بازدید 2153

عبدالله عبدالله : پاکستان محل امن طالبان شده است

عبدالله عبدالله رهبر ائتلاف ملی افغانستان، پاکستان را به همکاری با گروه تروریستی طالبان متهم کرد.
کد خبر: ۸۳۸۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲ 01 October 2018

عبدالله عبدالله رهبر ائتلاف ملی افغانستان، پاکستان را به همکاری با گروه تروریستی طالبان متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری طلوع نیوز، عبدالله عبدالله رهبر ائتلاف ملی افغانستان در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت، مردم افغانستان هرگز از گروه تروریستی طالبان حمایت نکرده زیرا آنان قوانین انحصاری خود را به ما تحمیل می کنند. اما یکی از دلایل قوت روزافزون آنها حمایت از بیرون افغانستان است.

عبدالله عبدالله در زمان این سخنان با انگشت خود به کشور پاکستان اشاره کرد.

عبدالله در ادامه افزود، نیروهای طالبان در کشور پاکستان عملیات انجام می دهند و از خاک این کشور به عنوان محل امن خود استفاده می کنند. رهبری و شورای اصلی آنان در کشور پاکستان برگزار می گردد و حتی نیروهای آنان برای درمان به خاک کشور پاکستان رفته و پس از درمان به افغانستان بر می گردند.

وی پیش از این نیز طی سخنرانی چند روز گذشته در سازمان ملل از دولت‌های همسایه خود به ویژه پاکستان‌ خواست تا در هدف قراردادن و نابود سازی پناهگاه های تروریست ها همکاری کنند و افزود که چشم به راه تطبیق به موقع و موثر نقشه راه بین افغانستان و پاکستان برای صلح و همبستگی هستیم که در این اواخر روی آن بین دو کشور توافق صورت گرفته است.

عبدالله عبدالله رهبر ائتلاف ملی افغانستان در حاشیه هفتاد و سومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با زلمی خلیلزاد مشاور وزیر خارجه آمریکا در امور افغانستان دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف روی موضوعات گوناگون از جمله ماموریت و برنامه های خلیلزاد در رابطه به صلح در افغانستان، بحث و تبادل نظر کردند.

علاوه براین، عبدالله عبدالله در آخرین روز کاری اش در نیویورک با دکتر بارنت روبین پژوهشگر و صاحب نظر در امور افغانستان نیز دیدار و گفت و گو کرد.

همچنان وی در حاشیه این اجلاس با هیات مدیره روزنامه نیویورک تایمز، صدای امریکا، تلویزیون پی بی اس، شبکه جهانی تلویزیون ترکیه و با بخش آنلاین تلویزیون فاکس نیز دیدار و مصاحبه کرد.

وی در این دیدارها به پرسش ها در مورد سفر به نیویورک، سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، ملاقات با رهبران و نمایندگان کشورهای مختلف در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، سیاست‌های ایالات متحده امریکا، دستاوردها و چالش‌های حکومت افغانستان و تحولات سیاسی-امنیتی پاسخ داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل