بازدید 1841

امکانات مستقل برای گردشگری سلامت وجود ندارد

عضو هیات رئیسه فراکسیون میراث فرهنگی مجلس گفت: سرمایه گذاری در حوزه گردشگری سلامت می‌تواند بسیاری از مشکلات صادرات نفت را نیز جبران کند.
کد خبر: ۸۳۹۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶ 03 October 2018

قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد بحث گردشگری سلامت در کشور و لزوم توسعه آن با هدف رضایتمندی مسافران خارجی گفت: تا به امروز در این زمینه موفق نبودیم و فکر نکنیم که چهارتا خارجی آمدند و ما براساس برنامه آنها را آوردیم، گردشگری سلامت اتفاق افتاد؛ آمار گردشگری سلامت در کشور ما بسیار پایین است، نباید کسانی را که به طور خودجوش برای گردشگری به ایران آمده‌اند و دچار مشکلاتی شدند و مورد عمل جراحی قرار گرفتند را تحت عنوان گردشگری سلامت بنامیم.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی افزود: امسال حجم مسافران خارجی عرب که وارد کشور شدند شاید چند برابر بود. زمان سفر برای گردشگران ممکن است مخاطراتی نیز بوجود بیاید و ممکن است مسافر تحت درمان چند روزی را نیز بستری باشد اما نمی‌شود از آن به عنوان گردشگری سلامت نام برد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حوزه گردشگری که بحث اکوتوریسم ، بحث طبیعت‌گردی و بناهای تاریخی، تفریحی و ... را داریم، گردشگری سلامت می‌تواند یکی از موثرترین شرایط باشد اما در صورتی این اتفاق خواهد افتاد که وزارت بهداشت و درمان پا به عرصه بگذارد و بگوید ما این امکانات را برای این منظور درست کردیم که بتواند از جای دیگر برای خود تولید پول کند.

امکانات مستقل برای گردشگری سلامت وجود ندارد

احمدی لاشکی گفت: پزشکان ایران عالی هستند، تخصص‌های ویژه‌ای دارند اما امکانات آن‌ها برای اینکه مریض‌های خارجی را هم ببینند و مستقل تحت عنوان گردشگری سلامت باشد نیست، بیمارستان‌های بسیار خوبی وجود دارند اما آنها عمومی هستند و نمی‌توانیم استفاده از آن‌ها را تحت عنوان گردشگری سلامت نام ببریم. اگر بتوانیم در این حوزه سرمایه گذاری انجام دهیم فکر می‌کنم بتواند بسیاری از مشکلات صادرات نفت ما را هم بتواند جبران کند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجلس با اشاره به اینکه مجلس می‌تواند در این حوزه تاثیرگذار باشد افزود: دولت می‌تواند در لایحه‌ای که با خود برای بودجه سال 98 می‌آورد این موضوع را از حالا ببیند و از مجلس بخواهد از آن حمایت کند که ما بتوانیم بگوییم فلان‌قدر دلار و فلان‌قدر از صندوق توسعه ملی برداشت کنیم و بتوانیم به بخش‌های خصوصی به صورت مشارکتی و امثالهم تحویل بدهیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار