بازدید 2529

مجازات دانشجویان متقلب علمی

کد خبر: ۸۳۹۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱ 02 October 2018

مجازات دانشجویان متقلب علمی در قانون مقابله و پیشگیری از تقلب در تهیه آثار علمی مشخص شده که شامل اخراج از دانشگاه و تبدیل وضعیت تحصیل در دانشگاه‌ها می‌شود.

به گزارش آنا، براساس قانون مبارزه و پیشگیری از تقلب در تهیه آثار علمی موضوع اقدامات تقلبانه دانشجویان مورد توجه قرار گرفته است.

بر اساس این قانون در صورت استفاده از آثار متقلبانه توسط دانشجویان، یکی از مجازات‌های ردیف (ب ـ ۱) تا (ب ـ ۵) ماده(۷) آیین‌نامه انضباطی دانشجویان جمهوری اسلامی ایران مصوب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و اصلاحات و الحاقات بعدی آن اعمال می‌شود.

منع موقت از تحصیل تا چهار نیم سال تحصیلی با احتساب یا بدون احتساب

سنوات و محرومیت از تحصیل که مانع از فارغ‌التحصیلی می‌شود، بخشی از مجازات است.

تغییر محل تحصیل دانشجو، تبدیل دوره تحصیل از روزانه به شبانه، اخراج دانشجو از دانشگاه با حفظ حق شرکت مجدد در آزمون ورودی، محرومیت از تحصیل در همه دانشگاه‌ها تا پنج سال از دیگر مجازات‌ها برای دانشجویان متقلب است.

‌چنانچه پس از اجرای حکم کمیته و در طول مدت تحصیل دانشجو، احتساب سنوات محرومیت از تحصیل مانع از فارغ‌التحصیل شدن‌دانشجو شود و دانشجو متعذر به عذر موجه شود، کمیته مرکزی پس از ارائه دلایل و مدارک تعذر از سوی دانشجو و بررسی، بنا به تشخیص می‌تواند‌ اقدام به تبدیل حکم به عدم احتساب سنوات کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل