بازدید 1607
۱

رشد طلاق در کشور متوقف شد

کد خبر: ۸۳۸۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ 30 September 2018

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: رشد جهشی طلاق طی ۳ تا ۴ سال اخیر متوقف شده و امروز شاهد کنترل آمار طلاق در کشور هستیم.

به گزارش ایسنا، تقی رستم وندی در حاشیه یکصدو ششمین جلسه شورای اجتماعی کشور گفت: گزارش ارائه شده امروز در شورای اجتماعی مرتبط با بحث طلاق و مسائل خانوادگی بود؛ البته این سومین جلسه هست که در یک سال گذشته در شورای اجتماعی به مسائل طلاق اختصاص داده می شود.

وی ادامه داد: خانواده یکی از مسائل زیربنایی در حوزه آسیب‌های اجتماعی است و مانند نظام آموزش و پرورش، بحث سبک زندگی مسائل خانواده برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد و امروز از آخرین آمار مرتبط با طلاق مطلع شدیم که در این جلسه سازمان ثبت احوال روند چهار سال اخیر را در این حوزه اطلاع رسانی کردند و نتیجه این است که رشد جهشی طلاق طی ۳ تا ۴ سال اخیر متوقف شده و امروز شاهد کنترل آمار طلاق در کشور هستیم.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور افزود: یکی از آسیب‌هایی که در زمینه اطلاع‌رسانی در این حوزه وجود دارد این است که آمارهای غلط در این حوزه منتشر می‌شود و بر اساس آمارهای صحیح طی سه چهار سال اخیر به دلیل حساس شدن مردم به خانواده‌ها آموزش‌هایی داده شد و ساز و کارهایی که برای مشاوره به خانواده‌ها طراحی شد این توفیق حاصل شد که کنترل شاخص‌های طلاق رخ داده است.

وی در ادامه صحبت‌هایش به ارائه آمار طلاق از سال ۹۲ تا ۹۶ پرداخت و گفت: در سال ۹۲ جمعا ۱۶۸ هزار و ۴۲۲ واقعه طلاق، سال ۹۳ ۱۷۵ هزار و ۲۵۵ مورد، سال ۹۴ این واقعه ۱۷۳ هزار و ۷۶۷ مورد، سال ۹۵ میزان طلاق ۱۷۴ هزار و ۳۹۲واقعه و در سال گذشته ۱۷۶ هزار و ۹۲۲ واقعه طلاق در کشور ثبت شده است اگرچه این آمارها شیب صعودی دارد و نشان می دهد که واقعه طلاق تا حدود زیادی شده اما شاخصی که برای ما اهمیت دارد و آن هم شاخص طلاق زنان متأهل است، کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: یعنی طلاق را نسبت به ۱۰۰۰ زن متأهل باید در نظر گرفت که این آمار نه تنها ثابت بوده بلکه با کاهش اندکی در سال ۹۶ مواجه شده است. به این معنا که سال ۹۲، ۸.۶ درصد طلاق به ازای هر زن متاهل در کشور بوده ولی سال ۹۶ به ۸.۴ کاهش یافته یعنی ۰.۲ در میزان طلاق زنان متاهل شاهد کاهش هستیم که امری مثبت بوده و این شاخص‌ها نیز معتبر است.

رستم وندی در ادامه گفت: مباحث دیگری که در جلسه شورای اجتماعی مطرح شد شامل تمرکز بر روی برنامه‌های ملی کنترل و کاهش طلاق بود. از سه سال گذشته برنامه ملی در کشور تدوین شده و دستگاه‌های متعددی در اجرای این برنامه دخیل هستند.

وی افزود: در پنج ایستگاه یعنی قبل از ازدواج، حین ازدواج، بعداز ازدواج، در آستانه طلاق و بعد از طلاق پنج نوع برنامه ذیل این برنامه‌ها کنترل و کاهش طلاق طراحی شده است. امروز گره‌های اصلی را بررسی کردیم و یکی از مشکلاتی که وجود داشت استان تهران بود که هنوز به طور کامل این برنامه در تهران به طور کامل اجرا نشده بود البته نهادهای مربوطه تعهد کردند طی دو هفته آینده برنامه‌ها در تهران اجرا شود.

کاهش نرخ طلاق دراستان‌های البرز و خراسان رضوی با اجرای طرح کنترل طلاق

رییس سازمان امور اجتماعی کشور در پایان صحبت‌هایش گفت: در دو استانی که طرح کنترل و کاهش طلاق به صورت پایلوت اجرا شده یعنی استان‌های خراسان رضوی و البرز توفیقات خوبی در این زمینه حاصل شده به طوری که سال ۹۲ خراسان رضوی رتبه اول طلاق را در کشور داشت اما امروز به رتبه پنجم رسیده همچنین استان البرز نیز رتبه سوم در حوزه طلاق را داشت و امروزه در بین ۳۱ استان در جایگاه دهم قرار دارد که این امر نشان دهنده موفقیت این طرح در این استان‌ها بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
این اقا تازه اومده ایران..خبر نداره از امارهای ۲ ..۳ ماهه اخیر...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان