بازدید 33587

آب‌شدن یخچال‌ها و مشاهده دود از قله دماوند

کد خبر: ۸۳۸۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 30 September 2018

یخچال های طبیعی کوه دماوند در حال آب شدن هستند و بخار از دهانه این کوه خارج می شود، آیا این ها نشانه فعال شدن آتشفشانی خاموش است؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در چند هفته گذشته سیلاب ها در برخی قسمت های استان مازندران رخ داده که نگرانی های بسیاری را برانگیخته است. سرهنگ مسلم آهنگری فرمانده یگان حفاظت استان مازندران در این باره گفت: حادثه سیل در شهرستان گزنک به دلیل آب شدن یخ های دره یخار در ضلع شمال شرقی کوه دماوند اتفاق افتاده است.

وی افزود: متاسفانه آب شدن این یخچال چندین ساله، موجب خسارات بی شمار به محیط زیست و فرسایش خاک منطقه شده است.

فرمانده یگان حفاظت استان مازندران تصریح کرد: همچنین سیل اخیر خساراتی از جمله نابودی باغات و جاده ها را به روستاهای اطراف به ویژه روستای گزنک وارد کرده است. وی ادامه داد: در چند سال اخیر شاهد چنین سیلابی در این منطقه نبوده ایم و این نیز به دلیل افزایش گرما و آب شدن یخچال بزرگ کوه دماوند بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲۱
علی برکت الله . گل بود به سبزه نیز آراسته شد. در کلکسیون مشکلات کشور فوران آتشفشان کوه پایتخت را کم داشتیم
پس یخچال دماوند هم آب شد ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
همین بدبختی رو کم داشتیم !
دلیل اب شدن یخچالها ارتباط با گرمی هوا دارد که انهم ارتباط مستقیم با تخریب محیط زیست می باشد در مدت 40 سال است که مدام جنگلهای شمل تخریب ئ به جای ان ویلا درست شده است و و برداشت بی رویه و غیر تخصصی منابه اب در ان منطقه و دیگر اینکه زمینهای کشاورزی نیز تخریب و ویلا درست شده است در کشور های پیشرفته وقتی می خواهند جاده ای درست کنند در درجه اول محیط زیست ان منطقه را بطور کارشناسی دقیق بررسی می کنند اگر به محیط زیست اسیب نرساند جاده را در ست می کنند جالب این است که مطالعه محیط زیست بیش از درست کردن جاده زمان می برد ولی متاسفانه در کشور ما بر عکس این اتفاق می افتد چون انها منافع ملی را در نظر می گیرند ولی ما منافع شخصی را
ولی یه خوبی داره که در بحران هامون تنوع ایجاد میشه. چیه همش زلزله و سیل و اینا. یه بارم آتشفشان تجربه کنیم. با کلاس هم هست تازه.
پس این همه سازمانهای عریض و طویل زمینشناسی و راه و مسکن و هواشناسی که پر از کارشناسان نخبه !!!!!!! هستند چکار میکنند ؟؟؟؟؟؟
تو دیگه چرا دماوند؟
انشا الله اب و باران در مجرای های گوگردی آتشفشان رفته باشه و ب صورت مقطعی با افزایش بخارات گوگردی از مجاری گوگردی باشه.و فعالیت اتشفشانی در کار نباشه در غیر این صورت اگه با شدت چهار نیز فعالیت اتشفشانی بخواد صورت بگیره.چ جوری میشه بالای چهارده میلیون جمعیت را از پایتخت و شهر های شمالی ب مکان دیگر انتقال داد
جوابیه مسئولین: در خصوص خروج دود از کوه هیچ گونه شکایت مردمی به این مرکز واصل نشده لذا مردم نگران آتشفشان نباشند همه چیز تحت کنترل است.
حالا تهروني هاي عزيز درك كنند كه مردم جنوب چطوري با گرد وخاك و گرماي هوا و بي آبي دست و پنجه نرم ميكنند . همچنين سيستاني هاي مظلوم كه دارند با بي ابي و گرد و خاك زندگي ميكنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
خب حالا مردم جنوب و سیستان بی آبی و گرد و خاک دارند تقصیر مردم تهرانه!!!! ؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
ناشناس 10:34 کم هم بی تقصیر نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
عزيزم تهرانيها دارن از آلودگي هوا ميميرن فكر نكن تو بهشت زندگي ميكنن در ضمن ما براي همه مردم كشورمون كه مشكل دارند غمخوار هستيم و اگر كمكي از دستمون بياد اولين ها هستيم.
ده سال پیش هم که ما به قله دماوند صعود کرده بودیم همین گاز و همین دودها از زمین خارج میشد. لطفا جوسازی نکنید.
مدت چهل سال نیست که شمال به ویلا تبدیل می شود . از اواسط دوره رضا شاه و مالکیت او بر صدها روستای شمال روند ویلا سازی و تخریب جنگلها شروع شده است .
اگه اتشفشان خاموش بعلت مسدود شدن دهانه از لایه های سنگی طی سالها متمادی نتواند انرژی خود را از طریق دهانه اصلی خارج کند کوه منفجر خواهد شد و فاجعه رخ خواهد داد
اگر مسئولین هر کشوری بودند سریع چاره ای برای آن تهیه میکردند. سدی میزدند و آنرا ذخیره میکردند نه اینکه بگویند سالهاست این آبها هدر رفته و خسارت هم وارد مینماید.
ممکنه چند روز دیگه نتانیاهو با یک عکس از دماوند بگه اینم یه سایت اتمی ایرانه!!!
بنده 20ساله که هر سال 6 بار قله دماوند رو به همراه تیم کوهنوردیم فتح میکنم وهمیشه این دود وجود داشته ... لطفا جو سازی نکنید (( الکی یعنی من حرفه ایم ))
در تایید کامنت قبل عرض می شود من برای اولین بار در سال 1367 به قله صعود کردم که همان زمان نیز فوران گوگرد وجود داشت و البته درصعود سال 96 مشاهده شد شدت فوران گوگرد بسیار شدید تر شده است ولی به نظر می رسد نمی تواند شاهد بر فوران آتش فشانی باشد و بهتر است بی جهت ایجاد رعب و وحشت نکنیم و متخصصان زمین شناسی بر امر قله بیشتری نظارت کنند
خدا بهمون رحم کنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها