بازدید 2757

واکنش وزیر علوم به کارت زرد مجلس

کد خبر: ۸۳۸۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵ 01 October 2018

وزیر علوم گفت: جلسه ای که روز گذشته در مجلس داشتیم طبق روال طبیعی انجام شده و کارمان را ادامه می دهیم.

به گزارش مهر، منصور غلامی صبح امروز در حاشیه هم اندیشی نقش آفرینی پژوهش و فناوری در اقتصاد ملی در پاسخ به خبرنگار مهر، در خصوص جلسه روز گذشته خود در مجلس گفت: خبرنگاران باید موضوعات مهم را مطرح کنند و این موضوعات چیزهایی نیست که حالا احیانا خبر مهمی باشد.

وی افزود: روز گذشته یک سوالی از سوی مجلس مطرح شد و من نیز پاسخ دادم و تمام شد.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: خبرنگاران باید کمک کنند جامعه از دستاوردهای پژوهشی و فناوری مطلع شوند و این موضوعات اخبار مهم به شمار می روند.

غلامی خاطرنشان کرد: شما خبرنگاران دنبال سوژه های سیاسی نروید این سوژه ها کمکی به جامعه نمی کند. خدمت به مردم یعنی امیدوار کردن مردم از طریق دستاوردهای علمی و پژوهشی.

وزیر علوم اظهار داشت: موضوع جلسه دیروز من در مجلس بحثی بوده که طبق روال انجام شده و کارهایمان را ادامه می دهیم.

وی در خصوص رفع مشکل بورسیه ها نیز گفت: این مشکل از سوی وزارت علوم حل شده است.

غلامی تاکید کرد: خبرنگاران نباید به دنبال سوژه های هیجانی و سیاسی بروند زیرا این سوژه ها به دنبال مملکت نمی خورد.

وی در خصوص برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها با حضور رئیس جمهور گفت: هنوز از سوی آقای رئیس جمهور جواب قطعی در این زمینه اعلام نشده است.

غلامی خاطرنشان کرد: دو دانشگاه تهران و خوارزمی از رئیس جمهور برای حضور در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویان دعوت کرده اند که از وعده دانشگاه خوارزمی سپری شده است.

وی تاکید کرد: هنوز از سوی رئیس جمهور درباره برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها جواب قطعی اعلام نشده است.

وزیر علوم در خصوص ماموریت گرایی و همگرایی فعالیت های مراکز آموزشی و پژوهشی در کشور گفت: در برهه ای از زمان به دلیل نیازهای کشور و تقاضاهای مردم، آموزش عالی توسعه کمی زیادی پیدا کرد.

غلامی افزود: اما اکنون نیازمند ساماندهی و بازنگری مراکز آموزشی و پژوهشی هستیم.

وی اظهارداشت: در برنامه ششم توسعه و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی الگوی کلی برای ساماندهی مراکز آموزشی و پژوهشی در کشور ارائه شده و این الگو در بخشی از مناطق در حال اجرا است.

وزیر علوم گفت: متاسفانه مقاومت هایی در مقابل اجرای این تکلیف قانونی در برخی محل ها و مناطق وجود دارد که تلاش می کنیم این افراد را قانع کنیم، چرا که نباید آموزش عالی و مراکز پژوهشی به صورت جزیره ای عمل کنند.

وی گفت: برای اینکه حضور خود را در دنیا حفظ کنیم باید مراکز آموزشی و پژوهشی تبدیل به شبکه شوند.

غلامی تاکید کرد: باید مراکز کوچکتر دانشگاهی و پژوهشی در کنار مراکز بزرگتر قرار گیرند تا ماموریت گرایی به طور کامل اجرایی شود و اجرای این موضوع به نفع کشور است.

وزیر علوم اظهارداشت: برخی مسئولان محلی نسبت به این موضوع نگرانی هایی دارند اما وزارت علوم برنامه دارد که موضوع ماموریت گرایی و ساماندهی مراکز آموزشی و پژوهشی را اجرایی کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار