بازدید 26496

دلار به کانال ۱۰هزار تومان برگشت

کد خبر: ۸۳۹۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳ 02 October 2018

ایسنا نوشت:‌ بازار ارز امروز (تا ساعت ۱۲) نیز همانند عصر دیروز شاهد حضور افراد زیادی است که تقاضای فروش دلار و یورو را دارند. این در حالی است که اکثر صرافی‌ها خرید و فروش ندارند و تابلوهایشان را خاموش کرده‌اند. همچنین در بازار امروز بین قیمت خرید و فروش دلار ۴۵۰۰ تومان اختلاف مشاهده می‌شود، چراکه نرخ خرید دلار در بین دلالان فردوسی ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان اما نرخ فروش آن ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

در پی روند کاهشی نرخ ارز طی سه روز گذشته، امروز نیز بازار آزاد ارز بسیار شلوغ بود و مردم برای فروش ارزهای خود به بازار هجوم آورده‌اند و نرخ خرید دلار در بین دلالان رقمی بین ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان است.

همچنین دلالان، دلار را به قیمت ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان می‌فروشند که بر خلاف هفته گذشته اختلاف چشمگیری بین قیمت خرید و فروش آن به چشم می‌خورد و دلالان، این اختلاف قیمت را به دلیل روند کاهشی نرخ ارز اعلام می‌کنند.

همچنین یورو در بازار آزاد بین دلالان از ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۱۵۰۰۰ تومان خریداری می‌شود و این در حالی است که نرخ فروش این ارز در بازار آزاد ۱۶ هزار تا ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان متغیر است. این در حالی است که بیشتر دلالان معتقدند نرخ ارز در روزهای آینده نیز کاهشی خواهد بود و حتی ممکن است تا ۸۰۰۰ تومان نیز برسد.

در بازار شلوغ امروز تقریبا تمامی صرافی‌ها، تابلوی نرخ ارز خود را برداشته‌اند و در صرافی‌ها دلار و یورو خرید و فروش نمی‌شود و به این ترتیب مردم در حال فروش ارزهای خود به دلالان بازار ارز هستند.

بازار پرنوسان ارز در این روزها قابل پیش‌بینی نیست و به همین دلیل تفاوت میان قیمت خرید و فروش در بین دلالان بازار ارز تفاوت زیادی دارد. حتی دلالان نیز برای خرید و فروش، نرخ‌های متفاوت با فاصله زیادی را اعلام می‌کنند و عمدتا با فروشنده‌ها و خریداران راه می‌آیند.

نکته جالب در این میان به عملکرد یکی از صرافی‌ها برمی‌گشت. این صرافی که دلار را با قیمت ۱۳ هزار تومان می‌خرید، ولی وجه آن را دو روز دیگر پرداخت می‌کند!

همچنین در بازار غیر رسمی ارز در خیابان فردوسی تهران، برخی دلالان با ایجاد درگیری و زد و خورد مانع تصویربرداری عکاس ایسنا شدند.

همچنین امروز رحمانی فضلی - در جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی - به عنوان رییس این ستاد، به تلاطم غیر واقعی بازار ارز و سکه اشاره و تصریح کرد که با تصمیمات مناسبی که در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گرفته شد، شاهد سامان‌یابی وضعیت بازار و سیر نزولی قیمت ارز و سکه خواهیم بود.

در سوی دیگر، در بازار طلا و سکه نیز امروز قیمت‌ها به روند کاهشی سه روز پیش خود ادامه داده و سکه تمام طرح جدید به چهار میلیون و ۴۳۲ هزار تومان کاهش یافته که نسبت به آخرین نرخ روز گذشته ۷۵ هزار تومان ارزان شده است.

طبق اعلام اتحادیه طلا و جواهر، امروز هر قطعه سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و ۳۰۱ هزار تومان قیمت‌گذاری شده و نیم سکه نیز دو میلیون و ۲۹۱ هزار تومان معامله می‌شود.

امروز ربع سکه یک میلیون و ۳۰۱ هزار تومان و سکه گرمی ۶۸۱ هزار تومان فروخته می‌شود که روند کاهشی قیمت خود را حفظ کرده است.

هرگرم طلای ۱۸ عیار ۴۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان در طلافروشی‌ها داد و ستد می‌شود که نسبت به روز گذشته تقریبا ثابت است.

در بازار امروز هر مثقال طلای ۱۷ عیار که از آن به عنوان طلای آب شده یاد می‌شود یک میلیون و ۸۴۶ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت دارد و هر اونس طلا در بازار جهانی نیز ۱۱۹۴ دلار و ۷۰ سنت معامله می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴۷
امیدوارم این دفعه مردم عاقل باشند که در این شرایط که بازار دلار کاهشی شده با خرید مجدد دلار مملکتو به فنا ندن و پول به جیب دلالها نره .ایشالله
عجب كانالی ، ايا بايد از بابت دلار ١٠٠٠٠ توماني خوشحال باشيم به اين ميگويند به مرگ مرفآن تا به تب راضي شدن
روش دلار در خود امريكا در عرض يكسال بيش از چهل درصد كم شده تورم كمر مردم را شكسته من دو هفته پيش از انجا برگشتم پدر مردم از گراني در امده در اثر كم ارزشي دلار در خود امريكا ولي در ايران اين پول بي پشتوانه و كن ارزش تازه وقتي شده ده هزار تومان بايد خوشحال هم بود اين فاجعه خود ساخته توسط برخي مسؤولان در ايران است
موقتیه.
وصعیت فعلی بورس دقیقا مشابه سال ۹۲ هست در اون سال هم شیب رشد بورس چندماه تقریبا عمودی بود وانهم ناشی ازسه برایرشدن قیمت دلاربود امادر دیماه ۹۲ ناگهان حبابش ترکید وشاخص کل از۹۰ هزارواحدتا۶۰ هزارواحدی سقوط کرد و بعدازان هم تا ۴ سال درجامیزد و دیگر ازرشدهای خیره کننده چندهزارواحدی خبری نبود
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
اون سال از 40000 رسید به 90000 و بعد ریزش کرد و روی 60000 موند امسال هم از 100000 شروع کرد و رفت تا نزدیک 200000 و این رقم زیاد هم غیر منطقی نیست و مطمئن باش مردم اگه پولشون رو تو بانک ها نزارن باز بورس رشد خواهد کرد و هنوز جا داره
شاخص بورس امروزنزدیک ۸۰۰۰ واحدسقوط کرد تخلیه حباب بزرگ بورس آغازشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
شاخص از 95000 به 190000 رسیده یعنی دو برابرشده اگر دلار که 3600 تومن بود به 7200 تومن برسه تازه بورس همگام بادلاررشد کرده چی می گیدحباب حباب این اصلاح طبیعیه ودر هر سیکل صعودی هم اصلاحهای مقطعی و جزیی وجودداره
بانک مرکزی باید مدیریت کند و نگذارد دوباره به هم بربزد
به گفته خودتان قیمت فروش بالای ۱۳ هزارتومان است و صرافی هاهم خریدوفروش نمیکنند ولی شماتیترمیزنیددلاربه کانال ۱۰ هزارتومان برگشت؟!!!! مطمین باشیدبااین القاهای روانی نمیتونیدقیمت دلاررابه ده هزارتومان برسانید اگرهم برسدکاملا موقتی بوده و هیچکس فروشنده نخواهدبود
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
حالا شما چرا از ارزون شدنش داری میسوزی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
معلومه کلی دلار خریده بودی و حالا ضرر بزرگی کردی
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
حتما برو یه سر فردوسی تا فروش 10000تومانی رو هم ببینی انگار هنوز نفهمیدی اینبار دولت از قصد گذاشت دلار اوج بگیره تا یه عده کله بشن و درس بگیرن تا بعد ها موی دماغ دولت نشن و الکی بازار رو شلوغ نکنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
حالا شما چرا ناراحتی ؟ خیلی جالب هستین بعضی از شماها واقعا دلار بیاد پایین ناراخت میشین ؟ اره خب ضرر میکنین که حق امثال شماهایی هست که رفتین تند تند دلار خریدین که سود کنین و کشور رو بهم ریختین . امیدوارم دلار بشه هزار تومان
امروز حباب بزرگ بورس ترکیدوشاخص کا با۸۰۰۰ واحدسقوط به کانال ۱۸۰ هزارواحدی پرتاب شد
باور بفرمایید در هیچ کجای دنیا حتی جزیره ادمخاران اینطوری نمیشود که در اینجا میشود.....
الان وقتشه که دلالان بنا به نص صریح قانون " قاچاقچی محسوب " بشوند ، دستگیر و به یکی از جزایر تبعید بشن .
در این صورت دیگران هم اشتباه میکنند به ضرر ملت کیسه بدوزند .
یک ماه دیگه این تیترشمارا یاداوری میکنم شب درازاست وقلندر بیدار!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
شما خودت یادت نره!
تابناک از کاهش قیمت ناراحتید؟؟؟!!!!
خدا را شکر دیگه دوران ارزانی شد!آقا ملت و چی فرض کردید؟!خودتان می برید بالا کلی سود و در آمد کسب می کنید بعد یک مقدار میاورید پایین قیافه حق به جانب هم می گیرید؟!تازه قیمت اجناس و کالاهایی که به واسطه افزایش دلار بالا رفته مگر پایین می آید؟!!
بعد از گذشت 6 ماه اتفاقاتی افتاد که دلار روند کاهشی گرفت . در حال حاضر باید دولت پاسخگو باشد که چرا دلار و ارزهای دیگر انقدر جهشی بالا رفتند و حالا کم کم پائین میایند .
شاید اینهم از روشهای دولت است که کمبود نقدینگی هایش را با این روش پر میکند(همانکاری که دولت قبلی هم انجام داد) ولی در این دولت بعید میدانم که آقایان بخواهند ارزهای خارجی از حدی که انتظارش را دارند پائین تر بیاد ( اینموضوع را آقای روحانی در پخش زنده تلویزیون هم گفتند که در اول حکومتشان دلار روند نزولی داشته که بانک مرکزی اجازه اینکار را نداد)
خیلی جالبه؟؟؟؟؟؟
روزی که دلار گران شد همه جنس ها بخاطر دلار گران شد !
حالا که دلار ارزان شد هیچ کالایی در ایران ارزان نشد ؟؟؟؟؟؟
اقایان باید جوابگو باشند مثل ایران خودرو و سایپاو ...................
جناب آقاي رحماني فضلي لطف كنيد به بازار معيشت مردم سامان بديد.بسياري از مردم مستضعف نه دلار خريدند و نه ميفروشند ولي فشار گراني آنرا تحمل كردند حالا چرا با ريختن دلار نرخ اقلام تعديل نميشه؟
تصمیمات مناسبی که در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گرفته شد، شاهد سامان‌یابی وضعیت بازار و سیر نزولی قیمت ارز و سکه خواهیم بود.!!!!!!!!!
آنچه مسلّم است مردم عوام كه داراي سرمايه‌هاي خرد هستند و توان انجام فعاليت‌هاي توليدي را ندارند و از طرفي افرادي هم كه داراي سرمايه هاي كلان هستند به دليل ريسك بالاي فعاليتهاي توليدي از هر نظر انگيزه اي براي سرمايه گذاري در توليد ندارند، چاره اي جزء بازي كردن با پول خود ندارند. اقتصاد كشور صرفا در شرايطي به ثبات مي رسد كه رابطه ما دنيا عادي باشد.


بابت درج نظرات تشكر ميكنم.
کسی که اسلحه در منزل نگهداری میکند اولاً باید طرز استفاده از آنرا بداند و سپس در موقع خطر و دفاع ازخود شجاعت شلیک را داشته باشد.
هموطنی که مسلسل دلار را در منزل خود نگهداری میکنی، اولاًآموزش استفاده از آنرا یادبگیر ثانیاً شجاعت شلیک کردن با آنرا
اینقدر بزدلانه عمل نکن! در شان من وشما نیست!
طلا گرمی با افزایش نرخ ارز بالا میره ولی با کاهش آن پایین نمی آید. چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این مقاومت برای چیه؟
همه این جانگولک بازی ها مال اینه که یه عده از مولتی بیلیونرهای وابسته !! که املاک و آپارتمانهای میلیاردیشونو توی این ایام گرونی فروختند ، بتونند به دلار ارزون تبدیلش کنند و بعد از ایران خارج کنند .. بعد از یه مدت دوباره میره بالا ، اما اینبار به کانال 25 هزار تومنی !!

ممنونم از چاپ
اون بدبختهایی که پای این میز قمار نشستند باید از گذشته عبرت بگیرند و کمی صبر داشته باشند ... این پایین اومدن موقتیه !!
اصلا اگه الان یه مسافر بخواد بره خارج ، بانک چقدر و به چه قیمتی بهش ارز میفروشه ؟!!!!؟؟؟!!
اگه محدودیت برای فروش وجود داره ، این یعنی این پایین اومدن چز یه جانگولک بازی هیچی نیست ...!!
به یه عده از طرف بانک مرکزی به مقدارهای مختلف ارز داده شده تا بیان و بازار رو اشباع کنند از فروشنده ... البته به خودشونم میفروشند ...

ممنونم
آرزوی این کاهشو در دو هفته دیگه به گور میبرین
خوشبحالمون همه چی ارزون شد خخخخخ
باز جوسازی رو شروع کردین بذار بیاد پایین تر نمیشه اظهارنظر بیخودی نکنین
با زندگی مردم بازی می کنید. یه بار دلار رو می برید بالا و میندازید به مردم و بعدش ارزون می کنید و ارزون ازشون می خرید. این کار اسمش دزدیه. ایادی رسانه ایتون هم بوقچیهای شما هستند و هر کاری شما بخواید انجام میدن.
واقعاً دولت نمی تونست این تصمیمات را چند ماه پیش بگیره یا نخواست؟
دلار به کانال ده هزارتومان برگشت ؟!!!!!!! دروغگویی درروزروشن؟ واقعا قبلحت داره
دوست خوب من
بنظر من، اگر نرخ خرید اینقدر با نرخ فروش اختلاف داشته باشه، یعنی فروش ارز به صرفه نیست
پس به نظر اون صراف، ارزش دلار بیش از اینها ست.
ولی چون عرضه بالا رفته، خوب، ارزانتر خرید میکنند
حالا، یک فرد عادی آیا میتونه با قیمت 11 هزار تومان دلار بخره؟
مسلما خیر،
هیچ تحلیل منطقی برای نه اون افزایش بود و نه این کاهش مگر اینکه به عمد گروهی این کار را بکنند که از سر سود جویی است مطمئن باشید بزودی دوباره بالا میرود حتی بالاتر از 20 هزار تومان
ظاهرا جمعی از هموطنان از پائین آمدن نرخ دلار ناراحتند واقعا جای تاسف داره که اینهمه فشار سنگین اقتصادی را روی دوش مردم نادیده میگیرید نمیدانم ایرانی هستید یا به کشورهای متخاصم تعلق دارید
تو افراد نظر دهنده کاملا ناراحتی از این که قیمت دلار پایین داره میره مشخصه... در هر صورت یه سری همیشه ضرر طمعکاری شون رو میکشن.... چه بخوای چه نخوای تلخه....
برادر عزیز شما هم کمک کنید انقدر ناامید نباشید
خرید دلار به زیر 8000 تومان رسید
کجایید
خواهشا معاندیم معارضین و سودجو ها نظر ندن
انشالله به زودی خاکستر بشید
باعث گران شدن ارز و طلا شدید
طبق فرمول تورم ایران و آمریکا همون حدود 10000تومان شدن دلار طبیعیه و اگه بیشتر بره جو سازیه و ممکنه فرو بریزه و بدبختت کنه اینایی هم که میگن پایین نمیاد دلیلش اینه دلار خریدن و از کاهش قیمت میترسن و بنابراین همه جا حرف از دوباره بالا رفتنش میکنن درحالیکه عملکرد بزرگان بازار نشون میده دیگه دلار روز های اوج رو نخواهد دید و به حدود 10000خواهد رسید و دیگه میره چند سال بعد که دوباره اوج بگیره
اگه قیمت دلار واقعا پایین اومده باشه باید منتظر پایین اومدن اجناس باشیم در غیر این صورت دولت فقط داره ارز جمع میکنه چون ارز نداره
ببینید مسوولین با سیاستهای غلط مردم را به چه روزی انداختن! کسی هم پاسخگو‌نیست
یکماه دیگه بالای ۲۰ تومان خواهدبود
تمام رسانه هاوسایت هادریک اقدام هماهنگ خبرکاهش قیمت ارز وطلارا دایما منتشرمبکنندولی هیچ کجا به سقوط ۸۰۰۰ واحدی بورس واغارتخلیه حباب ان کمترین اشاره ای نمیشود!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل