بازدید 4544

تداوم کاهش بی سابقه ارزش روپیه هند

هر دلار در تازه‌ترین مبادلات از ۷۳ روپیه نیز گذشت که سطح بی‌سابقه‌ای محسوب می شود.
کد خبر: ۸۳۹۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶ 03 October 2018

هر دلار در تازه‌ترین مبادلات از ۷۳ روپیه نیز گذشت که سطح بی‌سابقه‌ای محسوب می شود.

به گزارش ایسنا به نقل از ایندیا تایمز، افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی هنوز هم توسط کارشناسان به عنوان اصلی‌ترین دلیل کاهش ارزش روپیه عنوان می‌شود. قیمت نفت پس از آن در بازارهای جهانی افزایش یافته است که با شروع تحریم نفتی ایران از آبان و اطمینان نداشتن بازار به توانایی دیگر صادر کنندگان نفتی به پرکردن این خلا به افزایش نگرانی از کمبود عرضه نفت دامن زده است.

موسسه "موتیلال اوسال فایننشیال سرویس" اعلام کرد: فشار بر روپیه ادامه خواهد داشت و ممکن است در روزهای آینده به دلیل افزایش شدید قیمت نفت در بازارهای جهانی شاهد ثبت رکوردهای جدیدی باشیم.

در برابر سایر ارزها نیز روپیه کاهشی بود به گونه‌ای که هر فرانک سوئیس به ۷۴.۱۶۷۷ روپیه، هر پوند انگلیس به ۹۵.۰۲۹۱ روپیه، هر یورو به ۸۴.۶۴۳۴ روپیه و هر یوان به ۱۰.۶۳۷۹ روپیه افزایش یافتند.

روپیه هند یکی از بدترین عملکردها را در بین ارزهای آسیایی داشته است. افزایش قیمت بنزین و فراورده‌های نفتی در هند فعالان اقتصادی را نگران کرده است. کاهش ارزش روپیه ممکن است تورم هند را به سطحی بالاتر از ۴.۹۷ درصد هدفگذاری شده بانک مرکزی هند برساند که در این صورت رشد اقتصادی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان