بازدید 2126

خطر مصرف شیرپرچرب برای دانش آموزان

کد خبر: ۸۳۹۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶ 03 October 2018

متخصص تغذیه با اشاره به خطر مصرف شیرپرچرب در دانش آموزان گفت: دانش‌آموزان باید شیر کم‌چرب مصرف کنند چرا که لبنیات پرچرب دارای اسید اشباع زیاد است.

به گزارش فارس، آزیتا حکمت‌دوست متخصص تغذیه در ارتباط با اصول تغذیه‌ای که والدین باید برای کودکان دانش‌آموز خود رعایت کنند، اظهار داشت: مصرف صبحانه برای دانش‌آموزان جهت تمرکز بهتر در دروس و افزایش هوش آنها در یادگیری بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان داشت: صبحانه‌ای شامل از همه گروه‌های مواد غذایی اعم از کربوهیدرات، سبزیجات، لبنیات، چربی و پروتئین برای دانش‌آموزان توصیه می‌شود که در این میان نان و پنیر و گردو یا نان و تخم‌مرغ از صبحانه‌های مغذی است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه گردو حاوی امگا 3 بوده و مصرف آن در افزایش هوش کودکان مؤثر است، گفت: دانش‌آموزان باید شیر کم‌چرب مصرف کنند چرا که لبنیات پرچرب دارای اسید اشباع زیاد بوده و در صورتی که از کودکی مواد حاوی کلسترول مصرف شود، به مرور در عروق ته‌نشین و در بزرگسالی احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.

این متخصص تغذیه عنوان کرد: اضافه کردن شکر به صبحانه دانش‌آموزان اگر در حدود یک قاشق مرباخوری باشد موردی ندارد اگر اضافه مصرف شود این مسئله انسولین بدن را افزایش و سبب می‌شود که یک ساعت بعد فرد احساس ضعف داشته باشد.

وی توصیه کرد: دانش‌آموزان بهتر است میان‌وعده‌ای شامل میوه‌ها و یا گروه کربوهیدرات و پروتئین داشته باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل