بازدید 1310

ترکیه سرکوب وحشیانه تظاهرات بازگشت در غزه را محکوم کرد

وزارت امور خارجه ترکیه بکارگیری زور مفرط برای سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز بازگشت در نوار مرزی غزه را به شدت محکوم کرد.
کد خبر: ۸۳۸۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸ 01 October 2018

وزارت امور خارجه ترکیه بکارگیری زور مفرط برای سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز بازگشت در نوار مرزی غزه را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدام ارتش رژیم صهیونیستی در به کارگیری زور مفرط علیه فلسطینیان در اراضی اشغالی، بار دیگر اهمیت اجرای قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در حمایت از ملت فلسطین را نشان می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: ما به شدت به کارگیری زور مفرط علیه غیرنظامیان در غزه  که از حق مسلم خود در زمینه برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز استفاده می‌کنند و به شهادت هفت تن و زخمی شدن بیش از ۵۰۰ تن دیگر منجر شد، محکوم می‌کنیم.

وزارت امور خارجه ترکیه، جامعه بین الملل را به عمل به مسئولیت‌های خود در زمینه تلاش برای اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی جهت توقف جنایات علیه ملت فلسطین و بازخواست و محاکمه مقامات این رژیم به منظور جلوگیری از تکرار چنین جنایاتی فراخواند.

این وزارتخانه تاکید کرد که ترکیه این موضوع را در محافل بین المللی پیگیری خواهد کرد و به حمایت از ملت فلسطین ادامه می‌دهد.

در تیراندازی نظامیان اشغالگر صهیونیستی به سمت شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آمیز بازگشت روز جمعه در نوار غزه، هفت فلسطینی از جمله دو کودک به شهادت رسیده و بیش از ۵۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

تاکنون در این تظاهرات که از ۳۰ مارس گذشته آغاز شده است، ۱۹۳ فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۲۱ هزار نفر دیگر زخمی شدند که حال صدها نفر از آنان وخیم است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر