بازدید 7135
۲

توزیع بسته‌های حمایتی و سبد کالای کارگران

رییس اتحادیه کارگران قراردادی می‌گوید کسانی که صدای کارگران را نمی‌شوند، مشکلات جامعه کارگری را لمس نکرده‌اند. او معتقد است توزیع بسته‌های حمایتی یا بن خواربار کارگری باید هرچه سریع‌تر آغاز شود تا معیشت کارگران بیش از این به مخاطره نیفتد.
کد خبر: ۸۳۹۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵ 02 October 2018

رییس اتحادیه کارگران قراردادی می‌گوید کسانی که صدای کارگران را نمی‌شوند، مشکلات جامعه کارگری را لمس نکرده‌اند. او معتقد است توزیع بسته‌های حمایتی یا بن خواربار کارگری باید هرچه سریع‌تر آغاز شود تا معیشت کارگران بیش از این به مخاطره نیفتد.

فتح‌اله بیات در گفت‌وگو با ایسنا، با انتقاد از عدم توجه به موضوع ترمیم حقوق و دستمزد کارگران اظهار کرد: پس از گرانی‌هایی که تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز در بسیاری از بازارهای داخلی به وجود آمد، قدرت خرید کارگران با افت شدیدی همراه شد و نمایندگان کارگری تلاش کردند تا فاصله و شکافی که بین تورم و افزایش هزینه‌ها و حداقل دستمزد کارگران ایجاد شده تا حدودی جبران شود.

وی افزود: متاسفانه با همه تلاش‌هایی که برای برگزاری جلسات شورای عالی کار صورت گرفت، تنها یک جلسه برگزار شد و در همان جلسه نمایندگان کارفرمایی و کارگری هر دو بر سر ترمیم حقوق، بهبود وضع معیشت خانوارهای کارگری و جبران فاصله ۸۰۰ هزار تومانی که بین حداقل مزد و سبد هزینه کارگران به وجود آمده به توافق رسیدند.

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی عدم برگزاری جلسات شورای عالی کار را علیرغم درخواست‌ها و مکاتبات مکرر، دهن‌کجی به نمایندگان کارگری دانست و گفت: سرپرست وزارت کار این اختیار را دارد که جلسه شورای عالی کار را تشکیل بدهد ولی تمایلی به برگزاری نشان نمی‌دهد، درحالی که این جلسات می‌تواند در سطح معاونان وزیر و خصوصا معاون روابط کار برگزار شود و موضوع دستمزد و معیشت کارگران مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته بیات اگر امروز صدای کارگران شنیده نمی‌شود، تنها دلیلش این است که عده‌ای مشکلات کارگران را لمس نکرده‌اند و دغدغه‌ها و مشکلات جامعه کارگری برایشان اهمیتی ندارد. کارگران نجیب و زحمتکش هرچه سکوت کرده و شرایط دشوار زندگی را تحمل می‌کنند، تصور می‌شود که مشکلی ندارند ولی جامعه ۴۰ میلیونی کارگری چنین رفتاری را نمی‌پذیرد.

این مقام مسئول کارگری ابراز امیدواری کرد: توزیع کوپن و تخصیص سبد کالا به کارگران که قرار بود از هفته‌های گذشته انجام شود، هرچه سریع‌تر عملیاتی شود.

به گفته وی حقوق و دستمزدی که امروز کارگران می‌گیرند، در ردیف حقوق افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد است و دیگر نمی‌توان اسم حقوق را بر آن گذاشت، از این رو حمایت از کارگران با اختصاص سبد کالا یا بن خواربار و بسته‌های حمایتی باید هرچه زودتر آغاز شود تا معیشت خانوارهای کارگری بیش از این تحت تاثیر افزایش هزینه‌ها و نوسان بازار به مخاطره نیفتد.

به گزارش ایسنا، موضوع بررسی اعطای کوپن الکترونیکی به آحاد جامعه با هدف تامین کالاهای اساسی از هفته‌های گذشته مطرح شد و در همین راستا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از توزیع سبد کالا به تمامی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و اجرای برنامه تامین کالای اساسی برای هشت دهک با اعطای کوپن الکترونیکی خبر داد. پرداخت نقدی سبد غذایی مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی و توزیع سبد کالای آن‌ها با توجه به شارژ کارت‌های یارانه در روزهای اخیر در حالی آغاز شده که هنوز اقدامی برای کمک به معیشت خانوارهای کارگری و توزیع سبد حمایت غذایی وعده داده شده به کارگران صورت نگرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲
بازنشستگان اموزش وپرورش راهم درکمک های حمایتی فراموش نکنید شدیدا نیازدارند وابرومند هستند
و اما ما کارگران ساختمانی را که با این رکود ، بیکار والبته مفلس تر از همیشه شده ایم کسی اصلا" نمیبیند که بخواهد حمایتی بکند یا نکند
"تابناک لااقل تو صدای ما را به یکی برسون"
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل