بازدید 3443

نتایج غیر رسمی انتخابات اقلیم کردستان عراق

کد خبر: ۸۳۹۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰ 03 October 2018

کمیسیون انتخابات محلی اقلیم کردستان عراق نتایج غیر رسمی انتخابات پارلمانی این منطقه را منتشر کرد.


به گزارش انتخاب حزب دموکرات کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی با کسب 738698 رای در پارلمان جدید دارای 45 کرسی خواهد بود.

اتحادیه میهنی کردستان با کسب 343883 رای حائز 21 کرسی شده است که در مقایسه با دوره گذشته پارلمانی محلی با افزایش آرای خود توانسته است به رتبه دوم اقلیم کردستان باز گردد.

جنبش تغییر که در دوره گذشته پارلمان محلی دارای 24 کرسی بوده است در این دوره با کسب 195553 رای تنها موفق به کسب 12 کرسی شده است. این حزب ضمن تنزل به جایگاه سوم اقلیم کردستان با ریزش نصف آرای خود روبرو بوده است.

پدیده این دوره را می توان کسب 8 کرسی توسط حرکت نسل جدید دانست که با کسب 120324 رای از سوی شهسوار عبدالواحد اعلام شده است که این دوره از پارلمان محلی را تحریم خواهد کرد.

جماعت اسلامی کردستان تنها حزب اسلامی بوده است که اندکی افزایش آراء داشته است. این حزب با کسب 113928 رای دارای 7 کرسی پارلمان محلی خواهد بود.

جبهه اصلاح متشکل از احزاب اسلامی اتحاد و جنبش اسلامی با کسب 83562 رای و 5 کرسی با ریزش چشمگیر آرای خود روبرو شده اند.

اقلیت های دیگر هم در پارلمان محلی دارای یک کرسی خواهند بود.

نتایج این دوره از انتخابات محلی با تنش های سیاسی در اقلیم کردستان همراه خواهد بود. خبرهایی مبنی بر تشکیل حکومت محلی از سوی حزب دموکرات کردستان بدون همراهی احزابی همچون اتحادیه میهنی کردستان منتشر شده است که در چنین صورتی می تواند اقلیم را به سوی بن بست سیاسی سوق دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار