازی پایتخت از وجود معتادان و مواد فروشان با بیان اینکه پلیس مقتدر امین مردم، شعار پلیس در هفته نیروی انتظامی است، گفت: در شش ماه گذشته، طی اقدامات و فعالیت های پلیس مبارزه با مواد مخدر امر مبارزه، دستگیری، انهدام باندها، شبکه‌های قاچاق و ترانزیت مواد مخدر در پایتخت را با جدیت دنبال کرده است و تا امروز نزدیک به 9 تن انواع مواد مخدر در تهران کشف و باندهای آن نیز متلاشی شد.

وی ادامه داد: این کشفیات شامل تریاک، حشیش، گراس، شیشه، هروئین و... بوده است و بیش‌ترین کشفیات مواد مخدر به ترتیب از نوع حشیش و تریاک بوده است. از ابتدای سال تاکنون 44 باند که شامل 451 نفر و از عناصر اصلی قاچاقچیان بودند در چهارده محور منتهی به شهر تهران دستگیر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت بیشترین گرایش مواد مخدر را به ترتیب تریاک، حشیش، شیشه، هروئین، گراس و گل اعلام کرد و ادامه داد: معتادین هر موادی که به دستشان برسد را مصرف می‌کنند. زمانی کسی که هروئین می‌کشید، تنها هروئین مصرف می‌کرد اما امروزه دیگر الگویی وجود ندارد و با توجه به بالا رفتن قیمت مواد، معتادین هر موادی که در دسترس داشته باشند آن را مصرف می‌کند.

وی با اشاره به سن مصرف مواد مخدر گفت: بیشتر افرادی که توسط نیروهای پلیس دستگیر می شوند بیش از 20 سال سن دارند معمولا آن‌هایی که ما دستگیر می‌کنیم، بالای بیست سال است. البته پلیس بیش‌تر بر افرادی تمرکز دارد که در بحث قاچاق، تهیه و توزیع فعالیت دارند و در بین مردم حضور دارند.

سرهنگ بخشنده با بیان تدابیر پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت در آستانه بازگشایی مدارس در اوایل مهرماه اظهارکرد: امسال نیز همانند دو سال گذشته با بازگشایی مدارس تدابیر خاصی در این زمینه در نظر گرفته و طرح ویژه‌ای آغاز شد. در این راستا 70 مدرسه واقع در نقاط آلوده و حاشیه‌ای در معرض خطر همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید شناسایی شدند و تا شعاع 1000 متری آن مدارس تحت پاکسازی قرار گرفت.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران با اشاره به نتیجه این طرح و ادامه برخورد با معتادان متجاهر و خرده فروشان موادمخدر ادامه داد: این طرح بسیار خوب و اثرگذار بوده است چراکه اطراف مراکز آموزشی، آموزشگاه‌ها و مدارس برای فروشندگان مواد مخدر نا امن‌ شده است؛ اگر معلمین، اولیا و شهروندان موارد مشکوکی دیدند، با پلیس همکاری کرده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع رسانی کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر افزود: حضور تیم های اطلاعاتی و عملیاتی در محدوده مدارس و مراکز اموزشی تا شعاع ۱۰۰۰ متری و انجام گشت زنی منجر به پاکسازی نقاط آلوده مسبوق به سابقه و دستگیری ۵۰ نفر خرده فروش، و جمع آوری۵۶ نفر معتاد متجاهر همچنین کشف ۱۳۶ گرم انواع مواد مخدر شده است.

وی درباره روند ارتکاب جرم در معتادین نسبت به گذشته اظهار کرد: این روند نسبت به گذشته افزایش داشته است چراکه با افزایش قیمت‌ها فرد معتاد به‌دنبال درآمدی است تا بتواند مواد مصرفی خود را تهیه کند. با افزایش قیمت ها در مواد مخدر فرد معتاد کارهایی را انجام می‌دهد که پیش از آن به‌دنبال آن نبوده است.

سرهنگ بخشنده درباره فروش مواد مخدر در فضای مجازی به خانواده‌ها هشدار داد و از والدین خواست تا فرزندان خود را تحت کنترل داشته باشند.

وی در پایان شیشه را با قیمت 80 میلیون تومان برای هر کیلو گران‌ترین مواد مخدر مصرفی و ارزان‌ترین آن را حشیش با نرخ یک میلیون و 700 هزار تومان در هر کیلو اعلام کرد و گفت: تریاک نیز با نرخ کیلویی 3 میلیون تومان همچنین هر کیلو گل با قیمت 25 میلیون تومان بین قاچاقچیان خرید و فروش می‌شود. متاسفانه خرید و فروش مواد مخدر، فضایی برای ریسک جوانان ایجاد کرده تا برای به‌دست آوردن سود به‌دنبال این کارها باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر