بازدید 1615

رسالت دانشگاه؛ تربیت نیروی کارآفرین است

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: در کشور بحران بیکاری و عدم تولید وجود دارد که می توان گفت بیشترین سهم در این بحران ها را دانشگاه ها و فضای علمی کشور در عدم تربیت نیروی کارآفرین دارد.
کد خبر: ۸۳۹۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶ 02 October 2018

داود محمدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص وضعیت دانشگاه های کشور در کارآفرینی گفت: متاسفانه فضای علمی کشور دچار مشکل عدم کارآفرینی شده و دانشگاه های کشور در تربیت نیروی کارآفرین ناموفق بوده اند.

رسالت دانشگاه؛ تربیت نیروی کارآفرین

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: رسالت دانشگاه در هر کشوری تربیت افرادی است که بتوانند مشکلات و مسائل را حل کنند نه اینکه خود مشکلی بر مشکلات کشور بیافزایند ولی متاسفانه فضای کشور حاکی از وضعیت نامطلوب در عرصه کارآفرینی و عدم مهارت لازم در فارغ التحصیلان است.

وی ادامه داد: در کشور بحران بیکاری و بحران عدم تولید وجود دارد که می توان گفت بیشترین سهم در این بحران ها را دانشگاه ها و فضای علمی کشور در عدم تربیت نیروی کارآفرین دارد؛ زیرا آموزش های مهارتی و توجه به آن در دانشگاه ها می تواند بسیاری از مشکلات بیکاری جوانان را مرتفع کند و فردی که وارد دانشگاه شده با آموزش های لازم و فراگرفتن مهارت می تواند بعد از فارع التحصیلی، تبدیل به نیرویی کارآفرین شده و تعدادی از جوانان بیکار را صاحب شغل کرده و دولت را در حل مشکل بیکاری یاری کند، ولی متاسفانه سیستم دانشگاهی کشور تنها نیروی کارجو تربیت می کند و نیروی کارآفرین به ندرت دارد.

تولید علم در دانشگاه ها صورت نمی گیرد

این نماینده مجلس در دوره دهم تصریح کرد: متاسفانه اساتید دانشکاهی تبدیل به کارمند دانشگاه شده اند درحالیکه وظیفه آنها علاوه بر آموزش، تولید علم است؛ زیرا با تولید علم می توان بر مشکلات اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی غلبه کرد و بیشتر مسائل مربوط را حل نمود ولی تولید علم در دانشگاه ها صورت نمی گیرد و اساتید هم برای آن اقدامی انجام نمی دهند.

الگو برداری صحیح از کشورهای توسعه یافته برای کارآفرینی

محمدی گفت: بیشتر کشورهای پیشرفته از طریق دانشگاه و تربیت نیروهای متخصص به جایگاه های اقتصادی و صنعتی رسیده است، چرا ما از آنها الگو برداری نمی کنیم؟ چه ایرادی دارد که برای توسعه و پیشرفت کشور از متد های آنها استفاده کنیم؛ بنابراین می توان با الکوبرداری صحیح از کشورهای توسعه یافته، بسیاری از مشکلات حوزه دانشگاهی و کارآفرینی را حل نمود.

عدم آموزش عملی لازم در کنار تئوری در دانشگاه های فنی

وی افزود: هم اکنون بیشتر فارغ التحصیلان فنی نیزهنگاهی که وارد بازار کار می شوند، از لحاظ عملی با مشکل مواجه هستند؛ زیرا تنها تئوری آموزش دیده و آموزش های عملی ندیده اند؛ بنابراین باید در دانشگاه های فنی نیز تغییر رویه رخ دهد تا بتوان در حوزه فنی نیز به یک جایگاه مطلوب رسید.

لزوم آسیب شناسی برای برون رفت از مشکل عدم کارآفرینی در دانشگاه ها

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: در حوزه کارآفرینی در دانشگاه ها باید آسیب شناسی جدی توسط کارشناسان خبره در این حوزه صورت بگیرد تا بتوان از طریق دانشگاه در صنعت و در اقتصاد به توسعه و پیشرفتی چشم گیر دست یافت و بسیاری از مشکلات امروزی کشور از جمله بیکاری و مشکل اقتصادی را مرتفع نمود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار