بازدید 1943
۱

چوب حراج به حریم خصوصی کاربران واتس‌اپ!

یکی از بنیان‌گذاران واتس‌اپ به‌تازگی اذعان کرده است که خریداری سهام واتس‌اپ توسط فیس بوک به معنای فروختن حریم خصوصی کاربران این پیام‌رسان بوده است.
کد خبر: ۸۳۷۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵ 28 September 2018

یکی از بنیان‌گذاران واتس‌اپ به‌تازگی اذعان کرده است که خریداری سهام واتس‌اپ توسط فیس بوک به معنای فروختن حریم خصوصی کاربران این پیام‌رسان بوده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت mashable، برایان اکتون - یکی از بنیان‌گذاران اپلیکیشن پیام رسان واتس‌اپ - در گفت‌وگویی با مجله خبری فوربز اعتراف کرده است که حریم خصوصی و اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران واتس‌اپ با تصاحب این شرکت توسط فیس‌بوک به حراج گذاشته شده است.

وی کسی بود که در ماه مارس سال جاری میلادی پس از افشای رسوایی بزرگ فیس‌بوک مبنی بر همکاری با شرکت تحقیقاتی و مشاوره ای کمبریج آنالتیکا که به دنبال آن حریم خصوصی و اطلاعات شخصی کاربران فیس بوکی در اختیار آن قرار گرفته بود، کمپینی را تحت عنوان «حذف حساب کاربری فیس بوک» به راه انداخت و از بسیاری از اعضای این شبکه اجتماعی محبوب درخواست کرد که حساب‌های کاربری خود را در فیس بوک به نشانه اعتراض به اقدام غیراخلاقی این شبکه اجتماعی ببندند.

برایان اکتون در سپتامبر سال ۲۰۱۷ میلادی بود که از فیس‌بوک جدا شد و حالا با راه‌اندازی این کمپین بر علیه فیس بوک، دلیل خروج و ترک از آن شرکت را تشریح کرده است. این در حالیست که واتس اپ در ازای دریافت ۱۹ میلیارد دلار به تصاحب و مالکیت فیس بوک درآمد و درحقیقت دلیل اصلی به ثروت رسیدن اکتون، فیس بوک بوده است.

وی یکی از دلایل ترک فیس‌بوک را مقاومت‌های بی‌نتیجه خود در برابر تلاش فیس بوک برای درآمدزایی از پیام‌رسان رایگان واتس‌اپ و هم‌چنین عدم تمایل فیس بوک در اعمال مدل رمزنگاری سراسری ( end to end encryption) عنوان کرده است.

وی در ادامه سخنانش گفت: فیس بوک عاشق تجارت است و من با این نوع نگاه به شبکه‌های اجتماعی موافق نیستم و نخواهم بود.

جان کوم و برایان اکتون از بنیان‌گذاران اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ بودند که توانست در مدت زمان کوتاهی نظر و توجه خیل عظیمی از کاربران  اینترنت را به سمت و سوی خود جذب کند و به محبوبیت بی‌نظیری در میان اپلیکیشن‌های پیام‌رسان دست یابد.

اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ نیز از قابلیت Encryption   End- to End یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می‌کند و از پروتکل‌های پیشرفته‌ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار است.

این اپلیکیشن که برای تمامی سیستم‌های عامل اندروید،  iOS و ویندوز قابل استفاده است، در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب پرکاربردترین پیام‌رسان جهان را گرفت. شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید بدنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام‌رسان بوده است .طبق تازه‌ترین آمار منتشر شده در ژانویه ۲۰۱۸، پیام‌رسان واتس اپ هم اکنون میزبان حدود ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اقای وزیر به هرجهت تو دلت خوش است وغمی نداری بایدم نداری مردم رابه شوخی بگیری حالا باواژه غربی یافارسی چه فرقی میکند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر