بازدید 3445

سفر ترامپ برای جلب آراء مردمی در انتخابات کنگره

کد خبر: ۸۳۸۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۰ 30 September 2018

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه سفر یک هفته ای خود به پنج ایالت مختلف برای جلب حمایت مردمی از نامزدهای جمهوریخواه در انتخابات میان دوره ای کنگره را آغاز می کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، این سفر در حالی انجام می شود که سرنوشت گزینه انتخابی وی برای پر کردن جای خالی قاضی دادگاه عالی آمریکا هنوز مشخص نشده است.
جمهوریخواهان در خطر از دست دادن کنترل کنگره در نتیجه انتخابات میان دوره ای این نهاد هستند، امری که در صورت وقوع، از تحقق اهداف ترامپ برای سخت گیری بر مهاجران، کاهش مالیات ها، تصویب توافق های تجاری جدید و دو جانبه و سرمایه گذاری در زیر ساخت ها جلوگیری می کند.
از سویی اتهام های جنسی وارده به «برت کاوانا» نامزد پیشنهادی ترامپ برای احراز پست دادگاه عالی آمریکا، مراحل تائید وی را پیچیده کرده است. این مساله باعث یاس در میان رای دهندگان محافظه کار شده، اما به دمکرات ها انرژی بخشیده است. کاوانا اتهام های وارده به خود را رد کرده است.
ترامپ سفر خود را از ویرجینیای غربی شروع می کند، ایالتی که جمهوریخواهان تلاش می کنند «جو مانچین» سناتور دمکرات را از مسند قدرت خلع کنند. مانچین یکی از سناتورهایی است که رای وی در قطعیت انتصاب کاوانا، سرنوشت ساز تلقی می شود.
ترامپ در ادامه سفر خود روز دوشنبه به ایالت تنسی، روز سه شنبه به ایالت میسی سی پی، روز پنجشنبه به ایالت مینه سوتا و شنبه هفته آینده به ایالت کانزاس سفر می کند.
این سفر با هدف نیرو دادن به رای دهندگان و حمایت از جمهوریخواهانی انجام می شود که سعی در حفظ اکثریت کرسی های خود در دو مجلس سنا و نمایندگان آمریکا دارند.
به گفته یک مقام آمریکایی، کنترل کنگره به حدی حیاتی است که ترامپ شخصا برای جلب حمایت مردمی برای انتخابات میان دوره ای، در حد امکان به ایالت های مختلف سفر می کند.
در انتخابات میان دوره ای کنگره، یک سوم اعضای سنا با رای مردم انتخاب می شوند. همچنین همه کرسی های مجلس نمایندگان در معرض رای مردمی قرار می گیرند. ممکن است قدرت در آمریکا در صورت موفقیت دمکرات ها در احراز دو کرسی از مجلس سنا و 23 کرسی از مجلس نمایندگان، تغییر کند.
سفر امروز ترامپ به ویرجینیای غربی برای دومین بار طی هفته ای اخیر به این ایالت انجام می شود. ترامپ در این ایالت بیش از 40 درصد از آرای مردمی را در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا از آن خود کرد. وی با سفر به این ایالت، به نفع «پاتریک موریسی» نامزد جمهوریخواهان برای ورود به سنا تبلیغ و جلب حمایت می کند.
به گفته «سایمون هائدر» متخصص امور سیاسی در دانشگاه ویرجینیای غربی، این نشانه خوبی برای موریسی نیست که رئیس جمهوری مجبور است برای تقویت موقعیت وی در انتخابات، اقدام کند.
انتخابات میان دوره ای کنگره، ششم نوامبر (پانزدهم آبان ماه) برگزار می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس