بازدید 7716

تغییر در هزینه سفر هوایی زائران اربعین

کد خبر: ۸۳۸۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰ 01 October 2018

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: هر کسی پس از اخذ ویزای اربعین به صورت هوایی به عتبات مشرف شود، از مصوبه کاهش هزینه گردشگری عراق مستثنا است و باید در فرودگاه هزینه کامل را به دلار پرداخت کند.

شهریار حیدری دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به هزینه گردشگری عراق برای زائران اربعین حسینی، اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه ایران و عراق در مورد اربعین حسینی که چند روز قبل از ماه مبارک رمضان مذاکرات آن آغاز شد، ایران پیشنهاد حذف هزینه گردشگری را برای زائران اربعین مطرح کرد.

وی به مخالفت مسؤولان عراق با حذف هزینه گردشگری اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه اخذ ۱۰ دلار هزینه گردشگری برای زائران و مسافران عراق به عنوان یک قانون در این کشور تصویب شده است، امکان حذف آن وجود نداشت و کاهش آن در اختیار هیأت اربعین نیست بلکه این امر بر عهده دولت است، که پس از آن دولت عراق با کاهش هزینه موافقت کرده و در نهایت آن را به یک دلار تقلیل دادند.

حیدری با بیان اینکه تمامی زائران اربعین حسینی باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند، گفت: عملیات اجرایی پیاده‌روی اربعین از ثبت‌نام و اخذ روادید آغاز شده است و با توجه به مشخص شدن قیمت مصوب ویزای اربعین امکان اعزام زائران وجود دارد.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به اینکه در مجموع زائران اربعین باید ۴۱ دلار بپردازند، افزود: افرادی که در چارچوب سامانه سماح ثبت‌نام کرده و از دفاتر ۲۰ گانه صدور روادید با کنسولگری‌های عراق اقدام می‌کنند، هزینه ویزا به ریال دریافت می‌شود و به دفاتر موقت یا کسنولگری‌ها مبلغ را پرداخت کرده تا ویزا صادر شود.

وی با بیان اینکه اخذ ۱۰ دلار ورودی عراق در فرودگاه‌ نجف استثنا است، گفت: هر کسی پس از اخذ ویزا به صورت هوایی به عتبات مشرف شود، از مصوبه کاهش هزینه گردشگری مستثنا است و باید در فرودگاه این هزینه را به دلار پرداخت کند. اما زائران اربعین که به صورت زمینی به عتبات مشرف می‌شوند، تنها یک دلار به عنوان هزینه گردشگری پرداخت می‌کنند.

به گزارش فارس، هزینه گردشگری که در فرودگاه عراق اخذ می‌شد ۱۰ دلار است که زائران هوایی باید این مبلغ را به دلار تهیه کرده و در فرودگاه پرداخت کنند. بر اساس اعلام مسؤولان نیز نرخ سفر هوایی به عتبات در زمان اربعین بین ۲ میلیون و ۴۰۰ تا ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر