بازدید 15172
در سایه تعلل مسئولان و جدی نگرفتن مسأله؛

مشکل کامیون داران هم کوچک شد و هم بزرگ!

کافی است یک بار اخبار را رج بزنید تا دریابید از حمله به کامیون‌های بارگیری شده و دستگیر شدن برخی حمله وران تا رها شدن معیشت کامیون داران و رانندگان جاده و خانواده هایشان، اوضاع بسیار بغرنج شده است؛ وضعیتی ناخوش که به شکلی جدی‌تر در جا‌های دیگر هم بروز و نمود یافته و مشکلاتی آفریده است؛ از جمله در عرصه حمل و نقل میوه و تره بار.
کد خبر: ۸۳۸۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶ 30 September 2018

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برکنار شد

مشکلی که تا چند سال پیش تنها درباره بروزش در برخی کشور‌های اروپایی از رسانه ملی می‌شنیدیم، مدتی است گریبان کشورمان را گرفته و رها نمی‌کند؛ اعتراض کامیون داران و توقف حمل جاده‌ای در سراسر کشور!

به گزارش «تابناک»؛ اعتراض سراسری کامیون داران که در پایان فصل بهار آغاز شد، التهابات فراوانی آفرید و به تدبیر مسئولان (؟!) رفع شد، بار دیگر از راه رسیده و آن گونه که شواهد نشان می‌دهد، چهره بسیار خشنی هم به خود گرفته است؛ چهره خشن اعتراضی که شباهتش با پیگیری مطالبات روز به روز و گاه ساعت به ساعت کمتر می‌شود.

کافی است یک بار اخبار را رج بزنید تا دریابید از حمله به کامیون‌های بارگیری شده و دستگیر شدن برخی حمله وران تا رها شدن معیشت کامیون داران و رانندگان جاده و خانواده هایشان، اوضاع بسیار بغرنج شده است. وضعیتی ناخوش که به شکلی جدی‌تر در جا‌های دیگر هم بروز و نمود یافته و مشکلاتی آفریده است؛ از جمله در عرصه حمل و نقل میوه و تره بار.

اوضاعی که قبلا درباره‌اش زیاد در تلویزیون شنیده و دیده‌ایم؛ اینکه کامیون داران فلان کشور دست از کار کشیده‌اند و در نتیجه اقدامشان بازار‌ها از تعادل خارج شده و نرخ‌ها سر به فلک گذاشته‌اند، مصرف کنندگان مستأصل شده‌اند، اقتصاد آن کشور آسیب دیده، مسئولانشان به تلاطم دچار شده و برخی استعفا داده‌اند و...، با این تفاوت که این بار نه در ابعاد دور و بعید کره خاکی، که در گوشه و کنار کشورمان در حال وقوع است.

ابتلای کشورمان به یکی دیگر از مشکلاتی که برخی کشور‌های پیشرفته به آن مبتلا هستند. قیاسی که البته از دید بسیاری از مردم مع الفارق به نظر می‌رسد، اما در سخنان برخی مسئولان به چشم می‌خورد؛ مسئولانی که قصد دارند اوضاع را عادی جلوه دهند و بنابراین مدام تأکید دارند برای پایان دادن به اعتراضات کامیون داران اقدامات فراوانی صورت داده اند یا در دستور کار دارند. اما به راستی مشکل کجاست و چگونه مشکل کامیون داران در خردادماه کوچک شد تا دست از اعتراض بکشند و حالا آنقدر بزرگ شده که به درگیری و بگیر و ببند رسیده است؟!

 
مشکل کامیون داران هم کوچک شد و هم بزرگ!

اگر پای درددل‌های کامیون داران بنشینیم، چند اشکال بزرگ خودنمایی می‌کند که یکی از آنها، بحث کرایه و شیوه تعیین آن است. اینکه در پایانه ها، بار نصیب راننده‌ای می‌شود که قیمت کمتری دریافت می‌کند. شیوه‌ای که هرچند برای ارسال کننده بار مناسب است، برای رانندگان نه. اینجاست که یکی از مهم‌ترین درخواست‌های رانندگان، تعیین شیوه‌ای منسجم و کامل برای تعیین نرخ حمل بار است؛ مثل شیوه محاسبه کرایه بر حسب تن بر کیلومتر که منصفانه هم به نظر می‌رسد.

علاوه بر این مشکل، یکی دیگر از هسته‌های اصلی شکل دهنده اعتراضات کامیون داران، بی توجهی به استهلاک بالا در کسب و کار ایشان، به ویژه در «لاستیک» است. کالایی که به شدت نرخ آن در ماه‌های اخیر بالا رفته و موجب شده هزینه‌هایشان در قیاس با درآمدشان به شدت بالا برود و مجابشان کند که اعتراض کنند؛ اعتراضی برای پایان دادن به جنگ نابرابر درآمد و هزینه.

البته جز کرایه و لاستیک، مسائل مهم دیگری هم هست که موجب شده رانندگان دست از کار بکشند و پرچمدار اعتراضات در ماه‌های اخیر در کشور شوند. مسائلی مانند بیمه و بیمه تکمیلی که سال هاست از پیگیری اش در وزارت راه سخن گفته می‌شود، ولی همچنان حل و فصل نشده است؛ مشکلی که اگر به آن ۳۷ مشکل دیگر را سنجاق کنیم، تازه پی خواهیم برد اعتراض کامیون داران و خواسته‌های چهل گانه ایشان از مسئولان چه بوده و چه فرجامی یافته است.

همه این‌ها در حالی است که به گفته مسئولان، تلاش‌های فراوانی برای تحقق برخی خواسته‌های کامیون داران در دستور کار قرار گرفته که از جمله آنها، افزایش ۲۰ درصدی کرایه‌ها و تنظیم لوایحی برای عرضه به مجلس برار رفع مسائل معیشتی این قشر است. راهکار‌هایی که ظاهرا به نتایج قابل قبولی منجر نشده، که اگر این گونه بود، بار دیگر اعتراض کامیون دار‌ها به سرخط اخبار بازنمی‌گشت و توجه همگان را به خود جلب نمی‌کرد.

وضعیتی که البته به شکل حادتری بروز کرده تا جایی که برخی درگیری‌های رخ داده میان کامیون داران معترض و کامیون دارانی که قصد دارند بارگیری کرده و به جاده بزنند، برداشت‌های مختلفی می‌کنند و حتی مدعی دشمنی سازمان یافته با کشور در این ماجرا می‌شوند؛ گزاره‌هایی که فضا را از یک مشکل صنفی و معیشتی به مشکلی امنیتی تبدیل می‌کند و به جایی می‌رسد که برخی کامیون داران مدعی می‌شوند برای پایان دادن به اعتراض اولتیماتوم گرفته اند!

اکنون اگر اخباری که در خصوص دستگیری ده‌ها تن در چندین شهر در این خصوص منتشر می‌شود را مرور کنیم و در کنار آن، بی توجهی آشکار مسئولان به کامیون داران را مدنظر قرار دهیم، ماجرا بغرنج‌تر خواهد شد؛ بغرنج، اما ساده، آنقدر ساده که از زبان رئیس سازمان راهداری می‌شنویم نیاز کامیون داران به لاستیک، ۱۰۰ هزار حلقه در ماه است، اما در چهار ماه گذشته تنها ۱۳۰ هزار لاستیک بین رانندگان توزیع شده است.

روایتی موجز از چرایی تکرار اعتراض کامیون داران به فاصله چندماه از توقف که می‌توان ادامه اش را به وضوح در حال و روز بازار دید؛ حال و روز بازاری که در فقدان زیرساخت‌های ریلی در بسیاری از نقاط کشورمان و ضعف دیگر شیوه‌های حمل و نقل، کامیون داران نقش پررنگی در تبادلات آن ایفا می‌کنند و اگر دست از کار بکشند، حتی نرخ سیب زمینی در شهر‌های مختلف، زمین و آسمانی می‌شود!

 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۶
چرا اخبار نشون نمیده اعتصاب کامیون داران رو؟ کشور دیگه باشه درجا نشون میده واقعا باید به خواسته این عزیزان توجه بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
اهاي عمو ي مشكلي تو خانواده ات پيدا بشه ميايي جار ميزني ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
به همهون دلیل که تابناک سانسور میکنه اونا هم سانسور میکنن ، مثلا همین لایک کامنت ها رو برداشتن ، مثلا که چی میخواهید صدای ملت را خفه کنید . از یه جا دیگه میزنه بیرون برادر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
اینا کامیون دار نیستند، مفسد فی العالم هستند باید ببندنشون به ماشین بکشنشون توی خیابان.
حالا نون نداری بخوری باید بگی؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
چطور مشکل همسایه ات را جاز میزنی اما مال خودتون نمیگی.ضمنا اگه ما یه خانواده ایم چرا از هم مخفی کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟
اینها کلا اصل واساس اعتراضات مردمی را قبول ندارند اما کور خوندن
اینهمه گرونی در جامعه است هیچ کنترولی هم روی آن نیست کامیون یک سرمایه چندصد میلیونی است هزینه تعمییر و اصطلاک آنهم بالاست هر لحظه ممکن است براثر حادثه کل سرمایه از بین برود کرایه ها متناسب افزایش هزینه باید افزایش پیدا کند در غیراینصورت با ورشکستکی و خوابیدن کامیونها همراه است
مسئولان کدام مشکل را جدی گرفتن ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
نود درصد مشكل از خود ما مردمه
این مملکت رو راست میگن که مملکت امام زمانه.چون مسوولان که مملکت رو ول کردن و مملکت به هر سویی که بخاد داره میره
اینها همش توطئه استکبار جهانی و بزرگنمایی ایادی داخلی اونهاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
خودتو مخ تعطيل ننداز وسط تا بخواهي از ربط دوغ و اسمون ارباب امريكاييت را پاكيزه و مبرا از هر خطايي جلوه بدي
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
استکبارجهانی ماهستیم که به همدیگرهم رحم نمیکنیم خیرسرمون هموطنیم
ناشناس
| France |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
به تفکرات بزرگت ادامه بده
زهرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
خدایی هم:-) :-) :-) :-) :-)
این جماعت پر رو شده اند. مگر سایر اقشار جامعه مشکل ندارند؟! همه اعتصاب کنند؟
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
یه تریلی 18 تا لاستیک میخواد هیچ وقت نسنجیده
قضاوت نکن لاستیک 10 میلیون قطعات 4 برابر شده سختی کار ندارن بیمه تکمیلی دولت قول داد رایگان ولی رو هر بارنامه که راننده بار میزنه 5000 تومان دریافت میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
قاعدتا بله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
آره داداش آگه مشکل داشتند حتما یه صدایی میکردند، حتما مشکل ندارند که ساکتند در ضمن مودب باش
راننده
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
شما که از جایی خبر نداری لطفا ساکت باش، ادب هم چیز خوبیه ...
دولت فعلی و دولت اقای احمدی نژاد کامیونداران را نادیده گرفتند و می خواهند با عدم افزایش کرایه توریم را کنترل کنند و با این روش بیش از ششصد خانوار را به خاک سیاه نشانده اند.
در حالی که سایر بخش ها به راحتی قیمت های خود را افزایش می دهند. اگر مساله در این مرحله حل نشود خدای نکرده مشکلات امنیتی به بار می آورد. پس عاجزانه درخواست داریم به این مساله و خواست کامیون داران احترام گذاشته شود.
عیب نداره!
جناب ظریف فرمودند
این راه را ما انتخاب کردیم!
علم الهدی هم اشکنه را پیشنهاد دادند!
روحانی هم در سازمان ملل فرمودند که ملت غیور و بدبخت و مفلس و فلک زده ایران تمامی این مراحل را پشت سر خواهند گذاشت!

حالا چند تا دونه خس و خاشاک تو کامیون داران سر و صدا کردند!
اگراصلی ترین مشکل کامیونداران لاستیک بود احتمالا تا به حال حل شده بود ولی ظاهرا این مورد بزرگ نمایی میشود تا بقیه ی خواسته ی آنها عقیم بماند.اگر قرار باشد بار از آن راننده ای باشد که کرایه ی کمتری میگیرد روزی خواهد رسید که از راننده برای گرفتن بار مبلغی را نیز دریافت کنند این یعنی بی قانونی ،بی منطقی و . . . .رانند ه ای که بیمه و بیمه ی تکمیلی نداشته باشد و مدام در حال مبارزه با همکارش باشد تا بار بدست آورد جانش به لب می رسد.امیدوارم مسئولین واقع بینانه مشکلات این گروه زحمتکشی که مدام دور از خانواده هستند ،را حل نمایند تا باعث تسری این مشکل به سطح دیگر جامعه نشود.
شما خودت را جای کامیوندار بگذارید توی این چهار سال اکثر قطعات ماشین آلات سنگین گران شده . خدمات بیمه ای گران شده هیجده تا لاستیک از بندرعباس تا شمال ایران چقدر فرسایش دارد . خود قطعات ماشین استحلاک دارد بی خوابی و خطرات راه و جاده من خودم از تبریز تا مشهد با اتوبوس رفتم دیدم که راننده ها در ترافیک شدید جاده ای چقدر پر حوصله هستند کسلنی برای این قشر تصمیم میگرند که اصلا مکانیک بلد نیستند یعنی اینکاره نیستند فقط میخولهند با زور و خشونت مسایل را حل کنند من کامیوندار نیستم اما مشکلات انان را درک میکنم
علت مقاومت مسولین در مورد بالا نبردن هزینه حمل بار کامیونداران بخاطر این هست که لابد فکر میکنند اگر اینکار را بکنند در آینده نزدیک اگر قرار باشد سوخت را هم گران کنند کالاها گرانتر خواهد شد . بنابراین تا جای که چانه زدن باشد انجام میدهند و مقاومت شدیدی میکنند مثل سال ۹۱همه چیز در حال افزایش بود دولت حقوق حقوق بگیران را افزایش نمیداد چون فکر میکرد اگر افزایشی صورت بگیرد کالاها هم گران خواهند شد
مسئولان رو بذاری فقط جدی نگیرن
وقتي مسئولين مملكت ما مشكلات كشورهاي ديگه رو تو بوق و كرنا ميكنن و به مشكلات كشور خودمون هيچ توجه اي نميكنن و اين اعتراضها رو به توطئه و اجنبي نسبت ميدن كه خدايي نكرده ويترين نظام و انقلاب خراب نشه، همين ميشه.
تاوقتي كه به دنبال اين هستيم كه ويترين نظام قشنگ بچشم بياد همين آش و همين كاسه ست و شايد هم از اين بدتر بشه
تنها راه حل مشکل کرایه و کمیسیون بوجود آمدن سامانه یا نرم افزار و یا شرکتهای حملی با عملکردی شبیه به اسنپ یا تپسی برای حمل کالاهای جاده ای است. مشکل توافق بر سر کرایه حمل و کمیسیون به طور کامل حل میشود. یکی از علتهای نارضایتی راننده ها شرکتهای صادر کننده بارنامه هستند نه صاحب بار راضی است و نه کامیون حمل کالا، در قبال سرقت و یا صحت دریافت کالا هم هیچ مسئولیتی را قبول نمیکنند.
مشکل ثبات درآمد کامیون دار و رضایت از پرداخت کمیسیون و دریافت کرایه و هزینه های دیگر را حل کنید درصد زیادی از مشکل حل میشود.

تعیین کرایه بصورت تن/کیلومتر که الان در حال بررسی و یا تصویب است هم با ساز و کارهای فعلی دچار فساد و باعث بروز نارضایتی برای راننده خواهد شد.
بعنوان فردی فعال در زمینه حمل و نقل- اینجا خلط مبحث شده و نارضایتی بجای تعدادی کامیون دار با توطئه ایجاد نا امنی و زمینگیر کردن اقتصاد کشور در هم آمیخته شده است و عده ای فرصت طلب هم در حال سوء استفاده هستند.
ذکر چند نکته ضروری است
1-اعتصاب در اروپا و یا هر کشور مدرنی قوانینی دارد - فرضا فلان اتحادیه اعلام اعتصاب می کند برای چند روز مشخص و همه در اعتصاب شرکت کرده و بعد از 2 یا 3 روز هم به کار خود بر می گردند و اتحادیه پس از قدرت نمایی در ادامه شروع به مذاکره با دولت می نماید و امتیازی میگیرد و می دهد.
2-در اعتصابات جوامع مدرن ، اعتصابیون به احدی از همکاران خود و تجهیزات آنها آسیبی وارد نمی نمایند و آنطور که بعضا می شنویم در جوامع عقب افتاده اقدام به آتش زدن و سنگ پرانی و سیلی زدن و درگیری با سایر همکاران نمی نمایند
3- بیش از 90% مشکلات کامیون داران از جنس مشکلاتی است که 98% مردم ایران با آن روبرو هستند یعنی گرانی- گرانی- کمبود و بازهم گرانی. اصلی ترین هزینه حمل و نقل بهای سوخت است که در ایران یک دهم کشورهای نفتخیز اطراف است فعلا. با این قاعده همه مردم اعم از کارمند و کارگر و صنوف حق اعتصاب و بستن راهها را دارند؟ قطعا پاسخ منفی است
4-آنچه اتفاق افتاده نه یک اعتصاب سراسری بلکه گردن کلفتی عده ای راننده نما و اغتشاش گر است که سوار بر مشکلات کامیون داران شده اند وبا بستن جاده ها و پرتاب سنگ و ایجاد نا امنی باعث اختلال در رفت و آمد و تامین ارزاق عمومی مردم شده اند و قاطبه کامیون داران تا آنجا که بنده در تماس با آنها هستم بسیار ناراضی از این تهدیدات بوده و علاقمند هستند به تامین معیشت خانواده خود پرداخته و ضمنا مشکلاتشان هم به نحو درست حل شود
5-لازم است دولت اولا با حمایت از تشکیلات صنفی و سندیکا ها بطریق درست صدای اعتراضات را شنیده و مشکلات را تا حد امکان برطرف نماید و از طرفی بصورت قاطع با اغتشاش گران و عوامل ایجاد نا امنی برخورد کند و وظیفه ذاتی دولت را که ایجاد چتر امنیت برای آحاد افراد جامه است را اجرا نماید
پاسخ ها
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
سلام اقا محمد عزیز
خیلی از مشاغل مانند کارمندان و یا کسابها هزینه ای برای درامد نمی کنند یا اینکه جنس مغازه رو با درصد سودی می فروشند ولی کامیون داران علاوه بر سرمایه اولیه برای کسب درامد نیاز به هزینه کردن دارن مث هزینه سوخت، فیلترها و روغن و کمیسیون باربری که تقریبا برای هر بار باید این هزینه ها پرداخت شود یعنی کامیون شما 100 یا 500 میلیون باشد بدون این هزینه ها نمی تواند برای شما درامد داشته باشد بصورت سرجمع این هزینه ها مجموعش بیش از نصف کرایه دریافتی است . بعد از حمل نیز هر چند ماه یکبار می بایست غلاوه بر هزینه قطعات یدکی و دستمزد تعمیرکاران هزینه خرید لاستیک که خیر سر دولت تدبیر و امید الان در بازار وجود ندارد می بایست کلی هزینه پرداخت نمود.
اقا محمد گل با وجود افزایش تورم و افزایش قیمت تمامی کالاها متاسفانه حتی یک ریال به کرایه این عزیران طی 5 سال اضافه نشد .
مردم ایران تا زمانی کارد به استخوان نرسه اعتراض نمی کنند پس بدان و اگاه باش که دیگه چی به سر این قشر از جامعه اومده.
من با کوتاهی مسئولین برای حل مشکلات رانندگان و صنعت حمل و نقل مخالف نیستم ولی می خواهم بدانم آنها در این مدیت 40 سال انقلاب که هم کمک انقلاب بوده اند و هم مثل الانه کمی درسختی افتاده اند می دانند ما کارکنان ساده دولت و کارگران ساده و کسبه خرد چه می کشیم ؛ آیا می دانند هیچکس نیست که به فریاد 50 درصد گرانی رهن و اجاره و مسکن ما برسد یعنی چه در حالی که اغلب شما ... ؟ و یا 50 درصد افت ارزش ریالی در حقوق و مزایا یعنی چه در حالی که اغلب کامیونداران معنی سرمایه داری و ثروت را چشیده اند ؟ کمی هم صبر ؛ ما 3 ماه از این 7 ماه سال 1397 به حقوق و مزایای سال 1396 زندگی کردیم در حالی که معوقه آن هم بدردمان مثل دیگر چیز ها نخورد در حالیکه متوسط حقوق مان سه میلیون پانصد هزار تومان بود و شما فقط کمی فکر کنید ؟ البته این صورت مسئله را پاک نمی کند که 3 قوه و ناظرهای آنها حکومت داری را بلد نیستند ولی می دانید وقتی که بچه هایت می توانستند هرشب غذا و تفرح و بازی داشته باشند یا به سفر خارج از کشور می رفتید مخصوصا آنهایی که یک یا چند کامیون دارند ؛ و ما کارکنان ساده و کارگران ساده و کسبه خرد در نهایت به پارک سرکوچه می رفتیم یک کتلت در خانه را می خوردیم را بالا ترین تفریحمان و بچه هایمان بود یعنی چه ؟ این را می گویم که بدانید ما 40 سال به این شکل زندگی کرده ایم و هر چه هم فریاد داشتیم زدیم ؟ شما می شنیدید کلماتی مثل بالشت نرم زیر سر کارمندان نگذارید؟ (و امثالهم را) ؟ آیا می دانید وقتی که همه بچه های شما و پول دارها تبلت داشته اند و بچه ات از تو کارمند ساده تبلت می خواهد و نمیتوانستیم بخریم یعنی چه ؟ بطور حتمانه چون شما اولین کسانی بوده اید که این کار می کردید و دل بچه های ما را آب می کردید؟ یا یک لب تاپ بی قابل برای بچه مان که رشته کامپیوتر است نتوانیم مثل بچه ها شما بخریم ؟ پس کمی صبر بایدت ... شاید این بخاطر تفاخری بود که به ما کارکنان ساده دولت داشتید ؟ باشد. و تو خود بخوان حدیث مفصل از این ...
چی بگم والا....
برای پدر من در ایران پیامک اومده که کارت سوخت ماشین رو باطل میکنیم اگر بار نزنید. بار هم که میزنند تو جاده امنینت ندارند و میخ میریزند در جاده.
شما بگید چه کنه. میگیم بیا هلند پیشمون بیخیال ایران میگه مملکتمو دوست دارم. اینهم وضع ما
سلام
مشکل اکثر مردم ما اینه که درک نمیکنند که راننده ها هم از همین مردم ایران هستند که گرفتار بی مدیریتی و بی لیاقتی مسئولان شدند مثل تمام مردم
و در ادامه بدتر از همه مردم که مشکلات و دارند با مشکلات دیگه و بزرگتری مثل بیمه لوازم و سختی کار بدون بیمه و... هم سر و کار دارند
پس مثال نزنید که مثلا" مستآجرها که وضعشون بدتره
یا مثالهایی از این دست
چون راننده ها هم توشون مستآجر و بدبخت و بیچاره دارند
و این مشکل واسه اونا هم هست به اضافه مشکلات خودشون
بدبخت تر از همه کارمندان هستند. حقوق ما را امسال با این تورم فقط 6 درصد زیاد کردند.
دو مطلب. 1-مگه موقع گرانی اجناس نمی فرمایید بازار تابع عرضه ودتقاضاست؟اگر مطابق همین قاعده راننده ای بخواهد با نرخ پایینتر باآرمان کند به کسی چه ربطی داره که جلوی را بگیرد برقراری امنیت وظیفه حکومت است و باید امنیت کامیوندارنی را که می خواهند کار کنند را تامین کند.
2-این شیوه نوعی تحریک دیگران به اعتصاب و اعتراض است در صورتیکه ممکنه فرد معترض نباشه اما بر اثر فشار دیگران بالاجبار وارد به اعتراض شود. بنده با مدرک تحصیلی فوق لیسانس و سی و سه سال معلمی بازنشسته شدم و آرزو می کنم کاش کامیوندارنی می شدم با این همه امتیازات. اگر ما کوچکترین اعتراض صنفی کنیم سرنوشتمان با هیاتها رسیدگی به تخلفات اداری و یا دادگاه است،اما عده ای راننده در روز روشن به دیگران حمله می کنند که چرا با ما اعتصاب نمی کنید و برخی از آنان حمایت می کنند.
سلام بر همگی ما ن استکبار میشناسیم نه کاری با سیاست داریم فقط لاستیک نداریم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل