بازدید 3923

درآمد گردشگری ایران کمتر از یک میلیارد دلار است

عضو هیات رییسه فراکسیون گردشگری مجلس درآمد گردشگری کشور را کمتر از یک میلیارد دانست و گفت: بی رونقی گردشگری نشانه بی توجهی به زیرساخت ها است.
کد خبر: ۸۳۸۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸ 01 October 2018

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تاکید بر لزوم ایجاد مشوق هایی برای سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری گفت: حذف عوارض تغییر کاربری زمین برای طرح‌های گردشگری، بوم‌گردی و تاسیسات گردشگری گامی موثر برای ترغیب سرمایه‌گذاران و ایجاد انگیزه در آنان است و انتظار می رود افزایش توجه به چنین مشوق‌هایی برای رونق گردشگری در دستور کار قرار گیرد.

ایران جزو 10 کشور برتر از نظر جاذبه‌های گردشگری است

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه ایران جزو 10 کشور برتر از نظر جاذبه‌های گردشگری است، افزود: صنعت گردشگری سومین صنعت درآمدزای دنیا و ایران رتبه دهم گردشگری دنیا را علیرغم تمامی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های بالای گردشگری به خود اختصاص داده و این در شان کشور نیست.
کردستان جاذبه گردشگری

بیشتر بخوانید:
گردشگری و تجارت حلال بهترین جایگزین برای نفت

لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت‌های گردشگری

وی با تاکید بر لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت‌های گردشگری، ادامه داد: بی شک توجه به گردشگری کاهش ایران هراسی، رونق اقتصاد و افزایش مراودات فرهنگی را به دنبال دارد.

درآمد گردشگری ایران کمتر از یک میلیارد دلار است

این نماینده مردم در مجلس دهم با انتقاد از اینکه درآمد گردشگری ایران کمتر از یک میلیارد دلار است، تصریح کرد: درآمد گردشگری ترکیه 20 میلیارد دلار است این در حالی است که رتبه جاذبه‌های گردشگری ایران از ترکیه بالاتر است؛ بی‌رونقی گردشگری نشانه عدم توجه به زیرساخت‌ها است؛ متاسفانه هنوز تعداد هتل‌های کشور پاسخگو نیست.

توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل برای رونق گردشگری مغفول مانده است

بائوج لاهوتی با انتقاد از اینکه توسعه زیرساخت های حمل و نقل برای رونق گردشگری مغفول مانده است، گفت: گسترش وسایل حمل و نقل صنعت گردشگری را رونق می‌دهد؛ باید بخش خصوصی را برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های گردشگری ترغیب کرد زیرا استفاده از ظرفیت بخش خصوصی می تواند به رونق گردشگری کمک کند.

رونق گردشگری راهکاری موثر برای بهبود وضعیت اقتصادی

عضو هیات رییسه فراکسیون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مجلس شورای اسلامی،توسعه و رونق گردشگری را راهکاری موثر برای بهبود وضعیت اقتصادی دانست و ادامه داد: توسعه گردشگری رونق اقتصادی را سرعت می بخشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل