بازدید 2322

حجتی: ذخایر کالاهای اساسی خوب است

کد خبر: ۸۳۸۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹ 01 October 2018

وزیر جهاد و کشاورزی تاکید کرد: بخشی از گرفتاری‌ها در بخش‌های اقتصادی ناشی از مشکلات سال‌های گذشته است.

به گزارش ایلنا محمود حجتی در نشست کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی که با حضور رئیس مجلس و وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد،‌گفت : به رغم تمام مشکلات برای تامین ارز که در ارتباط با پشتیبانی کالاهای اساسی و نهاده های مورد نیاز وجود دارد در سرجمع برای کالاهای اساسی از وضعیت قابل قبولی برخورداریم و ذخایر کالاهای اساسی کشور خوب، و تخصیص ارز برای کالاهای اساسی مناسب است.

وی ادامه داد: در بحث صادرات هر چند با مشکلاتی رو به رو هستیم و تصمیماتی گرفته شده است، نقاط ضعفی وجود دارد اما در تلاش هستیم مشکلات حل شود. بخشی از گرفتاری ها در بخش های اقتصادی ناشی از مشکلات سال های گذشته است و با توجه به وضعیت فعلی بخشی از مشکلات نیز بیشتر شده است.

حجتی افزود: در مقایسه با سال گذشته در مقوله دانه های روغنی در بخش خصوصی کاهش نداشتیم اما خود روغن را کاهش داشته ایم که با بانک مرکزی در حال حل این مشکل هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: در اغلب محصولات مثل گوشت، حبوبات، برنج و جو هم نسبت به سال گذشته افزایش واردات داشته ایم. ۲۷۴ میلیون دلار به موضوع واردات چای تخصیص داده ایم، ۲۰۲ میلیون دلار آن تامین شده است و به شکل هفتگی گزارش آن ارائه می شود و برای مثال در تاریخ ۹۷/۷/۸ چهار میلیون دلار در این زمینه تامین شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار