بازدید 15028

پشت پرده احیای سناریوی جنگ با ایران در محافل سیاسی آمریکا!

مسأله جنگ با ایران، همواره یکی از مهم ترین مسائل در رقابت های سیاسی و انتخاباتی آمریکا بوده است. در همین زمینه، روز گذشته (جمعه)، هشت سناتور آمریکایی، لایحه قانون ممنوعیت صرف هرگونه هزینه برای جنگ با ایران توسط دولت فدرال آمریکا بدون تأیید کنگره را ارائه کردند.
کد خبر: ۸۳۸۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷ 29 September 2018

مسأله جنگ با ایران، همواره یکی از مهم ترین مسائل در رقابت های سیاسی و انتخاباتی آمریکا بوده و دو جناح حاکم بر این کشور (جمهوری خواهان و دموکرات) بارها از حربه جنگ با ایران برای ضربه زدن به طرف مقابل و یا به دست آوردن منافع سیاسی و اقتصادی برای خود بهره برداری کرده اند.

به گزارش «تابناک»؛ در همین زمینه، روز گذشته (جمعه) هشت سناتور آمریکایی، لایحه قانون ممنوعیت صرف هرگونه هزینه برای جنگ با ایران توسط دولت فدرال آمریکا بدون تأیید کنگره را ارائه کردند.

به گزارش «تابناک»؛ سناتور «کریس مورفی» که یکی از نمایندگان پیشنهاددهنده این لایحه است، گفت: این لایحه به دنبال منع دولت آمریکا از صرف هزینه‌هایی که منجر به جنگ با ایران خواهند شد، بدون تأیید کنگره است.

بر اساس این گزارش، در صورتی که این قانون به تصویب برسد، «قانون ممنوعیت جنگ بی‌قید و شرط با ایران» به اجرا درآمده و کنگره تنها قدرتی خواهد بود که توانایی اعلان جنگ را خواهد داشت. کنگره بر اساس این قانون، رئیس‌جمهور را از تحریک غیرضروری به درگیری نظامی در خاورمیانه منع خواهد کرد.

«مورفی» تصریح کرد: هیچ مجوز قانونی‌ برای نیروهای آمریکایی جهت جنگ با ایران در سوریه یا هیچ جای دیگری وجود ندارد؛ با این حال، به نظر می‌رسد این دولت خواستار یک درگیری است. آمریکایی‌ها از این جنگ‌های ناتمام و هزینه‌بر خسته شده‌اند.

پشت پرده احیای سنایوی جنگ با ایران در محافل سیاسی آمریکا!

«تام اودال»، نماینده نیو مکزیکو در مجلس سنای آمریکا، پیشتر با اشاره به سخنرانی خصمانه «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی ترامپ، از لزوم ارائه این قانون صحبت کرده بود.

«بولتون» در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شده بود، اگر ایران با ما روبه‌رو شود یا با شرکای ما یا اگر به شهروندان ما آسیبی برساند و به فریب‌هایش ادامه دهد، ما بسیار خشمگین خواهیم شد.

برخی از ناظران این تلاش سناتورهای دموکرات آمریکایی را تلاشی می دانند برای جلوگیری از جنگی که به نظر می رسد جدی است. در واقع، این ناظران، تلاش سناتورهای آمریکایی برای تصویب این لایحه را نشانه ای می دانند که ممکن است ترامپ به دنبال راه اندازی یک جنگ علیه ایران باشد.

با این حال، غالب ناظران و تحلیلگران بر این باورند که پیگیری تصویب چنین لایحه ای از سوی سناتورهای دموکرات کنگره بیش از آنکه ناشی از جدی بودن خطر جنگ و یا تلاش واقعی از سوی آن ها برای مهار ترامپ در برابر ایران باشد، ناشی از رقابت های انتخاباتی آمریکاست که قرار است ماه آینده برگزار شود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۰
امریکا میخواهد هزینه هرگونه درگیری توسط متحدان منطقه ای خود پرداخت شود
سلام
به نظر من، بر خلاف ظاهر امر، این بازی جدیدی ست برای ترساندن بیشتر ایران.
فکر میکنم بازی از این قراره که این طرح رو به کنگره ببرن ولی رای نیاره و معناش این بشه که دست ترامپ برای حمله به ایران بازه و اگه تهدید میکنه، تهدیدش جدیه !!
آمریکایی ها انقدرها هم که خیال میکنن باهوش نیستن ؛)
آمریکا چرا باید خودش رو مستقیم وارد باتلاب ایران کنه؟ وقتی میتونه کشورای دور و ورمون رو تحریک کنه که با ما بجنگن
ترامپ اهل تجارت ومعامله است. اگر هم دیگران دنبال به راه انداختن جنگ هستند بد نیست.. مرگ یکبار وشیون هم یکبار. عده ای هم اینجا به آرزوی دیرینه شان واصل می شوند.
تنها کشوری که بدون چشمداشت به نغع امریکا برعلیه طالبان و القاعده و دولت اسلامی جبهه باز کرده ومی جنگد جمهوری اسلامی ایران است سناتورهای امریکا احمق نیتند که با ایران بجنگند این یک واقعیت است
طبق نظریهٔ گرباچف آخرین رهبر شوروی سابق جنگ بین ایران ،و ایادی امریکا ،و خود امریکا اجتناب نا پذیر میباشد ؟ زیرا کشورهای عربی ۷/۵ تریلیون دلار اسلحه خریداری نموده اند ،و ایران هم حدود ۱/۵ تریلیون اسلحه ،و موشک در اختیار دارد ، با وقوع جنگ همهٔ آنها مصرف میشود ،و برای بازسازی ایران ۱۵ هزار تریلیون دلار نیاز است ،و برای بازسازی عربستان ،و امارات ‌،و دیگر کشورهای درگیر جنگ بیش از ۳۰ هزار تریلیون دلار نیاز است که همهٔ آنرا امریکا تامین میکند ،و یکصد سال همهٔ منابع خاورمیانه را در اختیار میگیرد ؟ ‌و با اینکار خود را به جهان تحمیل میکند ؟ زیرا همسایهٔ روسیه ،، هند ،و چین میگردد ،و اروپا را مهار میکند ؟،،
هيچ چيز قطعى نيست، گاهى شروع جنگ ها در تاريخ
به بهانه هاى كوچك اتفاق افتاده
ایران‌‌ چرا باید بهونه بده دست اونا و‌اصلا چرا با قلدر دنیا درگیره بیخودی؟
اخرش ما رسوندین به جنگ؟
اتاق فرماندهى جنك اعم ازجهانى ومنطقه اى درهمسايگى ما قراردارد ونه درامريكا سرمار در اسرائيل است وانجا هم درتير رس دوستان ايران ودرمحاصره ما است اندام مار مهم نيست كه دركجاها است تازمانيكه امكان كوبيدن سرمار براى نيروهاى ما وجود داشته باشد احتمال حمله كاهش مى دهد ونه مصوبه سناى امريكا
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر