بازدید 1996

پلمب سالانه ۱۵۰ مهد غیرمجاز در کشور

مدیرکل دفتر کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور با تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک در مهدکودک‌ها،‌ گفت: سالانه 150 مهد غیرمجاز در کشور پلمب می‌شود.
کد خبر: ۸۳۹۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱ 03 October 2018

مدیرکل دفتر کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور با تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک در مهدکودک‌ها،‌ گفت: سالانه 150 مهد غیرمجاز در کشور پلمب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد نفریه در نشست خبری به مناسبت هفته ملی کودک، گفت: شعار امسال هفته کودک «آینده را باید ساخت»، نامگذاری شده که در این هفته برنامه‌های متنوعی از جمله برگزاری کارگاه‌های ملی کودک در سراسر کودک برپایی اولین جشنواره فیلم و نقاشی و باشگاه کتاب‌خوانی برگزار می شود به طوریکه دوشنبه‌های کتابخوانی از سال گذشته ایجاد شده و با کمک وزارت ارشاد در مدارس و مهدها قصه‌گویی و کتاب‌خوانی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های آموزشی برای کودکان با نیازهای ویژه که شامل معلولان می‌شود تدوین شده،‌گفت: 8500 کودک در 640 مرکز بهزیستی نگهداری می‌شود که 600 مرکز آن غیردولتی است همچنین 1450 کودک در 34 شیرخوارگاه‌ زندگی می‌کنند .

نفریه گفت: 15700 کودک در خانواده‌ها نگهداری شده که 500 هزار تومان یارانه به ازای هر فرزند پرداخت می‌شود. 8500 کودک نیز در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی نگهداری می‌شوند.

مدیرکل دفتر کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور ادامه داد: به طور کلی 25 هزار و 550 کودک تحت حمایت و سرپرستی بهزیستی قرار دارد که 1800 کودک در سال گذشته به فرزندخواندگی رفته‌اند و در واقع در امر فرزندخواندگی بیش از 50 درصد رشد داشته‌ایم.

وی افزود: 382 کودک نیز در طرح «امین‌موقت» به فرزندخواندگی رفته‌اند. در سال گذشته همچنین 648 کودک به سن 18 سالگی رسیده و از مراکز ترخیص شده‌اند.

نفریه گفت:‌ 17 هزار و 928 کودک در قالب دانش‌آموز تحت پوشش بهزیستی قرار دارند. 1423 دانشجو نیز تحت حمایت بهزیستی هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 15500 مهدکودک فعال است که 6500 روستامهد، 1400 مهد حاشیه‌ای و مابقی مهد شهری هستند.

مدیرکل دفتر کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور در مورد دادن یک وعده غذای گرم به روستامهدها گفت:‌برای این برنامه 70 میلیارد تومان بهزیستی هزینه کرده و ابتدا در 7 استان این برنامه اجرای شده اما امسال قرار است کل روستا‌مهدها در این برنامه قرار گیرند.سرانه یک وعده غذای گرم 2200 تومان است که در 5 روز در هفته با کمک وزارت بهداشت توزیع می‌شود.

وی گفت: سال گذشته با توزیع یک وعده غذای گرم 40درصد سوء تغذیه در کودکان روستامهد کاهش یافته و نشان‌دهنده موفقیت‌آمیز بودن طرح است.

نفریه با اشاره به اینکه 700 هزار کودک در مهدها توسط بهزیستی حمایت می‌شوند،‌گفت:‌یک وعده غذای گرم برای مهدحاشیه‌ها‌ داریم که سال گذشته 50 درصد و امسال قرار است 75 درصد آنها را پوشش دهیم.

مدیرکل دفتر کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور در مورد موارد کودک‌آزاری در مهدکودک‌ها گفت:‌معمولاً والدین یا مربیان سریعاً موارد کودک‌آزاری در مهد را گزارش می‌دهند و هر نوع شکایت با ارسال پیامک به شماره 3000012333 قابل پیگیری است. بیشتر شکایت‌ها مربوط به حوادث کودکان است، کودک‌آزاری نادر بوده و فقط در 6 ماهه ابتدایی سال دو مورد ثابت شده است.

وی همچنین در مورد فعالیت مهدهای غیرمجاز گفت: مهدکودک‌ها باید آرم بهزیستی را در سردر خود داشته باشند، شماره شناسه و پیامک روی تابلو نصب شود و دارای بیمه حوادث باشند. این در حالی است که شاهد فعالیت مهدهای غیرمجاز بیشماری هستیم و سالانه 150 مهد غیرمجاز را می‌بندیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار