بازدید 1846

دولت‌های منطقه در موضوع یمن خود را به خواب زده اند

عضوفراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت:شعار حمایت از مردم مظلوم یمن را همچون شعار حمایت از مردم فلسطین باید زنده نگاه داریم.
کد خبر: ۸۳۹۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱ 04 October 2018

محمدجواد ابطحی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به فجایع انسانی در یمن و سکوت جوامع غربی و برخی کشورهای منطقه در مقابل این جنایات جنگی،گفت:یمنی ها در جلوی چشم دنیا دارند تلف و قتل عام می‌شوند.

وی با اشاره به سخن پیامبر اسلام که می فرمایند:"هرکس بشنود صدای مسلمانی را که فریاد می کند: مسلمانان به فریادم برسید و او کمک نکند, دیگر مسلمان نیست."افزود:مردم مظلوم یمن در محاصره هستند؛کودک‌کشی،سوءتغذیه، مشکلات غذا،وبا و بیماری‌های مختلف بیداد می کند و اما برخی کشورها و دولت‌های منطقه هم خود را به خواب زده اند.

ابطحی با اشاره به فرستاده شدن 2کشتی حامل کمک های بشردوستانه ایران به جیبوتی برای ارسال به یمن،افزود :کشورهای اسلامی با ابزارهایی که دارند می‌توانند این جنایات جنگی را به گوش رسانه ها برسانند،ابزارهایی مانند اجلاس کشورهای اسلامی،اجلاس غیرمتعهدها که کشورهای مسلمان می‌توانند با فعالیت در آن ها مسئله جنایات یمن را رسانه‌ای کنند.

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بابیان اینکه نقض حقوق بشر و مصداق بارز جنایات جنگی در یمن در حال رخ دادن است،تاکید کرد: شعار حمایت از مردم مظلوم یمن را همچون شعار حمایت از مردم فلسطین باید زنده نگاه داریم.

وی با اشاره به پیام تسلیت مردم یمن حمله تروریستی در رژه اهواز که منجربه شهادت هموطنانمان شد،ادامه داد:بزرگان در یمن توئیت زدند و با ایران درباره حمله تروریستی اهواز اظهار همدردی کردند،شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشورمان هنوز یک راهپیمایی در حمایت از ملت یمن انجام نداده است،در حالی که زن و کودک یمنی مظلومانه دارند از بین می‌روند؛حداقل کاری که می‌توان انجام داد اظهار همدردی است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس افزود:هرگونه کمکی از دولت،مجلس و گروههای مسلمان در دنیا برمی آید باید انجام دهند؛اتحادیه ها و انجمن اسلامی های شیکاگو،انگلستان و سایر کشورها باید فریاد عدالتخواهی سر بدهند.

عضوفراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آلمان،تحت مسائل اقتصادی،به عربستان کمک تسلیحاتی کرده است؛تصریح کرد:کشورهای اروپاییکه داعیه حقوق بشر را دارند خودشان مقصر اتفاقات یمن هستند،حمایت از حقوق بشر را نسبت به حقوق حیوانات در کشورهای اروپایی کمتر میبینیم، البته ما نمی توانیم به کشورها و نهادهای بین المللی مانند شورای حقوق بشر سازمان ملل امیدواری داشته باشیم،اما می توانیم چهره کریه استکبار را افشا کنیم که از افشاگری هم غافل هستیم.

به گزارش خانه ملت؛باتوجه فجایع انسانی دریمن ،به جان باختن بیش از ۲ هزار یمنی به دلیل بیماری وبا و سوءتغذیه حدود ۴۰۰ هزار کودک یمنی، شورای حقوق بشر سازمان ملل تحقیقات درباره جنایت جنگی در یمن را تمدید کرد.

درگیری های یمن که عربستان از سال ۲۰۱۵ با حملات هوایی وارد آن شد، از سوی سازمان ملل متحد به عنوان بدترین بحران انسانی در سطح جهان در نظر گرفته شده است، به طوری که ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در این کشور نیازمند کمک رسانی هستند.برهمین اساس، کارشناسان شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در گزارش ۲۸ اگوست (۶ شهریور) اعلام کردند، ائتلاف به سرکردگی عربستان و امارات مرتکب جنایت جنگی شده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار