بازدید 5447

واکنش تهران به ادعاهای اخیر بحرین و امارات

کد خبر: ۸۳۸۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸ 30 September 2018

سخنگوی وزارت خارجه ادعاهای اخیر وزیران امور خارجه بحرین و امارات علیه تهران را بی‌ارزش و واهی عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، بهرام قاسمی در پاسخ به ادعاهای تکراری وزیران خارجه بحرین و امارات در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، این اظهارات را بی‌ارزش، واهی و برخاسته از ذهن متوهم آنها دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره سیاست همسایگی همراه با احترام متقابل و حسن همجواری را از اولویت‌های اساسی سیاست خارجی خود قلمداد کرده و دخالت در امور داخلی سایر کشورها هیچگاه سیاست ایران نبوده و نیست.

وی افزود: همنوایی وزرای خارجه بحرین، امارات و همچنین عربستان سعودی با سیاست‌ها و رویکردهای ضد ایرانی و جنگ‌طلبانه رژیم صهیونیستی تنها باعث مشروعیت‌بخشی به جنایت‌ها و اختلاف‌افکنی‌های رژیم صهیونیستی و مشروعیت‌زدایی از خود می‌شود. این رویکرد اشتباه راه رسیدن به اعتماد متقابل میان کشورهای مسلمان منطقه را طولانی و دشوارتر می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه در پایان به مقامات امارات و بحرین توصیه کرد، دست از پیروی‌های کورکورانه از سیاست‌های دیکته شده و خلاف منافع و مصالح کشورهای منطقه و جهان اسلام بردارند و به جای ایراد هر روزه و بی‌فایده اتهامات واهی و بی‌اساس به جمهوری اسلامی ایران، به ابتکارات و ایده‌های ایران برای تامین امنیت، ثبات و همکاری‌های منطقه‌ای و کاهش تنش و سوءتفاهم‌ها در منطقه بیندیشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان