بازدید 7783

آمریکا: هند را تنبیه نمی کنیم

برغم سیاست های خصمانه اقتصادی اخیر آمریکا علیه هند ، دونالد ترامپ مدعی شد که در نظر دارد هند را تنبیه نکند چون به ادعای وی دهلی نو دوست دارد فقط با واشنگتن توافق تجاری امضا کند.
کد خبر: ۸۳۸۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸ 01 October 2018

برغم سیاست های خصمانه اقتصادی اخیر آمریکا علیه هند ، دونالد ترامپ مدعی شد که در نظر دارد هند را تنبیه نکند چون به ادعای وی دهلی نو دوست دارد فقط با واشنگتن توافق تجاری امضا کند.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه 'تایمز او ایندیا' در روز دوشنبه، سخنان رییس جمهوری آمریکا چند روز پس از پایان سفر مارک لینزکوت مشاور تجاری آمریکا به هند منتشر می شود. به گفته مقامات هندی لینزکوت در دهلی نو با دو مقام ارشد هند در خصوص تجارت دوجانبه و احتمال امضای یک توافق تجاری گفت و گو کرده است.

ترامپ هند را متهم به اعمال 100 درصد تعرفه گمرکی بر روی محصولات آمریکایی کرده است.

با اینحال ترامپ گفت در نظر دارد کمی نرمش نشان دهد زیر هند به دنبال یک توافق تجاری است تا تعرفه های گمرکی آمریکا شامل این کشور نشود.

رییس جمهوری آمریکا گفت: کشوری مانند هند وجود دارد که ما دارای رابطه خوبی با آن هستیم. آنها به دنبال یک توافق تجاری با آمریکا هستند زیرا آنها نمی خواهند من تصمیم خود را عملی کنم. هندی ها علاقه ای به توافق تجاری مشابه با هیچ کشور دیگری ندارند.

ترامپ در موارد مختلف هند را در دسته کشورهایی قرار داده است که در گذشته به طور مکرر از آمریکا سو استفاده کرده اند.

ترامپ در ماه گذشته نیز اعلام کرده بود که هند با وجود موضع سخت دولت آمریکا در خصوص تجارت به دنبال یک توافق تجاری با آمریکا است.

وی گفت: تجارت مجانی نیست. اگر آنها (هند) 60 درصد برای واردات کالاهای آمریکا تعرفه وضع کنند، نباید انتظار داشته باشند که کالاهای آنها به راحتی وارد آمریکا شود. اکنون من می خواهم 25، 20، 10 یا هر عدد دیگری (تعرفه) برای آنها وضع کنم.

ترامپ گفت نام هند را تنها به عنوان یک مثال آورده و می تواند کشورهای را هم نام ببرد. وی در توصیف هند و چین گفت آنها هیچ رحمی به ما ندارند و از بی کفایتی مقامات آمریکا سو استفاده کرده اند. مقامات ما هیچگاه حتی با این کشور ها مذاکره نداشته اند. آنها هر کاری که دلشان بخواهد انجام می دهند.

اشاره ترامپ به روابط تجاری آمریکا با چین است. این روابط بیش از پیش به دلیل جنگ تجاری که میان این دو شکل گرفته، پیچیده و پر تنش شده است.

رئیس جمهوری آمریکا چندی پیش در مصاحبه ای با توجه به کسری تجاری کشورش با چین اعلام کرد که واشنگتن به شدت از چین عقب مانده و او آماده است که تعرفه گمرکی بر کالاهای چینی را افزایش دهد.

اداره آمار آمریکا اعلام کرده است که این کشور در سال گذشته بیش از 505 میلیارد دلار از چین کالا وارد کرده و کمتر از 130 میلیارد دلار به چین کالا صادر کرده است. طبق این رقم کسری تبادلات تجاری بین دو کشور چیزی حدود 375 میلیارد دلار است.
آمریکا تهدید خود را مبنی بر وضع عوارض گمرکی بر کالاهای ساخت چین برای نخستین بار در 6 ژوئیه (15 تیر)، اجرا کرد.

بر اساس این سیاست، آمریکا بر 34 میلیارد دلار واردات خود از چین تعرفه گمرکی به میزان 25 درصد وضع کرد.

چین هم در واکنش به این سیاست بازرگانی آمریکا به همان میزان بر محصولات آمریکایی عوارض گمرکی وضع کرد.

هند ماه گذشته اعلام کرد تعرفه های گمرکی برای 29 کالای آمریکایی از جمله بادام، گردو و حبوبات را افزایش خواهد داد.

تصمیم هند برای افزایش تعرفه های گمرکی کالاهای آمریکایی یک واکنش متقابل در مقابل اقدام ماه مارس دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در وضع تعرفه های سنگین برای واردات آلومینیوم و فولاد از هند انجام می شود.

هند اعلام کرده است این اقدام آمریکا صادرات فولاد و آلومینیوم به ارزش 198.6 و 42.4 میلیون دلار این کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

هند همچنین از آمریکا در سازمان تجارت جهانی به دلیل وضع این تعرفه های گمرکی شکایت کرده است.

دهلی نو سالانه محصولات آلومینیوم و فولاد به ارزش 1.5 میلیارد دلار را به آمریکا صادر می کند.

صادرات هند به آمریکا در سال 2016-17 به ارزش 42.21 میلیارد دلار برآورد شده است درحالی که واردات دهلی نو از آمریکا به ارزش 22.3 میلیارد دلار بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر