بازدید 2398

تيراندازي به بالگرد نخست وزیر منطقه کشمیر

کد خبر: ۸۳۸۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰ 01 October 2018

نیروهای هندی بالگرد حامل نخست وزیر بخش کشمیر تحت اداره پاکستان را در مجاورت خط مرز بندی نظامی بین هند و پاکستان هدف قرار دادند.

به گزارش خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاری فرانسه، نخست وزیر بخش کشمیر تحت اداره پاکستان روز یکشنبه اعلام کرد نیروهای هندی بالگرد حامل وی را در مجاورت خط مرز بندی نظامی بین هند و پاکستان هدف قرار دادند.

این حادثه زمانی در ناحیه حویلی، در بخش پونچه روی داد که رجا فاروق حیدر، نخست وزیر منطقه جامو و کشمیر پاکستان قصد داشت برای ادای احترام به خانواده یک سیاستمدار منطقه که به تازگی فوت کرده بود، به روستای آن برود.

نخست وزیر منطقه جامو و کشمیر پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد نیروهای هندی به بالگرد حامل من تیراندازی کردند، اما این بالگرد هیچ حریمی را نقض نکرده بود.

رجا ارشد یک مسئول بلند پایه اداری ناحیه حویلی با تایید این حمله خاطر نشان کرد رجا فاروق حیدر زخمی نشده و بالگرد نیز خسارتی ندیده است.

خط کنترل که در واقع در مرزبندی بین دو طرف کشمیر تحت کنترل هند و پاکستان مورد استفاده قرار می گیرد، طی ماه های گذشته، به صحنه بروز مجدد تیراندازی ها در شرایط تشدید تنش های بین هند و پاکستان، تبدیل شده بود.

دو کشور هند و پاکستان، از زمان استقلال هند از امپراطوری استعماری انگلیس در سال 1947، بر سر کنترل منطقه کشمیر مناقشه دارند.

هند از مدت ها پیش پاکستان را به مسلح کردن گروه های شورشی در منطقه مسلمان نشین کشمیر متهم می کند. این در حالی است که اسلام آباد این اتهامات را نمی پذیرد.

در ماه سپتامبر، هند از انتشار تمبرهای پستی در پاکستان انتقاد کرد . محتوی این تمبرها از مبارزه جدایی طلبان در کشمیر هند تمجید می کرد . به همین علت، هند دیدار بین وزاری امور خارجه بین دو کشور را که قرار بود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شود لغو کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر