بازدید 1933
نخست وزیر بلژیک:

تجارت اروپا با ایران تحت تاثیر امریکا قرار نمی گیرد

نخست وزیر بلژیک گفت: آمریکا حق ندارد که به شرکت های اروپایی بگوید با چه کسی می توانند تجارت کنند یا تجارت انجام ندهند.
کد خبر: ۸۳۷۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹ 28 September 2018

نخست وزیر بلژیک گفت: آمریکا حق ندارد که به شرکت های اروپایی بگوید با چه کسی می توانند تجارت کنند یا تجارت انجام ندهند.

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، چارلز میشل نخست وزیر بلژیک گفت: ایالات متحده حق ندارد به شرکت های اروپایی بگوید که با چه کسی می توانند تجارت و روابط تجاری خود را توسعه دهند.

وی بعداز دیدار خود با رییس جمهور روحانی در نیویورک در مصاحبه ای با شبکه فرانسوی زبان «آرتی بی اف» گفت: نمی توانیم بپذیریم که ایالات متحده تصمیم گرفته که شرکت های اروپایی با چه مناطقی می توانند یا نمی توانند تجارت داشته باشند.  

وی تصریح کرد وقتی این مسئله به موضوع ایران و اهمیت منطقه ای جمهوری اسلامی ایران می رسد، بلژیک و اتحادیه اروپا ساده لوح نیستند.

این اظهارات به دنبال مواضع سفت و سخت واشنگتن در مقابل ایران است. در ماه می دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا بصورت یکجانبه از توافق هسته ای خارج شد و تهران را تهدید به وضع مجدد تحریم ها کرد.

همچنین در ماه اوت، کاخ سفید تحریم های یکجانبه ای را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرد و محدودیت هایی را در بخش صنعت خودروسازی، فرش، تجارت فلزات و ممنوعیت دسترسی به دلار را برای ایران در پیش گرفت؛ ضمن اینکه قرار است در ماه نوامبر هم صنعت نفت و کشتیرانی ایران را هدف تحریم ها قرار دهد. واشنگتن هر کشوری را که به تداوم تجارت خود با ایران را ادامه دهد، تهدید به وضع تحریم های ثانوی علیه آن کرده است.  

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار