بازدید 9367
۷

درآمد نجومی روزانه گداها در تهران!

کد خبر: ۸۳۸۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰ 01 October 2018

تهران در 6 ماهه همین امسال با بیش از 24 هزار متکدی، بی‌خانمان، کارتن خواب و معتاد متجاهر اعم از زن و مرد و کودک دست و پنجه نرم کرده است که از سوی مأموران شهرداری تهران در این مدت جمع‌آوری شده‌اند. می‌پرسید این افراد بعد از جمع‌آوری به کجا می‌روند و چرا هنوز بازهم تعداد زیادی معتاد و متکدی در سطح شهر دیده می‌شود؟

به گزارش روزنامه ایران، «علت اصلی به درآمد بالای تکدی گری در تهران برمی‌گردد. » متکدیان در بدترین حالت روزانه 400 - 500 هزار تومان و در بهترین شرایط، برخی از این افراد به عنوان رئیس گروه 9 میلیون تومان درآمد دارند!

این آمار را علی صادقی، معاون حمایت های اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران اعلام می‌کند. او از متکدیانی نام می‌برد که در هنگام جمع آوری، 9 میلیون تومان پول نقد همراه داشته اند! اما علت دوم کمبود مراکز خدماتی است. هم‌اکنون تنها دو سامانسرا برای متکدیان و بی خانمان‌ها در تهران وجود دارد.

سامانسرای اسلامشهر ویژه مردان و سامانسرای لویزان ویژه زنان! این دو سامانسرا جمعاً برای 400 نفر ظرفیت دارند. شهرداری تنها اقدام به جمع‌آوری می‌کند و دستگاه‌های حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی و وزارت بهداشت از سال 83 که این سامانسراها تخصصی و ساختارمند شده، طبق تعهداتشان عمل نکرده‌اند.

آن‌طور که صادقی می‌گوید، کمیته امداد تنها با تهیه یک بلیت اتوبوس، اقدام به برگرداندن در راه ماندگان شهرستان می‌کند، در حالی که وزارت بهداشت نیز برای غربال و تشکیل پرونده درمانی- پزشکی و انجام آزمایشات سه گانه تاکنون هیچ اقدامی انجام نداده.

اما قانون درمان رایگان را برعهده وزارت بهداشت گذاشته است. شهرداری حالا برای هر متکدی، ماهانه حدود 2 میلیون تومان هزینه می‌کند و بیش از یک و نیم میلیارد تومان هم به بیمارستان‌های جنرال تهران بدهکار است.

به گفته او، بیمارستان‌ها به همین علت از پذیرش متکدیان و بی‌خانمان های بیمار سرباز می‌زنند. در شرایطی که 5 درصد از متکدیان دچار بیماری‌های عفونی، اچ‌ آی وی و هپاتیت هستند و نباید در شهر رها شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۷
راه حلش کار فرهنگی و آموزش مردم برای عدم اشاعه گدا پروری هست . بازارشون که کساد بشه خودشون خود به خود غیب می شن بگیر و ببند و زور زدنم لازم نداره . دستگیری و جریمه کردن و دوباره برگشتن اونها به کارقبلی و دوباره دستگیری و . . . . که نشد راه حل .
فکر نمی کنم آمارتان درست باشد!شاید در یک زمانی اینطور بود ولی اکنون ما مردمی را که در خیابانها در حال تکدی گری می بینیم کسی به آنها پول نمی دهدچون خود مردم الان بیشتر خودشان نیاز دارند ( من که به گدایان کمکی نمی کنم از دوستان و دور اطرافیان هم که می پرسم کسی این کار را نمی کند)و تازه بارها دیده ام مردمی که با اصرار گدایان مواجه شده اند علاوه بر اینکه پولی نداده اند کم مانده بود گدایان را نیز بزنند!کلا چند سالی هست که دیگر دید مردم نسبت به تکدی گری و گدایان عوض شده!
واي من يك كارمندم ماهي 1900 ميگيرم كاش برم تو تهران گدائي !!!!
با این وضعیت اقتصادی و بی تفاوتی دولت در برابر مشکلات کمرشکن مردم به زودی شمار متکدیان چند برابر خواهد شد.
با اطلاع رسانی به مردم ، از کمک به متکدیان جلوگیری کنید .
بسمه تعالی
میگند در اروپا به گداها 2 یورو میدن اگر موافق باشید چند میلیون نفر گدا صادر کنید به اروپا بیشتر از درآمدهای نفتی برای کشور براتون درآمد ارزی خواهند داشت.
با 29سال سابقه خدمت 3000000تومان حقوق بعد از سی روز میگیرم درحالی که یگ گدا در عرض چندروز این مبلغ را در می آورد فایده ندارد بعد از باز نشستگی باید بیام تهران گدایی تا کمک خرجمون بشه راستی کجا آموزش میدن برای گدایی؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان