بازدید 29294

سیل پیامک به نمایندگان، تصمیم گیری را سخت‌تر می‌کند/بیشتر پیامک‌های تهدیدآمیز از سه پیش شماره خاص ارسال شده!

نتیجه این اقدامات باعث می‌شود تا تصمیمات گرفته‌ شده، پختگی لازم را نداشته باشند و زمانی که باید صرف بررسی زوایای مختلف لوایح شود، صرف کشمکش‌های احساسی بین موافقین و مخالفین شود، به گونه ای ‌که حتی برخی رأی دهندگان بدون آنکه به مفاد لوایح مورد بحث اشراف کامل داشته باشند، در یک فضای روانی متشنج، اعلام رأی می‌کنند و گروهی که بیشترین رأی را دارند، موفق به کسب اکثریت آرا می‌شوند.
کد خبر: ۸۳۹۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵ 04 October 2018

سیل پیامک به نمایندگان، تصمیم گیری را سخت‌تر می‌کند/ جریان پیچیده‌ای پشت تصویب نرسیدن لوایح وجود دارد/ این اقدامات باعث می‌شود تا تصمیمات پختگی لازم را نداشته باشنداوایل هفته جاری قرار بود، لایحه CFT در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی نمایندگان قرار گیرد، اما به دلایلی از جمله اوضاع آشفته ‌بازار سکه و ارز و همچنین حمله تروریستی در اهواز و مسائلی از این ‌دست، مجلس جلسات غیرعلنی پیاپی برای بررسی این موضوعات برگزار کرد که باعث شد تا موضوع CFT به تعویق افتد.

به گزارش «تابناک»؛ یکشنبه گذشته که قرار بود این لایحه پس از مدت‌ها، بار دیگر در دستور جلسه مجلس قرار گیرد، برخی معترضان در مقابل مجلس، تجمع اعتراضی کردند و با امضای طومار و شعار علیه لوایح کوشیدند تا صدای خود را به گوش نمایندگان موافق FATF برسانند.برخی نمایندگان از جمله کریمی قدوسی، دهقان، آزادی‌خواه و پژمان فر در میان تجمع‌کنندگان حاضر شدند.

اما دامنه این اعتراضات به اینجا ختم نشده و منتقدان روش‌های دیگری برای منصرف کردن نمایندگان به کار می‌برند، به گونه ای که چند وقت پیش، رئیس کمیسیون امنیت ملی از این موضوع پرده برداشت و در صحن علنی مجلس اعلام کرد: مخالفان FATF پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان ارسال کرده‌اند.

وی در سخنرانی خود در مجلس اظهار داشت: ملاک عمل برایم خنثی کردن نقشه شوم دشمن است، نه پیامک یا طومارنویسی و تهدید‌هایی که نمی‌دانیم منابع تأمین هزینه‌های آن‌ها کجاست و چه کسانی در سازمان‌دهی آن‌ها نقش دارند! واقعاً برای ما مبهم است که پول ارسال روزانه هزار پیامک تهدیدآمیز به نمایندگان برای مخالفت با FATF یا CFT از کجا تأمین می‌شود؟ همین سبب می‌شود که من در حسن‌نیت آنها تردید کنم.

پس از اینکه فلاحت پیشه به ‌صراحت از موضوع پیامک‌ها به نمایندگان رونمایی کرد، برخی نمایندگان دیگر نیز این موضوع را تأیید کردند، به گونه ای ‌که هادی شوشتری، نماینده عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با تابناک اظهار داشت، در روزهای گذشته، بیش از 500 پیامک از شماره‌های مختلف برای وی ارسال‌ شده و از وی خواسته‌اند به CFT رأی مخالف بدهد. البته به جز شوشتری، نماینده‌های دیگری از جمله طیبه سیاوشی، علیرضا رحیمی، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی و چند نماینده دیگر هم موضوع را تأیید کرده‌اند.

جعفرزاده نیز درباره این موضوع گفت: نمایندگان طی چند روز گذشته پیامک‌های تهدیدآمیز زیادی دریافت کرده‌اند؛ مثلا رأی شما به این لوایح خلاف نظر رهبری است و یا آنکه رأی شما خلاف مصالح و منافع ملی خواهد بود که با این شرایط نمایندگان به ‌شدت تحت‌ فشار بوده و مشخص نیست، چه سرانجامی برای بررسی این لوایح رقم‌ زده شود!

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حتی مخالفان هم دلیل مخالفتشان را با FATF نمی‌دانند، افزود: اینکه در مقابل مجلس تجمع و یا اینکه برخی نمایندگان به میان آنان رفته و به ‌نوعی از آنان حمایت می‌کنند، اشکالی ندارد. من خودم آن را یک حرکت مدنی تلقی می‌کنم؛ هرچند همین حرکت مدنی، نیاز به مجوز دارد که البته چنین جریان‌هایی خیلی نیازمند گرفتن مجوز نیستند.

همچنین جلال میرزایی نماینده مردم ایلام با شکایت از انبوه پیامک‌ها در مقابله با FATF گفت: به اعتقاد من، جریان پیچیده‌ای پشت تلاش برای به تصویب نرسیدن این لوایح وجود دارد، به ‌ویژه که می‌دانیم بیشترین ضرر از پیوستن به این کنوانسیون‌ها، متوجه منافع اسرائیل، آمریکا و عربستان می‌شود.

اما نکته جالبی که به گفته نمایندگان وجود دارد، اینکه بیشترین پیامک‌های ارسالی برای نمایندگان با پیش‌شماره 0915 بوده است. البته رتبه 0912 و 0911 هم چندان پایین نبوده و بخش زیادی از پیامک‌ها با این پیش‌شماره‌ها ارسال ‌شده و اینکه گویا این بار استراتژی پیامکی، تغییر تاکتیکی داشته و آن اینکه بر خلاف دفعه قبل، این بار تهدید و توهین کمتر بود.

فارغ از اینکه این پیامک‌ها از کجا و از سمت چه نهادهایی برای نمایندگان فرستاده می‌شود، شاید برخی اثرات اساسی بر تصمیمات نمایندگان بگذارد و این احتمال وجود دارد که نمایندگان خواسته یا ناخواسته این موضوع را در تصمیمی که قرار است بگیرند، دخالت دهند؛ به ‌عبارت ‌دیگر، فرستادن پیامک، به یک اپیدمی در بین برخی افراد تبدیل شده و هر وقت قرار است، تصمیم مهمی از سوی نهادهای تصمیم‌ساز در خصوص مسائل حساس بین‌المللی و ملی گرفته شود، مخالفان به ‌وسیله آن سعی در مختل کردن نظام‌های تصمیم‌گیری می‌کنند و با احساسی کردن فضا و ایجاد جو روانی، باعث می‌شوند، آن‌گونه که باید درباره مباحث مطرح‌ بررسی لازم نشود و سرانجام تصمیم‌گیری‌ها با مشکلاتی همراه ‌شود.

نتیجه این اقدامات باعث می‌شود تا تصمیمات گرفته‌شده، پختگی لازم را نداشته باشند و زمانی که باید صرف بررسی زوایای مختلف لوایح شود، صرف کشمکش‌های احساسی بین موافقین و مخالفین شود، به گونه ای ‌که حتی برخی رأی دهندگان بدون آنکه به مفاد لوایح مورد بحث اشراف کامل داشته باشند، در یک فضای روانی متشنج، اعلام رأی می‌کنند و گروهی که بیشترین رأی را دارند، موفق به کسب اکثریت آرا می‌شوند.

این در حالی است که اگر فضا برای تصویب لوایح آرام باشد، نمایندگان با دقت بیشتری به موضوعات ورود کرده و با تمرکز بیشتر بر تک‌تک مفاد بحث و مجادله می‌کنند و درنهایت با یک جمع‌بندی کامل و با رعایت تمام نکات، تصمیمی می‌گیرند که بیشترین نفع را برای منافع ملی کشور داشته باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۱۱۲
لوایح خفت بار نباید بتصویب برسد. تابی جون دست بردار از این همه یکی به میخ و یکی به تخته زدن.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
یکی از همون ارسال کننده های پیام هستند
متاسفانه این قشر جامعه هیچ قدرت تصمیم گیری و اظهار نظری از خودشون ندارن
فقط شنیدن این قانون به ضرر بعضی هاست
مگر به فساد اعتراض ندارید ؟ این قانون شفاف سازی کامل در مورد حساب های مسئولان در داخل و خارج ایجاد میکند
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
دوستان اگر نگران مبارزه با فساد هستند چرا طرح های داخلی رو از دستور کار خارج میکنند
شفافیت برای داخل نه برای خارج اری ؟
ناشناس
| Germany |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
سلام کاسب تحریم.سلام دلال.سلام خائن وطن فروش.سلام محتکر.سلام گران فروش.سلام نان به نرخ. وز خور. .سلام ارز 4200 بگیر.سلام وارداتچی بیل وکلنگ و سنگ قبر و بقیه آت آشغالا.امثال شما همون پیامکا رو می فرستین.چون شفافیت مالی باشه دیگه نمیتونی در موسسات مالی،بی اعتبارتون پولشویی کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
تو رو خدا دعا کنید تصویب نشده 'اگه تصویب بشه ماجرای اهواز و ترورهای سال ۶۰ ده برابر بیشتر میشه تصویب این لایحه یعنی ایران در انفجار و وخون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
یک بار خودت نشستی بخونی ببینی این لوایح اصلا چی هستند یا فقط بر حسب جو گرفتگی این حرفا رو می زنی.
مخالفان این قانون مشخص می باشد که چه کسانی و هستند. مردم واقعا خسته شدند از این اوضاع نابسامان مملکت.من در کارخانه ای کار می کنم که مصرف روزانه آن سیمان و آهک می باشد که بایستی از شهر دیگر حمل شود و متاسفانه به خاطر اعتصاب کامیون داران الان ده روزه که کارخانه تعطیل شده و علاوه بر این محصول تولیدی که باید حمل شود در انبار ها دپو شده و جائی برای ذخیره نیست.بنظر شما کارخانه دار تا کی می تواند چوب این ندانم کاری و هرج و مرج داخل کشور تحمل کند؟؟؟نتیجه ان تعطیلی از طرف کارخانه دار و بیکار شدن 150 نفر بصورت مستقیم و بی خانمان شدن حداقل 600 تا 700 نفر.چه کسی جوابگو خواهد بود؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
خب چه ربطی داره؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
شما چرا همیشه مخالفین خود را بیسواد و نادان می خوانید در حالی که تاکنون بارها اشتباه بودن تحلیل های شما ثابت شده است.
این قانون هیچ سودی برای ایران نداشته بلکه پر از زیان خواهد بود و فردا مایه قطعنامه هایی علیه ملت خواهد شد.
ناشناس
| Germany |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
اینهمه ادم هر روز بیکار میشن و روانه کوچه و خیابون برای اسنپ رانی و دست فروشی و ببخشید دور از حضور تن فروشی و اعضا بدن فروشی میشن.حالا امروز شما بیکار شدی مگه چی میشه.دیروز هم من بعد از 10 سال بیکار شدم و شرمنده زن و بچه اونم با معدل بالا و مدرک فوق لیسانس.حداقل بذار عده ای غیرت، نشون دادن و مقابل زور ایستادن و حقشون رو میخوان بذا.ر به حقشون برسن.کامیونداران واقعا دارن تو این شرایط سخت زندگی با نداری و بی پولی درس غیرت و ایستادگی به همه میدن
یعنی معلوم نیست پست پیامکها کدوم نهاده ؟ قابل ردیابی نیستن ؟!!!
اگه مجلس می ترسه به ارای مردم مراجعه شود
مردم رو چی فرض کردین؟ یعنی معلوم نیست چه کسانی این پیامک ها رو میفرستن؟؟!! ما تا وقتی اینجور آدما رو تو ایران داریم نیاز به هیچ دشمنی نداریم خیالت تخت!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
چرا بابا نمیدونن.من بگم.حالا چندتا رو میگم که تابناک هم بتونه بچاپه.حاجی بازاریای کاسب تحریم.محتکرین.مفت خوران دوران تحریم.اختلاسگران.تاجران مواد و امور جنسی و اسلحه.صاحبان پولهای بانک اورده یا باد اورده.همونایی که میلیاردها گرفتن و پس ندادن.ارز دولتی بگیران.نهادهای مشغول تجارت و بیزنس و واردکنندگان ازاد که هیچ قانونی حریفشون نیست.اقا زاده هاو موسسات.
این شعاریون و نمایندگیون وابسطه کسانی هستند که از شفافیت ضربه میخورن و منافع انها به خطر می افتد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
بله رأی نمایندگان باید شفاف باشه
تا بعدا که مث برجام بی آبرو شد
این نمایندگان طرح هایی که برای مردم شفافیت میاره را مخالف و به دنبال دادن اطلاعات به دشمنان هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
منظورتون از شفافیت شفافیت برای داخلی هاست یا خارجی ها. بهترین کار
اینه که موافقان و مخالفان مناظره در تلویزیون بذارند تا مردم متوجه بشوند که حق با کیه. در حال حاضر بیشتر خوانندگان تابناک فکر می کنند که این طرح به نفع مملکته. دلیلشون هم چیزهایی است که سیاستمداران مورد علاقه اشون بهشون گفته اند. اگه مناظره ای که در تلویزیون برگزار شد را دیده باشید متوجه می شید که تصویب این لوایح مشکلات ارزی را بیشتر می کند زیرا وقتی اطلاعات صرافیهامون را دشمنان بگیرند بهتر می تونن جلوی ورود ارز به کشور رو بگیرند . مضاف بر اینکه تصویبش هیچ تاثیری روی ارتباط بانکی ما با کشورهای دیگه نداره
من اگر جای نمایندگان بودم وقتی ببینم چنین پیامک هایی به من ارسال میشود دقیقا می فهمم که کسی اگر حرفی برای گفتن داشته باشد جنجال وتهدید راهکارش نیست وبرایم ازروز روشنتر می شد که باید رای مثبت بدهم به این لوایح . امیدوارم نمایندگان مردم از این تهدیدها نترسند ورای خودشان را بدهند .نمایندگان باید فقط به فقط منافع ملی ومردم را درنظربگیرند وبس .اگر هم از این تهدیدها میترسند چرا نمایندگی مردم نترس ایران را پذیرفته اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
جوک نگو
الان پلیس فتا کجاست چطور یه دتر که به سن قانونی نرسیده بودو پیدا کرد به جرم رقاصی اورد تلویزیون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
آفرین
حرفت رو باید با طلا نوشت...
تصویب شدن FATF به سود خود مسئولان است.
ولی دود تصویب نشدنش حتما در چشم مرذم خواهد رفت.
دقیقا مثل برجام که تصویب شدنش فرقی به حال ملت نکرد ولی لغو شدنش مردم رو خونه خراب کرد.
بعنوان یک مشهدی از اینکه این کارهای غیر منطقی از مشهد وبا پیش شماره های مشهد انجام میشود شرمنده ملت ایرانم. البته شرکت سه نفر ازنماینده های محترم مشهد درتجمع غیرقانونی جلوی مجلس هم گویای منشا مشکلات است که مردم مشهد دقیق میدانند از چه کسی خط میگیرد اما اگر بگویم سانسور میشود.
وای برنماينده اي كه بايك اس ام اس نظرش عوض شه
نماینده ترسو اخراج باید گردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
دوتا نماینده شجاع فقط نام ببرید.
نماینده اگر نماینده باشد تسلیم ای شانتاژهای نمی شود
بکجا می رویم
تابی جان جان کسی که خیلی دوستش داری خبرها مثل ایندست خبرها حال ادم رو بد می کنه و بعد اینکه اگر هر حرفی در این سایت کاربران مورد اعتماد و متعهد این سایت چطوری بنویسند که نظرش درج گردد . بعد شما شما در جواب اکثر منتقدین را خواهیید داد . که رییس جمهور و نمایندگان منتخب خود شما هستند پس تحمل کنید حالا همین پیامک واقعا من شهروند وقتی نماینده مجلس را تهدید کنند برای مردم چه خواهد شد مصونیت پارلمانی نماینده چی میشود پس صندوق رای را جمع کنید . ادای دمکراسی بدون داشتن احزاب چه فایده دارد . دیگر تو را خدا ننویس
چرا عده ای نمایندگان مردم را تهدید می کنند؟ مگر بی صاحبیم؟ ببگذارید عقل حاکم باشد تا کشور اسیب نبیند
آقا کدام پیامک تهدید آمیز؟ اکثر نمایندگان دین و خدمت به خلق را برای دنیایشان می خواهند. اینکه در دوران تبلیغات خودشان دم از خدمت به خلق و ایثار و حتی شهادت در راه دین داد می زدند .اکنون مشخص شده که همه این حرف ها دروغی بیش نبوده و هرچه بدبختی مردم است از طرف تک تک نمایندگان مجلس است چون در استیضاح آخوندی به عینه متوجه ایثار گری خیلی از نمایندگان شدم اکثرا به دنبال آباد کردن خانه خودشان هستند تا کشور
تابناک عزیز تحقیق کنید آیا به غیر از ایران در سایر کشورها مورد مشابهی دیده شده که نمایندگان مجلسی با پیامک تهدید بشن؟ اونم نه یکی دوتا بلکه ۵۰۰ پیامک. به نظر فقط در ایران عده ای در ازای هر رفتاری مصونیت دارن.
با توجه به نمایندگانی که رای به عدم شفافیت میدهند و جاده صاف کن هستند آیا راه بهتری با هزینه کمتر برای جلوگیری از خیانت دیگرشان است؟
کی گفته منتقدین نمی دانند FATF چه مفادی دارد و چه اثر مخربی در استقلال کشور دارد؟دقیقا می دانیم و مخالفیم.و میدانیم که نمایندگان مجلس نمایندگان مردم نیستند .این تصمیمات سره را از ناسره تمیز میدهد.درود بر کسانی که این ترفند را ابداع کردند.و آن نمایندگان بجای فرافکنی و انحراف افکار عمومی از واقعیات گزافه نگویند.فرمایش رهبری فصل الخطاب است " مخالف FATF هستیم"
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
ببین غیرتی جون خود مطهری گفته ایشان نگفتن مخالفن پس بیخود از خودت فتوا صادر نکن
یا تابناک داره جوسازی می‌کنه و بیخود شلوغش می‌کنه یا نمایندگان شجاع و دلاور ما خیلی سوسول تشریف دارند
آخه این جملات که رای شما به این لوایح مخالف منافع ملی است کجاش تهدید آمیزه،
این نمایندگان شجاع اگه واقعا تهدید بشند برای بیان این تهدید از چه کلماتی استفاده میکنند

تابناک لطفاً کامنتای مردم رو یا منتشر نکن و یا اینکه نه سانسور من و نه کلمات و عبارات رو تغییر نده
بهترین راه مبارزه انتشار پیامکها و پیش شماره هاست.
وقتی نماینده حق و جرات تصمیم گیری ندارن دیگه وای به حال مردم... آقای ظریف کی انتخاب کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگر نماینده ها به مسئولیت واقعی خود عمل نکنند تاثیر تحریمها دربعد ارتباطات بانکی برعهده انها خواهد بود .
ما هیچوقت رشد نمی کنیم و مردم به آساش و آرامش نمی رسند.
چون مسئولین کاردان و با سواد و مردمی نداریم.
چون مردم را مقابل مردم قرار می دهند.
چون صداقت نداریم.
چون مسئولان بازنشسته ما شدیداً به قدرت چسبیده اند.
چون رقیب همیشه رقیب است و با انتخاب مردمی رفیق و یاری رسان نیست.
ارسال پیامک قطعا کار منافقین و ستون پنجمه
واقعا آدم می مونه که وقتی ریگی رودرآسمان دستگیر میکنند پس چگونه است که مالکین تلفن همراه راقادر نیستند شناسایی کنند
ارسال کنندگان این پیامکها مثل دزدان مجسمه های تهران هیچگاه پیدا نمی شوند ...............
تابناک گوشمالی اخیر خوب سربه راحت کرده
نماینده محترم شما که امکاناتشو دارین بفهمین پیامک از کجا میاد چرا این شماره ها رو به نهادهای نظارتی نمیدین تا باهاش برخورد
باسلام
اگر پیامک ها تهدید باشد ،و بگوییم نمی دانیم این شماره ها مال کیست وچه کسی میفرستند؟؟ مثل این است که بگوییم نتانیاهو قالی شویی را به همه انبارهسته ای نشان داده است. آیا واقعا نمیدانند صاحب شماره ها چه کسانی هستند ؟
پس نتیجه میگیریم آنهایی که باید بدانند میدانند و اگر میدانند وآقدام نمیکنند یعنی خودشان این کارامیکنند.
منافع ملی یا منافع ...........................
نمایندگان خیلی راحت میتوانند براحتی پیامک ها را مسدود کنند یا شماره تلفن خودشان را مسدود یا عوض کنند ولی من تعجبم از این هست که دیشب در مورد مجلس دوره مشروطه مطالبی خواندم که محمد علی شاه مدعی بود داشتن مجلس و سپس وضع و تصویب قوانین باعث میشود اختیارات من کم شود در صورتی انقلاب مشروطه برای کم کردن دختیا ات مطلقه شاه بود . مجلس در راس امور هست . میزان هم رای مردم هست
اشتباه کرده کسی که پیامک می‌فرسته که روی رای نماینده تاثیر بذاره ووای بر نماینده‌ای که با یه پیامک جا خالی کنه
يعنى نمى تونن از مخابرات بخوان كه منبع پيامك ها رو مشخص كنه؟ واقعا كارهاى ساده تو اين مملكت رو زمينه! از بس دست پشت پرده ست!
نماینده ایی که تحت تاثیر چنین پیامکهایی و تهدیداتی باشد واقعا بی کفایت هست نماینده فقط باید منافع ملی را درنظر گرفت
فک کنم مردم حق داشته باشند به نماینده هاشون بگن به چی رای بدن و به چی رای ندن! اگه معتقدید نهاد خاصی پشت قضیه است، به جای شانتاژ رسانه ای، بدید مخابرات صاحب خط ها رو پیدا کنه.
برخی نمایندگانی که انگلیسی بلد نیستند چگونه از FATF دفاع م یکنند؟ بدون خواندن متن برجام ان را تصویب کردند چون انگلیسی بود و نمی توانستند بخوانند.
بسادگی, مبدا ارسال پیامک توسط مخابرات قابل تشخیص است
معلوم است کسانی که از تحریمها سود میبرند مخالف هستند و بسادگی بخاطر دور زدن تحریمها چپاول میکنند
نماینده اگر نماینده باشه نباید از هیچ چچیزی بترسد. 90 درصد ملت شریف ایران موافق تصویب تمام و کمال لایحه fatf
مثبت منفی ها چرا حذف شدند تابناک؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
چون نظرات واقعی ملت در هر مورد مشخص میشدو اثرات برای تایید نظرات رسانه میلی بی اثر میشد و نظرات واقعی ملت با همون منفی مثبت مثلا در مورد حجاب یا پایین امدن یا نیامدن واقعی دلار و میزان تورم و گرانی و بیکاری و نظرات موافق و مخالف باهمین قانون شفافیت و هزار چیز دیگه بر ملا میشد
نمایندگان محترم آنچه که به صلاح مردم است انجام دهید اگر قرا باشد با چند پیامک تهدید آمیز عقب نشینی کنید که دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود .ملت ایران پشت نمایندگان شجاع خود هستند
!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آیا مجلس هم باید انتظامات داشته باشد تا برخی نمایندگانرا از انجام حرکات غیر معقول بازدارد / مجلس جای بحث ومنطق و قانونگذاریست یا جای خشونت ؟؟؟ تجربه نشان داده است هرزمان بحث زور وتهدید بمیان آمد فقط بحث منافع فردی مطرح است و دیگر هیچ
تابناك عزيز احتمال ميدم كه اينو منتشر نكني ولي چيزي از وظيفه كم نمي شود
١- به نظرم شما نويسنده بدت نمي ياد كه اين دو لايحه تسويب نشود
٢-من كه نوشته ام ناشناس ، براحتي ميتوان منو شناسايي كرد چون از داخل كشور ارتباط برقرار ميكنم
٣- تمام موبايلها در تمام اپراتورها با كد ملي مالك شناسنامه دار شدند،بنابراين شناسايي انها بسيار ساده خواهد بود
٤-تابناك من خيلي ها رو بجاي خواندن سايتهاي معناد بطرف تابناك سوق دادم و از مشتريان پروپاقروص شما بودند ولي بعداز اينكه نظرسنجي رو با رندي حذف كردي ،واقعا دارند دوباره برميگردنند به سمت استفاده از vpn
٥-واقعا حذف نظرسنجي اشتباه بوده و امار در تصميم گيري كلان بسيار مهم است
٦-واقعا اگر نماينده تسليم پيامك بشه ، بايد به حالش تاسف خورد ، فردا اگر روزي امريكايي تاييد بكنند ، حتما چنين نماينده بطرف آونا غش خواهد كرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
داداش کدوم نماینده رو می گی. همین نماینده ها ناخوانده برجام رو تصویب کردند شما هم ناخوانده از اف ای تی اف حمایت می کنید. بهتره بجای موضع گیری درخواست مناظره بین موافقین و مخالفین رو بدی تا ببینیم حق با کیه.
به نظر میآید این یک شو باشد
اگر وزارت اطلاعات و یا ارتباطات بخواهد با سرعت خیلی بالا متوجه میشود که این پیامکها از کحا هدایت
میشود.
هر چند که میدانند و اینها بازی سیاسی برای چانه زنی با طرف مقابل است
نماینده مجلس از پیامک می ترسد؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
اینکه چیزی نیست برخی نماینده های ما از حرف زدن هم میترسن.
چرا تابناک حمایت می کند
نماینده ای که حقوق بگیر یک ارگان دیگه هست واسه مردم نمی تونه تصمیم گیری کنه.
جالبه !!!!! منافع ملي ماهميشه بايد بااين جوسازيها واس ام اس بازيها فداي منافع جرياني خاص شود
1-مگر رای گیری مجلس غیر علنی نیست؟
2-آیا موافقین. هم میتوانند جلوی مجلس تجمع داشته باشند؟
بنظر میرسد عده ای نمیخواهند ایران روی آرامش ببیند.
شناسایی ارسال کننده پیام ها کار اسانیست.اما نهادهای استصوابی حرف اولو میزنن.مجلس و رئیس جمهور فقط دکوره .مردمو احمق تصور میکنن.
جناح های سیاسی باید یاد بگیرند که اغراض سیاسی و جناحی جایگزین کار کارشناسی و منافع کشور نکنند.
وای بركسانى كه بدون تعقل و تفكر و صرفا به شعار مانع از تعامل با دنيا و خروج از اين وضعيت دشوار و خطرناك مى شوند ، چه كسى خواستار وابستگى است و در عين حال چه كسى خواستار نكبت و گرفتارى است ؟ رفاه بهروزى وابستگى مى اورد يا نكبت و گرفتارى ؟ گفته شد كه تظاهرات ديماه به جهت معيشت بود ، خوب اگر كه چنين است چگونه مى توان در تقابل با تمام ساز و كارهاى جهانى به توليد بالا و صادرات زياد و توليد ثروت مناسب و در نتيجه معيشت لازم دست پيدا نمود ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
داداش اف ای تی اف باعث میشه راههای دور زدن تحریمها هم با اطلاعاتی که بهشون می دیم بسته بشه و دیگه صرافیهامون که به طور مویرگی دلار وارد کشور می کنند نتونن کارشون را انجام بدن. ضمنا تصویب اف ای تی اف مشکل بانکی ما رو حل نمی کنه. متاسفانه شما مناظراتی که در این زمینه پخش شده ندیده اید.
به چای توجه به این نظرات و پیامکها یه بار هم نظر سنجی بزارید نظر مردم رو بپرسید.
دقت کنید که بعد این همه سال درخواست عربستان برای عضویت هم رد شده.... حالا نظرسنجی بزارید تا نظر مردم معلوم شه.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
اونوقت رسانه ببینه نظرات اون چیزی نشد که مد نظرشان بود اونوقت پروزه نظرسازان در نظر سنجی رو سه سوته کلید میزنه
متاسفم از اینکه برخی نمایندگانی را به مجلس فرستاده ایم که از شجاعت لازم برای رای به مصالح کشور و مردم از عده قلیل و هدایت شده که منافع خود را در عدم رای به این لایحه میدانند نداشته و حتی حاضرند وجدانهای خود را در باره سرنوشت مردم در صورت عدم تصویب زیر پا گذاشته وهزینه هایی که کشور در برابر تصمیم نادرست آنها متقبل خواهدشد را نادیده بگیرند
این نمایندگان محترم اینقدر که دنبال تصویب این لایحه هستند اگر خیلی راست می گن چرا با لایحه شفافیت رای هایشون رای ندادند
درحالیکه من مطالعه کردم تو مجلس اکثر کشورها رای نماینده برای همه موکلین مشخص است

اگر نمایندگان راست می گن چرا برای وضع معیشتی مردم هیچ کار نمیکنندبرخی اجناس و اقلام طی یک ماه ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد رشد قیمت داشتند لوازم بهداشتی لوازم منزل روغن گوشت برنج و...
به نظر میرسه کسانی که چشم دیدن زندگی راحت هموطنانشون را ندارندودلشون میخواد مردم در زجر زندگی کنند مخالف این قضیه هستند .........
وای بر کسانی که اسایش وارامش را برای مردم ومملکت نمیخواهند.................
مگه واجب کشور بزارید داخل منگنه چیه نظر منتقد نمیبنید بعدی میخواهید مثل برجام کلاه سرتون بره بیست دقیق سریع تصویب مکیند برید بخوابید نود روز طول کشید مجلس امریکا برجام که هیچ ربطی به امریکا نداره تصویب کنه این چیزها عجله ای نیست خیلی پیچیده است کلاه سرتون نره باز که میره حرف منتقد گوش بدید فحش نیدید به به جهنم نفرستید هزار تا عقل بهتر از یه عقله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
برجام هیچ گاه توسط مجلس آمریکا تصویب نشد
آدرس غلط ندهید
آقایی که این قدر ادعای همه چیز دانیت میشه در مقابل برجام چه راه کاری پیشنهاد می کنی ؟
راه کار عملی بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
شما خودت اول یاد بگیر از سر عجله حرف نزنی و ننویسی که اینقدر غلط داشته باشی
نمایندگان ، آخرت خود را به منافع دنیوی نفروشند . نفرین 80 میلیون را به جان خود نخرید . نماینده ای که ازپیامک بترسد بهتر است استعفا دهد .
مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرلئیل ، مرگ بر عربستان و ایادی آنها .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
مرگ بر زمین. مرگ بر زمان.
من از جزئیات این لایحه ها اطلاع ندارم فقط موندم چرا فقط دو کشور یعنی ایران و کره شمالی عضو هیچ کدوم از این لوایح مرتبط با پول شویی نیستن یعنی فقط ما میفهمیم،این همه مقاومت برای ردش به چه معناست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
داداش شما از تعداد اعضای اف ای تی اف هم اطلاع ندارید. اف ای تی اف فقط 37 عضو داره. کی گفته همه دنیا عضوند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
مرد حسابی برو. جزییات این لایحه بخون. می فهمی چرا مخالف 100درصدی هستند
نماينده شدن همين دردسرا رو هم داره ديگه. متاسفانه يكسري كه نماينده ميشن فك ميكنن بخور بخوابه. ولي اينطور نيست شايد حقوق و مزاياش عالي باشه اما بايد جان بر كف باشن و صلاح ملي كشور رو از جانشون مهمتر بدونن. نماينده اي كه با اين بلوف ها بخواد بترسه كه بايد بره كنار
تهدید ناشناسانه نمایندگان مجلس برای رای دادن یا ندادن به یک مساله مصداق اختلاس سیاسی و تجاوز آشکار به حقوق کل ملت است. ملتی نمایندگان خود را برای بررسی مسایل در مجلس انتخاب کرده اند حال اگر نیرویی پنهانی مافوق قوه مقننه تشکیل شود و آنهم بصورت ناشناس از آنها به زور و تهدید بخواهد که نظر خود را ترک و نظر آنها را اعمال کنند به حقوق ملت آشکارا تجاوز شده و حق آنها به تاراج رفته. با این منوال گروهی مافیایی مخوف تشکیل می دهند که در هر دستگاهی نفوذ می کند و دست به هر کاری هم برای تامین منافعش می زند.
خخخخخخ
تروریستها
نمایندگان مزبور هیچ منع قانونی برای انتشار شماره موبایل و متن پیامک دریافتی ندارند . اگر همه پیام ها و شماره ارسال کننده آنها در این موضوع را بصورت یک لیست منتشر کنند مردم براحتی میتوانند خط و ربط این موضوع و سرنخ های مربوطه را با هم پیدا کرده و به اشتراک بگذارند
با اسم و فامیل رای بدین ببینیم آن هایی که مخالفت کردن کیا بودن ببینینم این ها می توانند پشت عده ایی که می خوان ابن لایحه تصویب نشه مخفی بشن .
بابا بسه دیگه عمون مردم بریده
بازی خودشونه تا از طریق مظلوم نمایی کاراشون رو جلو ببرن. آدمی که منطق داره ترس حالیش نیست. نمایندگان طرفدار دولت براحتی میتونن از طریق مخابرات که دست دولته، منشاء پیامها رو در بیارن. پس چرا دارن اینجوری شلوغش میکنن؟
واقعا ما چه ملت ساده ای هستیم!! این پیامک ها را خود کسانیکه موافق اصلی این لوایح هستند به نمایندگان زده اند و بعد هم این موضوع را علنی کرده اند تا جو را برگردانند تا اگر هم کسی ممنتع بود از آنطرف بوم بیافتد...
این یک تاکتیک کلاسیک در سیاست هست.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
آره داداش درسته!
احیانا راننده تاکسی نیستی؟
تابناك عزيز اگرFATF را درست براي مردم تعريف و تشريح كنيم هيچ جاي نگراني ندارندچون دادوستدو تبادلات مالي آنها روشن و شفاف است . دراين ميان فقط آنهائي نگرانند كه در داخل و خارج كشور دادوستد مالي سالم و شفاف ندارند و با حاكم شدن FATF دستشان رو مي شود وبايد به مردم جوابگو باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
داداش چرا باید اطلاعات مالیمون را به دشمنامون بدیم تا بتونن بهتر تحریممون کنند و جلوی ورود ارز به کشور را بگیرند. مگه خودمون نمی تونیم یک سیستم شفاف سازی داخلی درست کنیم که جلوی فساد گرفته بشه؟
ما تا بحال فکر میکردیم مجلس در راس امور است گویا استباه میکردیم . در راس امور گروههای فشار قرار دارند نمایندگان مردم در مجلس اگر راست میگن و خود را خادم مردم میدونند دیگه مجلس نروند تا تکلیف آشوبگران مشخص شود .شاید هن میدونید
1-شما نمایندگان محترم که استاد هستید میتوانید اسامی افرادیکه برای شما پیامک ارسال نموده اند بصورت حروف الفباء اعلام کنید ویک واژه نیز ، برایش تعریف کنید مثلآ (مفاسد ارتباطی )
2- نماینده ای که از اس ام اس میترسد بهتر است برود به منزل وکمک حال همسرش باشد.
3- از اول اگر در کارمان شفاف سازی صورت می گرفت کارمان به اینجا نمی رسید .
4- کشورهای آسیائی میبایست یک سازمان حمایت از تروریسم برای خودشان تاسیس نمایند همانند اوپک گازی
5- کشورمان در اکثرا سازمان های بین المللی عضویت دارد ولی متاسفانه استکبار کار خودش را می کند .
هیچ کسی هم اصلا نمی دونه این پیامک ها از کجا دارن میان⁦;-)⁦
این مسخره بازیها چی؟ نمایندگان گوشیهای خدشانرا خاموش کنند.
سلام
من در چهارمین آزمون فراگیر برای سازمان بنادر و دریانوردی در ابتدای شهریور ۹۶شرکت کردم که در آزمون پذیرفته شدم و تمامی مراحل اعم از مصاحبه های علمی و عقیدتی و سپس تاییدیه گزینش را با موفقیت پشت سرگذاشته و آزمایشات پزشکی و تأییدیه های مدارک به سازمان رسیده اما همچنان من و سایر پذیرفته شدگان پس از این مدت طولانی دعوت به کار نشده ایم و نحوه طی شدن مراحل استخدامی سازمان مذکور فوق‌العاده غیرشفاف و فرسایشی شده است و پاسخگوی ما نیستند.
این در حالی است که سایر متقاضیانی که برای سازمان های دیگر، همزمان با ما آزمون داده اند شروع به کار کرده اند.
من بهتون ایمیل هم زدم و اگه مستنداتی لازم باشه خدمتتون ارسال میکنم، لطفا منعکس کنید بلکه پاسخگو بشن.
تا اینجا تمامی نظرات را که بخوانی می بینی که موفقان به دلیل شفافیتی که در نظام بانکی ایجاد می شود و احتمالا شرایطی که ممکن است وضع مردم را بهتر کند با این طرح موافقند.
و اما مخالفان به دلیل یک سری نگرانی ها که هیچ گاه به طور شفاف بیان نمی شود!!!! با آن مخالف هستند
شما به عنوان خبرگزاری وظیفه دارید نظرات موافقان را بررسی کنید و صحت و سقم آن را در آورید در عین حال نگرانی های مخافان را نیز بیرون آورید و صحت و سقم آن را نیز بررسی کنید و نتایج این دو را در یک مقاله بر روی سایت بگذارید.
نمی دانم چرا مسولین به این سمت پیش رفته است که مردم را در مقابل هم قرار دهد این در حالی است که خود باید مشکلات مردم را برطرف کند نه اینکه مردم را در گیر زد و خورد یکدیگر کند، مطمئنن نتیجه این کار مثل گذشته ضرر کردن مردم و مسولین خواهد بود. همیشه هم فکری و عقلانیت و دوری از لجاجت و منفعت طلبی شخصی و حذبی منجر به رسیدن به بهترین راه حل ها می شود.
حال من نمی دانم بعد از چندین سال هنوز در مورد این مسئله به یک جمع بندی نرسیده
ما از برجام نافرجامتون خیری ندیدیم جز ضرر و زیان به کشور و مردم
و
و مطمئنا از اف ای تی اف هم هیچ خیری عاید مردم نخواهد شد



واقعا امتیازاتی که به دشمن داده در تاریخ خواهد ماند

اون از برجام نافرجامتون
اینم از Fatf
اگر به غربی ها اعتماد نداریم ونمیخواهیم آما رواطلاعات ایران رابه آنان بدهیم کاری درست است
اما ما مردم ایران هم به اختلاسگران داخلی هم اعتماد نداریم و باید با یک قانون مصوب مجلس در داخل جلوی آنها را هم بگیریم تا بیش ازاین کشو به نابودی نرود...
کلا هدف از این خیر چیه؟؟مثلا الان باید دلمون برای نماینده های مظلوم و خیرخواه کباب بشه
اونایی که خودشونو عقل کل میدونن برن ببینن کدوم کشوراعضو این لایحه استعماری هستن بعدبقیه رو بیسواد خطاب کنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
خود آقای ضد استعمارگری به همین اندازه هم ضدیت با فساد و رانت و دزدی میکنی با به همین اندازه هم به فکر شغل جوونا هستی به همین اندازه هم به فکر جیب مردم که هر روز داره کوچک تر می شه هم
هستی
لیست کشورها رو می خوای بفرما
......
مننمی فهمم چی رو به چی می خوای ربط بدی
نظر دیروزم که سیاسی نبود تابی جان چرا نشر ندادی
مردم که نه عده ای کوک شده نباید به اینها مردم بگوئیم اینها دست آموزند که با اینگونه حرکات کشور را دچار گرفتاری بکنند این لایحه به نفع کل ملت ایران است بیشتر از این نباید سبب انزوای کشور شویم
کسانی ک مخالف fatfهستین اگر خود را برحق میدانید، چرا اجازه رفراندوم مردمی نمیدهید تا مردم خودشان انتخاب کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
اقا شما شما از اساس معنی حقوق بشر اشتباه فهمیدی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر