بازدید 6860

ابطحی: دولت «لال» است!

کد خبر: ۸۳۹۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۰ 02 October 2018

محمدعلی ابطحی رئیس دفتر ریاست جمهوری در دولت اصلاحات، در یادداشتی که روزنامه اعتماد منتشر کرد، با انتقاد از سکوت دولت در مقابل رویدادهای اقتصادی کشور و عدم تعیین سخنگو برای دولت، نوشت: اولین سخنگوی دولت اصلاحات، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که البته به صورت طبیعی هم وزارت ارشاد این رسالت را برعهده دارد که متاسفانه در دولت حسن روحانی دقیقا همین وزارتخانه یکی از ساکت‌ترین و کم‌حرف‌ترین وزارتخانه‌ها بود در حالی این وزارتخانه به صورت ذاتی رسالت سخنگویی و تبیین و توضیح فرهنگی و مطبوعاتی را برعهده دارد.

وی دولت را «لال» توصیف کرد و افزود: در واقع این ضعف بیش از حد وزارت ارشاد، در لال بودن دولت هم تاثیرگذار بوده است.

ابطحی در بخش دیگری از یادداشت خود، نوشت: اهمیت دادن به سخنگویی در هر سیستمی و در هر بخشی از حکومت، نشانه موفقیت آن بخش در جلب اعتماد عمومی است که متاسفانه شاید یکی از بدترین نمرات سخنگویی یا جلب اعتماد عمومی را دولت روحانی داشته است که می‌توان این‌گونه تعبیر و تحلیل کرد که این بی‌خیالی نسبت به افکار عمومی به معنای بی‌توجهی به مردم و قبول نداشتن پشتوانه مردمی است.

وی ادامه داد: حسن روحانی هم چند بار تلویحا دولت خود را لال اعلام کرد که البته تعبیر درستی است. در طول زمان کمترین صحبت را دولت با مردم داشته است. این سخن گفتن فقط به معنای داشتن سخنگو نیست بلکه تک تک اعضا و وزرا باید این رسالت جمعی دفاع از دولت را برعهده داشته ‌باشند و نباید این موضوع را رسالت فردی و بخشی پنداشت.

این فعال اصلاح طلب در بخش پایانی یادداشت خود خاطرنشان کرد: دولت نه سخنگو دارد نه وزرا حاضرند صحبت بکنند و نه اگر صحبت می‌کنند، حرمت کافی برای مردم قائلند و در بعضی از موارد سخن گفتن‌شان هم مورد پذیرش مردم نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل