بازدید 5431

وضعیت خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران

کد خبر: ۸۳۸۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸ 01 October 2018

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر ایجاد امکانات مناسب برای دانشجویان گفت: خوابگاه‌ها وضعیت مطلوبی ندارند، خیرین اگر از خوابگاه‌ها بازدید کنند از ساخت آن حمایت می کنند.

به گزارش مهر، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، مجموعه اقدامات مالی، توسعه‌ای و رفاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست هیات رئیسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر عباسعلی کریمی - رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به تدوین سالنامه آماری دانشگاه اشاره کرد و گفت: این سالنامه حدود ۱۲ سال است که در دانشگاه منتشر می‌شود. با توجه به اهمیت استخراج آمار و کاربرد آن در بسیاری از کارهای مطالعاتی دانشگاه، لازم است در بعضی از اطلاعات ارائه‌شده بازنگری صورت گیرد.

وی گفت: آمار دانشجویان و کارکنان باید به تفکیک مقطع و نوع استخدام در این سالنامه درج شود.

کریمی همچنین از معاونان آموزشی و دانشجویی خواست خلاصه‌ای از روند پذیرش دانشجویان ورودی ۹۷ ، ظرفیت پذیرش دانشکده‌های مختلف و نحوه اسکان آنان در خوابگاه‌ها را در نشست بعدی ارائه دهند.

وی گفت: اغلب همه افراد هنگام ورود خود، اخبار بد و ناامید کننده را منتقل می کنند؛ اما من همچنان امیدوار هستم بخصوص وقتی‌که سخنرانی رئیس‌جمهور امریکا و رئیس‌جمهور کشورمان را در سازمان ملل شنیدم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: به شخصه اهل سیاست نیستم و از پشت پرده‌های آن خبر ندارم اما همین‌که در یک سازمان بین‌المللی مبنای سخنرانی نماینده دو کشور ایران و امریکا را شنیدم بسیار خوشحال شدم.

وی افزود: همین‌که رئیس‌جمهور آمریکا در ابتدای سخنرانی خود ادعا می‌کند در دو سال ریاست جمهوری خود به اندازه همه تاریخ امریکا کار کرده و باعث خنده حضار می شود؛ درحالی‌که رییس‌جمهور ما این‌گونه منطقی و مستدل صحبت می‌کند؛ نشان می‌دهد، طرف مقابل آن‌قدرها هم که فکر می‌کنیم دقیق و حساب‌شده عمل نمی‌کند که بتواند موجب نابودی کشورمان شود.

کریمی بابیان اینکه در این شرایط باید همچنان به کار و تلاش خود ادامه دهیم افزود: هدف اصلی دانشگاه آموزش و پژوهش است و درمان نیز به‌عنوان یکی از اولویت‌های جامعه جز وظایف دانشگاه محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأکید بر اینکه آموزش نباید در سایه سنگین درمان و پژوهش قرار گیرد افزود: با توجه به جذب بهترین دانشجویان کشور باید آموزش در دانشگاه مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی افزود: معاونان آموزشی و پژوهشی دانشگاه باید در زمینه جذب اعتبارات بیرون از دانشگاه برای پیشبرد اهداف حوزه آموزش و پژوهش تلاش کنند.

کریمی بار دیگر بر ایجاد امکانات مناسب برای دانشجویان تأکید کرد و گفت: از ابتدا تاکنون حوزه دانشجویی کمتر مورد توجه قرار گرفته است. این درحالی‌ است که امکانات خوابگاه‌ها، دانشکده‌ها و ستاد بسیاری از دانشگاه‌های شهرستان‌ها به‌مراتب بهتر از تهران است. لذا باید تلاش کنیم در بلندمدت وضعیت دانشکده‌هایی که در کوچه‌پس‌کوچه‌ها قرار دارند و در شأن دانشگاه تهران نیستند را اصلاح کنیم.

وی با بیان اینکه در تقسیم منابع باید نسبت امور دانشجویی نیز در نظر گرفته شود افزود: خوابگاه‌ها وضعیت مطلوبی ندارند؛ درحالی‌که مهم‌ترین مسئله دانشجویان شهرستانی از روز اول خوابگاه است. خوابگاه دمشق به دلیل فرسودگی بیش‌ ازحد تخلیه‌ شده، خوابگاه‌های دیگر هم نیاز به رستوران، کتابخانه و سالن ورزشی دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: خوابگاه مطهری فقط ظرفیت اسکان ۶۴ دانشجوی متأهل را دارد درحالی‌که دانشگاه، ۱۳ هزار دانشجو دارد یعنی در این سال‌ها ظرفیت بیشتری برای دانشجویان متأهل ایجاد نشده است.

وی بر استفاده از حمایت‌های خیرین در بازسازی خوابگاه‌ها تأکید کرد و گفت: یکی از خیرین پس از بازدیدی که از مرکز طبی کودکان داشت و از نیازهای این مجموعه آگاه شد؛ از ساخت پروژه خود صرفه نظر کرد و تصمیم گرفت بیمارستانی برای کودکان بسازد. در حوزه دانشجویی نیز می‌توانید خیرین را به بازدید از خوابگاه‌ها ببرید. مطمئناً با دیدن شرایط آن، از ساخت خوابگاه‌ها حمایت می‌کنند.

کریمی بار دیگر بر جلوگیری از ساخت‌وسازهای بی‌رویه در بیمارستان‌ها تأکید کرد و گفت: امیدواریم در آینده سایر پروژه‌های نیمه‌تمام دانشگاه به نتیجه برسند.

همچنین آزاده چترروز مدیر مالی دانشگاه علوم پزشکی تهران در این نشست در توضیح نحوه بازسازی خوابگاه‌های دانشجویی گفت: خوابگاه بوستان ۶، به مساحت ۴ هزار ۵۰۰ مترمربع زیربنا، پس از ۱۰ سال، احداث می‌شود. همچنین خوابگاه سمیه با مساحت ۱۰ هزار مترمربع زیربنا، ظرف مدت ۲ ماه (از مرداد تا شهریور ۹۷)، با تأمین اعتبار بازسازی‌شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل