بازدید 2599

آمریکا در سوریه ۲ گزینه بیشتر ندارد

سرتیپ بازنشسته ارتش سوریه با اشاره به شکست طرح های آمریکا و متحدانش ضد دمشق به دو راهی که در حال حاضر پیش روی آمریکاست، پرداخت.
کد خبر: ۸۳۸۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۴ 01 October 2018

سرتیپ بازنشسته ارتش سوریه با اشاره به شکست طرح های آمریکا و متحدانش ضد دمشق به دو راهی که در حال حاضر پیش روی آمریکاست، پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر،  علی مقصود سرتیپ بازنشسته ارتش سوریه در گفتگویی با اسپوتنیک به تصمیم سه سال قبل ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم اشاره و اعلام کرد: حضور روسیه در جنگ ضد تروریسم در سوریه از سه سال قبل روند وقایع در سوریه و منطقه و دنیا  و معادلات راهبردی را تغییر داده است.

وی به شکست طرح کشورهای منطقه در حمایت از تروریستها در سوریه اشاره کرد و طرحهای این کشورها را با طرح صهیونیستی-آمریکایی مرتبط دانست.

این کارشناس سوری گفت: برخی از کشورهای غربی که از تروریستها حمایت مالی و تسلیحاتی کردند امور پس از دستاوردهای سیاسی و نظامی سوریه و متحدانش تاثیری در تحولات سوریه ندارند.

وی گفت: آمریکا که از زمان شروع جنگ در سوریه به عنوان قدرت پشت پرده بود امروز تاثیر خود را از دست داده و پیروزی های سوریه و روسیه بر جایگاه آمریکا و هیبت آن تاثیر داشته  و امروز آمریکا خود را بدون برگه می بیند و دو راه بیشتر پیش رو ندارد؛ اول خروج از سوریه و دیگری رویارو شدن با گروههای مقاومت که توان وارد کردن تلفات سنگین به آمریکایی ها را دارند از همین رو مواضع متناقضی دارد که ناشی از کشمکش میان موسسات ایالات متحده آمریکاست. گاهی از مقامات آمریکایی درباره خروج از سوریه می شنویم و گاهی از ارتباط دادن خروج نیروهای آمریکایی به خروج ایرانی ها از سوریه می شنویم و گاهی میان آن و غلبه بر آخرین داعشی ارتباط قائل می شوند.

علی مقصود بیان کرد: آمریکا تاثیر خود را در جنگ سوریه از نظر تاثیر گذاری و استراتژیکی از دست داده است و هم اکنون آنچه می خواهد ادامه هرج و مرج به این امید که بتواند دستاوردی از طریق تعویق اوضاع ادلب و تعویق جنگ شرق فرات کسب کند و حضور آمریکا را در سوریه طولانی تر کند اما کار تمام شده است و حرکت ارتش سوریه به سوی ادلب یعنی پایان جنگ در سوریه.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار