بازدید 4785

آخرین اخبار از ویزای اربعین

کد خبر: ۸۳۸۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲ 01 October 2018

رئیس اداره گذرنامه وزارت خارجه گفت: قیمت تمام شده برای صدور ویزای اربعین ۳۸۶ هزار و ۲۶۷ تومان است و این ویزا تا ۵ روز قبل از اربعین در ۲۰ نمایندگی کشور صادر می شود.

به گزارش مهر، مجتبی کریمی رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه گفت: امسال در مذاکراتی که با عراقی ها داشتیم آنها بحث پنجره واحد را مطرح کردند. چند سالی است که سازمان گردشگری عراق مسئله ورود گردشگران و زوار به این کشور به عهده دارد و می گوید که ساز و کارهای مربوط به این زوار را در اختیار دارم به همین دلیل از محل ورود هر گردشگر باید ده دلار بگیرم. قیمت روادید اربعین ۴۰ دلار بود ولی سازمان گردشگری عراق می گفت که باید براساس پنجره واحد ده دلار به این نرخ اضافه شود. بنابراین قیمت روادید ۵۰ دلار می شد اما سفیر ایران در عراق و دوستان دیگر با مذاکراتی که انجام دادند، توانستند این سهم ده دلاری را به یک دلار کاهش بدهند.

کریمی بیان کرد: ایران اعلام آمادگی کرد که در روند عمل متقابل، هر دو کشور قیمت روادید را به هر میزانی که ممکن است کاهش بدهند اما طرف عراقی هنوز اعلام آمادگی نکرده و گفته که باید این طرح را در هیات دولت عراق مصوب کند. اکنون دولت عراق تنها با کاهش سهم ده دلار سازمان گردشگری به یک دلار موافقت کرده است.

وی در ادامه گفت: اکنون قیمت ویزای اربعین ۴۱ دلار است. مبنای قیمت نیز معادل ۴۱ دلار ضربدر ارز ثانویه است. اگر ارز ثانویه هر تغییری داشته باشد این مبلغ عوض نمی شود. مردم اکنون این نرخ را به ریال در سامانه سماح(ثبت نام سفر اربعین) می پردازند. یعنی قیمت تمام شده برای صدور این ویزا ۳۸۶ هزار و ۲۶۷ تومان است. کسانی هم که خودشان در سامانه ثبت نام کنند هزار تومان از این مبلغ را کمتر می پردازند. هر رقمی کمتر از این مقدار پرداخت شود، حتما آن ویزا جعلی است. ضمن اینکه در مذاکره با عراق به این تفاهم رسیده ایم که هر کسی می خواهد ویزا بگیرد باید از طریق سمانه سماح اقدام کند.

کریمی بیان کرد: ۲۰ نمایندگی برای صدور ویزای عراق را در استانهای مختلف راه اندازی کرده ایم که شامل این شهرها می شود: ایلام، آبادان، قم، دو دفتر در اصفهان، شیراز، سوسنگرد، یزد، کرج، کرمان، ساری، تبریز، رشت، اراک، اردبیل، بندرعباس، بیرجند، بوشهر، گلستان، همدان، سه تا کنسولگری در اهواز، کرمانشاه، مشهد و یک سفارت خانه در تهران.

کریمی گفت: باید زوار بدانند که نمی توانیم در مرز ویزا بدهیم. این ۲۰ دفتر را راه اندازی کرده ایم که هر کسی در استان محل زندگی اش ویزا بگیرد و آن را به لحظه آخر موکول نکند. مردم باید سه، چهار روز زمان را برای گرفتن ویزا در نظر بگیرند.

وی توصیه کرد: مردم باید قبل از اقدام برای ویزا بدانند که باید اعتبار گذرنامه شان حداقل ۶ ماه باشد پس اگر گذرنامه فردی کمتر از این مدت بود؛ سریعتر اقدام کند چون نیروی انتظامی نیز این روزها که خلوت تر است با سرعت بیشتری گذرنامه های جدید را می دهد. مردم به توصیه های مسئولان قبل از سفر حتما دقت کنند. برنامه شان را به گونه ای تنظیم کنند که رفت و برگشت آنها در ایام اربعین باشد و بدانند که اگر می خواهند بعد از مراسم اربعین در عراق بمانند؛ موکب ها پس از مراسم اربعین جمع می شود و همه چیز به حالت اول برمی گردد. موکب ها محدود به مسیرهایی است که محدود به کربلا می شود پس در جاهایی مانند سامرا و شهرهای دیگر موکبی وجود ندارد.

رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه افزود: اکنون صدور ویزا شروع شده و تا ۵ رو قبل از اربعین ویزا داده می شود ولی مردم باید از همین الان اقدام کرده و در سامانه ثبت نام کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل