بازدید 1188

توصیه اندیشکده کره‌جنوبی برای حذف تهدید نظامی علیه پیونگ‌یانگ

یک اندیشکده کره‌جنوبی امروز دوشنبه خواستار حذف تهدیدهای نظامی علیه کره‌شمالی و همچنین تضمین امنیت این دولت شد تا هدف خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی محقق شود.
کد خبر: ۸۳۸۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹ 01 October 2018

یک اندیشکده کره‌جنوبی امروز دوشنبه خواستار حذف تهدیدهای نظامی علیه کره‌شمالی و همچنین تضمین امنیت این دولت شد تا هدف خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی محقق شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، چو سونگ-ریول، محقق ارشد موسسه استراتژی امنیت ملی (INSS) گفت احتمال اندکی وجود دارد که حکومت پیونگ‌یانگ تا زمانی که تهدید نظامی علیه کره‌شمالی پا بر جای باشد، دست از تسلیحات هسته‌ای بکشد.

این کارشناس تاکید کرد: تضمین‌های امنیتی به تنهایی به خلع سلاح هسته‌ای منجر نمی‌شود. تنظیم مجدد مانورهای نظامی کره‌جنوبی-آمریکا و تقویت اعتماد نظامی ضروری است و علاوه بر آن، مناسبات دیپلماتیک کره‌شمالی-آمریکا و رژیم صلح در شبه جزیره کره باید برقرار شود.   

محقق ارشد موسسه استراتژی امنیت ملی تاکید کرد چنین "تبادل جامع امنیتی" به حذف "نگرانی امنیتی منطقی" کمک خواهد کرد.

کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی ماه مارس در دیدار با فرستاده ریاست جمهوری کره‌جنوبی تاکید کرد اگر تهدیدات نظامی برطرف شود و امنیت این حکومت تضمین شود، پیونگ‌یانگ دلیلی برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای ندارد. چو سونگ-ریول می‌گوید کره‌شمالی و ایالات متحده باید تدابیری برای خلع سلاح هسته‌ای و تضمین امنیتی غیر قابل بازگشت بیندیشند. او همچنین تاکید کرد واشنگتن باید با عقد معاهده‌ای تضمین‌های امنیتی به کره‌شمالی بدهد.

این محقق همچنین پیشنهاد کرد تا مذاکرات روی تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای کره‌شمالی متمرکز شود و تاسیسات هسته‌ای آن به منظور انجام "خلع سلاح هسته‌ای مهم" حین دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، مسدود شود.

کیم این-تائه، از دیگر محققان ارشد موسسه استراتژی امنیت ملی تاکید کرد، بعید به نظر می‌رسد رهبر کره‌شمالی به سیاست پیشین خود مبتنی بر "رشد اقتصادی و تسلیحات هسته‌ای" باز گردد. او گفت: حتی اگر رهبر کره‌شمالی روند خلع سلاح هسته‌ای را متوقف کرده یا کنار بگذارد، باز هم در شرایط دشواری قرار می‌گیرد. سیاست رشد اقتصادی او هم در مراحل اولیه شکست خواهد خورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی