بازدید 5958

تجزیه ایران هدف نهایی نتانیاهو از اتهام هسته‌ای

کد خبر: ۸۳۸۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴ 30 September 2018

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: هدف نهایی نتانیاهو از طرح اتهام هسته‌ای در سازمان ملل فروپاشی حکومت، ایجاد بحران و ناامنی، شورش داخلی و نهایتا تجزیه ایران است.

سیدحسین موسویان عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین در خصوص سخنرانی اخیر بنیامین نتانیاهو نخست رژیم صهیونیست در مجمع عمومی سازمان ملل با بیان اینکه نتانیاهو سال‌هاست با استراتژی و هدف مشخص به دنبال معرفی ایران به عنوان تهدید اصلی صلح و امنیت بین‌الملل است، خاطرنشان کرد: هدف نهایی نتانیاهو و اسرائیلی‌ها فروپاشی حکومت،ایجاد بحران و ناامنی، شورش داخلی و نهایتا تجزیه ایران است.

موسویان با تاکید براینکه مهم‌ترین هدف نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی کشاندن مجدد ایران ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل است تا ایران از سوی عالی‌ترین مرجع سیاسی- امنیتی جهان به عنوان تهدید صلح و امنیت جهان تلقی شود، خاطر نشان کرد: در این صورت ممکن است موج تحریم‌های اجماعی بین‌المللی به ایران تحمیل و زمینه حمله نظامی به ایران فراهم شود.

وی در ادامه با بیان اینکه نتانیاهو اصولا با بزرگ کردن موضوع ایران، سه هدف دیگر را هم دنبال می‌کند، گفت: هدف اول نتانیاهو از این مساله منحرف کردن افکار عمومی جهان از این واقعیت است که اسرائیل تنها دارنده بمب هسته‌ای و تهدید اصلی امنیت خاورمیانه می‌باشد.

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران افزود: در حاشیه قرار دادن موضوع فلسطین برای تشکیل دولت واحد یهود و همچنین فراهم کردن زمینه اخذ کمک‌های مالی بیش‌تر از آمریکا و جهان غرب از دیگر اهداف نتانیاهو از طرح اتهامات برعلیه ایران در سازمان ملل است.

وی با بیان اینکه با توجه به موارد ذکر شده در شرایط فعلی شوهای نمایشی نتانیاهو در اجلاس‌های سازمان ملل و دیگر مناسبت‌ها انجام شده و ادامه خواهد یافت، خاطر نشان کرد: شکی نیست که نمایش اخیر او در مورد تورقوزآباد نیز شکست خواهد خورد. با این حال هدف او مشغول نگه داشتن جهان به موضوع ایران است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار