بازدید 2745

مجلس ارائه کارت الکترونیکی برای جبران گرانی ها را بهتر می داند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس دو سناریوی بسته حمایتی دولت را تشریح کرد و گفت: مجلس از روش نقدی یا همان کارت الکترونیکی برای بسته حمایتی دفاع می کند.
کد خبر: ۸۳۹۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰ 03 October 2018

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ارائه بسته حمایتی از سوی دولت برای جبران گرانی ها توضیح داد: در جریان تحریم های ناجوانمردانه و در طول صحبت های ترامپ داشت دو کلید واژه سختگیرانه و بی رحمانه وجود دارد ک باید بگویم به قول خود عمل کرد، آنها در بخش سختگیرانه می خواهد ما را به سمتی ببرد تا مردم برای کوچکترین مایحتاج اولیه دچار مشکل شوند و با بی رحمی کاری کردند که در تهیه داروهای صعب العلاج دچار مشکل شده ایم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس ادامه داد: دولت و مجلس برای عبور از این فشارهای اقتصادی تلاش دارد بسته ای ارائه شود در بین 5 بسته ای که دولت در نظر دارد، به دنبال آن هستند که در یک بسته مباحث خوراکی تامین شود.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: برای رفع و حل مسائل امنیت غذایی نشست هایی با وزارت های تعاون، صنعت، معدن و تجارت و سازمان برنامه و بودجه داشتیم، در این نشست بررسی های انجام و تمهید مقررات صورت گرفت اما به نتیجه نرسید.

تشریح دو سناریوی بسته حمایتی

نایب رئیس فراکسیون مستلقین ولایی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای جبران گرانی ها 2 روش نقدی(کارت الکترونیکی) و کالایی وجود دارد، توضیح داد: دو سناریوی بزرگ برای ارائه بسته حمایتی وجود دارد که در کمیسیون بر روی آن بحث شد، هر کدام از روش های نقدی یا همان کارت الکترونیکی و کالایی مزایا و معایبی دارد.

مزایا و معایب روش نقدی یا کارت الکترونیکی

وی در خصوص مزایای روش نقدی گفت: در روش نقدی مباحث پرداخت راحت تر است، هزینه های جانبی از بین می رود یا اندک می شود، امکان فساد در آن کمتر است، ایجاد حق انتخاب برای مصرف کننده و فرد یارانه بگیر را فراهم می کند، مشخص نبودن فرد یارانه بگیر در انظار عمومی از دیگر محاسن روش نقدی است.

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، به معایب روش نقدی بسته حمایتی اشاره کرد و بیان داشت: ممکن است پرداخت نقدی به جای مصرف خوراکی وارد سایر مصارف شود، در مناطق دور دست و دور از زیر ساخت های بانک ها و خدمات الکترونیکی بانک ها ندارد نتوانند به آن خدمات برسانند.

مزایا و معایب روش کالایی

این نماینده مجلس به سناریوی دوم یعنی روش کالایی پرداخت و گفت: در روش کالایی نیز مزایایی چون هدف قرار دادن مصرف غذایی خانوار و جلوگیری از انتقال هزینه به بخش غیرخوراکی دارد، همچنین در حالتی که تورم شدید است، روش کالایی این مزیت را دارد که قیمت ها با نواسنات بازار جابجا نشده و بر قشرآسیب پذیر فشار وارد نمی شود.

وی عنوان کرد: با این حال روش کالایی معایبی دارد، از آنجایی که بسته کالا به همه تعلق پیدا نمی کند احتمال دارد که افراد دریافت کننده یارانه به نوعی در محل زندگی شناخته شوند، در صف ایستادن این افراد را مشخص می کند، همچنین احتمال اقلامی که خانواره به آن نیاز ندارد در بازار نشت و سردآورد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: فقدان نظارت مناسب، هزینه های جانبی از جمله حمل و نقل کالا ها به مراکز توزیع هزینه نگهداری کالاها از جمله معایب روش کالایی است.

مجلس از روش کارت الکترونیکی دفاع می کند

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به نظرات کارشناسی بدنه دولت، گفت: تصمیم دولت روش کارت الکترونیکی را مناسب نمی داند، اما مجلس اصرار به حمایت نقدی یا همان کارت الکترونیکی دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها