بازدید 1873

هزینه قاچاق برای قاچاقچیان افزایش می‌یابد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز دولت را مکلف به ایجاد سامانه‌های هوشمند جهت افزایش هزینه قاچاقچیان کرد.
کد خبر: ۸۳۹۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 03 October 2018

مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) ماده ۲۲ لایحه مذکور را به عنوان ماده (۶) مکرر (۲) به قانون مذکور الحاق کردند:

ماده ۶ مکرر ۲- به منظور افزایش هزینه و خطر ارتکاب قاچاق در راستای تحقق موضوع ماده (۵) این قانون، دولت مکلف است با ایجاد و استفاده از سامانه‌های هوشمند، تدابیری اتخاذ نماید که از ارائه هرگونه خدمات نظیر خدمات بانکی، بیمه‌ای، مالی، حمل و نقل، نگهداری و ضمانت(گارانتی) به کالاهایی که تولید یا واردات آنها در سامانه‌های قانونی مربوطه ثبت نشده است، جلوگیری شود. کلیه مراکز مرتبط با تجارت داخلی و خارجی کشور موظفند در راستای تحقق این امر، همکاری لازم را با دستگاههای متولی این سامانه‌ها داشته باشند.

تبصره ۱- ارائه خدمات مذکور به کالاهایی که در سامانه‌ موضوع این ماده ثبت نشده‌اند، ممنوع بوده و مرتکب به حبس یا جزای نقدی درجه هفت محکوم می‌گردد؛ مگر اینکه در این قانون یا قوانین دیگر مجازات شدیدتری پیش‌بینی شده باشد.

تبصره ۲- چنانچه ارائه خدمات، منجر به ورود و ثبت کالای قاچاق در سامانه‌های موضوع این قانون گردد مرتکب به حبس یا جزای نقدی درجه شش محکوم می‌گردد؛ مگر اینکه در این قانون یا قوانین دیگر مجازات شدیدتری پیش‌بینی شده باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل