بازدید 4455
سازمان ملل:

550 هزار نفر از الحدیده یمن فرار کردند

کد خبر: ۸۳۸۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰ 02 October 2018

سازمان ملل متحد دوشنبه شب اعلام کرد که به دنبال بالاگرفتن درگیری ها در الحدیده یمن، 550 هزار نفر از ماه ژوئن از این منطقه فرار کردند.

به گزارش الجزیره، سازمان ملل متحد همچنین هشدار داد به دلیل کاهش ارزش ریال یمن، بیش از سه میلیون نفر با خطر گرسنگی مواجه هستند.

بر اساس گزارش دفتر سازمان ملل در یمن که وضعیت انسانی در 18 ماهه گذشته را در این کشور رصد کرده، درگیری ها در استان الحدیده رو به افزایش است.

پیش تر برنامه توسعه سازمان ملل متحد روز شنبه نیز اعلام کرده بود که هشت میلیون یمنی به خاطر جنگ در این کشور شغل خود را از دست داده اند.

این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد افزوده بود: به دلیل بیکار شدن هشت میلیون یمنی، 22.2 میلیون یمنی به کمک های بشر دوستانه نیاز دارند.

پیش تر، مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل درامور یمن در گفت و گوی اختصاصی با فرانس24 گفته بود: بدون اغراق یمن با یک وضعیت دهشتناک انسانی مواجه است.

عربستان از روز ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

تجاوز سعودی ها به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 16هزار یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل